Terrot HO(S)

Regel jij de dame en locatie? ;)

(daar gaat best wat tijd in zitten en ik ben echt veel te druk de laatste tijd)
Eerste word steeds moeilijker.. ze kennen me onderhand en zetten 't meteen op een lopen... :$



:+
 
Laatst bewerkt:
Schup

Ik heb een 3D model gemaakt van de Terrot:

Test - 3D model by miob (@miob)



Verder: Ik heb een koperen ring nodig van ca 5cm, waar vind ik assortimenten met grote ringen? Ook heb ik een Baco/Sleutel nodig die tot een centimeter of 7 gaat. Die zijn te koop, maar rete duur. Iemand een idee? (ik moet de uitlaatmoer losdraaien)
 
Het is gelukt. Gereedschap geleend van een garage 400m verderop, een volledige gasfles van mijn brander leeggebrand erop en met een hamer bewerkt. Hij zat nogal vast. Ik bleek toch nog ergens een koperen ring te hebben, dus de uitlaat zit nu weer lekker vast (geen gerammel meer), is luchtdicht en loopt weer wat lekkerder.

Ik was daarna echt helemaal bekaf (ben niet helemaal fit), dus niet echt meer gereden.
 
Ik rij er dan ook veel mee :) Loopt een stuk beter met een goed dichte uitlaat ;)

Alleen stationair afstellen is nog steeds vrijwel onmogelijk. Hij zuigt geen duidelijke valse lucht aan, dus ik vraag me af of de gasschuif niet wat versleten is.

IMG_5335-3.jpg
 
Op de gasschuif mag maar heel weinig speling zitten. Meestal wel versleten op zo'n oud beestje.
Bet beste is om een nieuwe gasschuif te laten maken van ander materiaal dan je carburateur.
Ook goed kijken naar je gasnaald en de ?(waar de gasnaald in schuift) is vaak ook uitgesleten.
 
Ik zal het eens checken, maar voor de rest loopt ie lekker :)

bUnQuIW.gif
 
Durfde je dat wel, :} helemaal naar Loenen rijden :]


Dat is niet zo gek ver van mijn huis ;)

Verder is de kans dat ik het niet haal veel groter dan dat de motor het niet haalt (ik heb een erg lelijk, hardnekkig virusje opgelopen, zit ik nog wel even aan vast).
 
Ik rij er dan ook veel mee :) Loopt een stuk beter met een goed dichte uitlaat ;)

Alleen stationair afstellen is nog steeds vrijwel onmogelijk. Hij zuigt geen duidelijke valse lucht aan, dus ik vraag me af of de gasschuif niet wat versleten is.

[afbeelding]

Kan je geen grotere stationair sproeier proberen dan verrijk je het mengsel daar je nu vermoed dat je teveel lucht naar binnen krijgt .
Werkte in iedergeval voor mijn Airone ( Guzzi 250cc uit 1949 ) wel daar was naast de gasschuif ook het huis wat uitgesleten .
 
Vandaag op bezoek geweest bij de oldtimerbeurs in Kootwijkerbroek? Zag een Terrot HO(S) staan die verdacht veel op die van jou leek. Dacht toch van niet maar nu ik hier kijk moet het hem haast wel zijn :)
 
Dat heb je goed gezien :)


Het was weer een leuke beurs!
 
Je gaat hem toch niet verkopen?
Het was zeker een leuke en gezellige beurs. Aardig wat onderdelen kunnen scoren voor mijn (nieuw) te bouwen matchless trialmotor want zoals ik hem eerst gebouwd had werkte het voor geen meter. Gewoon veel te zwaar, te lang en te laag.
 
Nee hoor, geen verkoopplannen, hoewel ik open sta voor echt goede biedingen :p

Ik moest er toch komen en had geen zin om ver van de ingang te parkeren. Dus dan maar op de Terrot :). Op de beurs nieiwe voorpootjes voor de enfield gescored, nodig omdat er 1 krom is na een wat onzachte aanvaring met een boompje.


overigens zit ik stiekem af en toe wat te kijken naar een jaren 30 auto, maar ik heb om eerlijk te zijn geen idee hoe het rijdt.
 
Je bent al niet zo verwend met je oude motoren dus wellicht vind je het wel meevallen een jaren 30 auto. Wat voor merk zat je aan te denken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan