Intruder topic (deeltje II)

Om het goed vol te houden tijdens een lange rit is mijn ervaring dat je hand in lijn staat met je pols. Een beetje knik is niet erg maar te veel ga je toch voelen denk ik. Je kan altijd een beetje experimenteren met de stand van je stuur door je risers even te lossen en het stuur in een andere stand te duwen. Wel opletten dat het stuur je tank niet gaat raken bij een wat rechter stuur.
 
Om het goed vol te houden tijdens een lange rit is mijn ervaring dat je hand in lijn staat met je pols. Een beetje knik is niet erg maar te veel ga je toch voelen denk ik. Je kan altijd een beetje experimenteren met de stand van je stuur door je risers even te lossen en het stuur in een andere stand te duwen. Wel opletten dat het stuur je tank niet gaat raken bij een wat rechter stuur.


Bedankt voor de tip!
 
Goeiedag allemaal.
Mag ik iets vragen?
Ben op zoek naar rijders met een Suzuki Intruder 1800
Waarom?
Ik zag laatst zo'n motor bij de dealer staan en was gelijk ondersteboven.
Zelden zoiets moois gezien op chopper gebied.
Als het überhaupt een chopper genoemd mag worden, want wellicht heeft het een andere benaming.
Ik heb inmiddels testverslagen gelezen, maar zou heel graag met iemand willen praten die al langer met zo'n 1800 rondrijdt.
Hoor graag van jullie.
Vr Gr Erwin
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad.
Schijnen verschillende versies van te zijn meen ik.
Maar ik heb het met name over de Intruder M1800R
 
Om het even toe te lichten, ik rijd een Kawasaki Z300.
Soort van veredelde brommer.
300cc A2 klasse.
Niks mis mee en een fijne machine.
Maar.......ik zou graag een dikkere fiets willen.
Voorkeur ging uit naar een Yamaha FJR1300.
Ook niets mis mee en een complete toerbuffel.
Maar.....ik mis de klik met zo'n soort machine.
Soort van 10 in een dozijn gevoel.
Kwam laatst die Intruder 1800 tegen.
Wat een geweldige machine.
Zwaar over de top met die 1800cc en kan er veel minder mee dan met een FJR1300.
Maar......had er wel gelijk een klik mee.
Dus ben me nu aan het inlezen.
Ook nog niet gereden op een Intruder en eigenlijk nog nimmer op een Cruiser.
Maar het lijkt me een geweldige motor.
Vandaar dat ik graag iemand wil spreken die puur zijn ervaring wil delen met mij.
Vr Gr
 
Ik heb de 1800 op een voetstuk zien staan bij een motorzaak, inderdaad een beest, maar voor mij onbetaalbaar.
Ik rij zelf een 1400 waar ik zeker al tussen de 20-50kg aan ijzer af heb gehaald. Dan heb je genoeg power onder je kont hoor 8-)

Waarom niet ook eerst een Intruder 1400 of een Marauder 1500? Veel goedkoper en ook al een hele overstap vanaf supersports of andere segmenten.
 
Ik heb de M1800 en hiervoor reed ik de Yamaha XV1900 Raider.
Dus ik weet niet wat je vragen zijn? De mijne is niet helemaal standaard ;)
 
Bedankt voor jullie reacties.
Mijn vragen zijn niet meer nodig, want heb vandaag besloten om te kiezen voor een Yamaha FJR1300.
Die Intruder is ontzettend mooi, maar de FJR1300 toch iets meer praktisch om als toerbuffel te dienen.
Tevens minder zwaar en kan er wat makkelijker sportief mee rijden.
Het gaat jullie goed allemaal.
Vr Gr
 
Dat is wel een misvatting denk ik.
Mijn M1800 leg ik gemakkelijk tot het frame plat in de bocht en ik denk dat je in een stofwolk verdwijnt als ik gas geef.
Maar goed, een FJR1300 zal ook prima rijden. Het is wel een totaal ander model?
 
Haha,

Ik heb zelf 2 maal een 800 gereden. Mijn eerste motor was een Marauder en mijn derde een Vulcan.
Als je uiteindelijk de 1800 of 1900 van Yamaha mooier vind (of ieder willekeurig ander model) dan zou ik adviseren om niet even een tussen modelletje te kopen. Ik ben er tot 2 keer van terug gekomen dat het niet was wat ik zocht. Uiteindelijk had ik toen liever even door gespaard want verkopen betekent meestal dat je geld kwijt bent :-).
 
Is er hier iemand die me kan vertellen hoe ik de tijd op me M800 kan goedzetten .
handleiding doorgelezen .
alle knoppen wel een keer geprobeerd maar helpt niet echt .


iemand
 
ja .
er zitten twee trip meters in een totaal teller en de tijd .
wou de tijd goed zetten maar valt niet mee .
of hij moet kapot zijn .

de rest doet het goed
 
ja .
er zitten twee trip meters in een totaal teller en de tijd .
wou de tijd goed zetten maar valt niet mee .
of hij moet kapot zijn .

de rest doet het goed
linker en rechter knoppie tegelijkertijd indrukken tot de minuten gaan knipperen.
Dan deze met rechter instellen. Daarna met druk op linker overspringen naar uren, enz...
 
Heeft hier iemand een C800, M800 of Volusia800 met respectabele Km-stand?
De mijne loopt nu (na 10 jaar) tegen de 70.000 aan. Eigenlijk nooit iets mee gehad maar nu begint de distributieketting volgens mij te rammelen. Nu alleen nog wanneer blok koud is.
Waarschijnlijk slechte spanner of geleiders.(?)
Volgens mij een operatie waarvoor het hele blok eruit moet. -O-
Iemand hier al mee te kampen gehad?
 
Terug
Bovenaan Onderaan