Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Moet je nog aanpassingen doen om dat LED lampje te plaatsen?

Nee *O* je moet er alleen op letten dat je de X3 lamp hebt in plaats van de standaard variant, de S1. De S1 lamp past niet, doordat de ring achter de lamp in de weg zit voor de koelribben, de X3 loopt taps toe en past daardoor wel. Heb je de X3 variant dan is het plug-and-play.
 
Klopt helemaal :). Hij komt ook bij SavagePielk vandaan!

Dikke Akra. Ook nog een Powercommander bij Pajic laten plaatsen? Of rij je nu zonder Powercommander / EJK?
 
Klopt helemaal :). Hij komt ook bij SavagePielk vandaan!

Dikke Akra. Ook nog een Powercommander bij Pajic laten plaatsen? Of rij je nu zonder Powercommander / EJK?


Volgens Mile Pajic hoefde dat niet,en als hij dat zegt neem ik aan dat het goed is :Y
Ik heb er trouwens ook geen geld meer voor om er 1 te kopen,net een Akra aangeschaft *O*
mocht ik hem tzt toch willen (loopt nog perfect) ga ik er zeker 1 aanschaffen bij hun en ook gelijk laten afstellen...
 
Laatst bewerkt:
Nee *O* je moet er alleen op letten dat je de X3 lamp hebt in plaats van de standaard variant, de S1. De S1 lamp past niet, doordat de ring achter de lamp in de weg zit voor de koelribben, de X3 loopt taps toe en past daardoor wel. Heb je de X3 variant dan is het plug-and-play.


Bedankt, dat is goeie info.
Ik heb ook bi-xenon op het moment en dat werkt nog prima. Wel denk ik dat de LED technologie de Xenon-kitjes intussen wel ingehaald heeft.
 
Van het weekend ga ik lekker voor onze motorclub een route controleren in het sauerland.
Lekker 400 km in de bergen rijden.
2 en 3 september is de rit.
 
Volgens Mile Pajic hoefde dat niet,en als hij dat zegt neem ik aan dat het goed is :Y
Ik heb er trouwens ook geen geld meer voor om er 1 te kopen,net een Akra aangeschaft *O*
mocht ik hem tzt toch willen (loopt nog perfect) ga ik er zeker 1 aanschaffen bij hun en ook gelijk laten afstellen...


Als je mogelijkheid hebt zou ik um toch een keer op een rollenbank zetten om te kijken hoe je air-fuel ratio is want hij kan best mooi lopen (supergeluidje op youtube) maar als hij te arm staat dan loopt je blok op termijn schade op. Het risico op een te arm mengsel is bij de cbkr vrij groot na verwijdering vd cat.
 
Ik heb laatst ook de koplampen vervangen voor een Philips blue vision lamp.

Ook een heel duidelijk verschil wit licht ipv gelig..
Ik had geen zin in geklooi met xenon, waar de ballast nog wel eens stuk wil gaan of de lamp gaat knipperen e.d. led was ook nog een optie geweest, maar dit is al voldoende voor mij :)
Plug & play.

elhihewxbpl2a.jpg

1jen2t3emqtww.jpg
 
hallo
een vraagje wat mss al eerder is gevraagd maar kan het niet zo snel vinden....
bestaat er een uitleg over het vervangen van de knipperlichten van orgineel naar led(en dan met het relais er tussen) en dan uitgelegd met foto's??
want mijn probleem :? begint al om de koplamp uit elkaar te halen voor de knipperlichten te monteren.....

en of er anders een digitale versie bestaat van een werkplaats handboek van de CB 1000 R of iemand die er nog een heeft liggen.....in het kader van druftevragen.nl ;(

hoor graag van jullie

gr
 
hallo
een vraagje wat mss al eerder is gevraagd maar kan het niet zo snel vinden....
bestaat er een uitleg over het vervangen van de knipperlichten van orgineel naar led(en dan met het relais er tussen) en dan uitgelegd met foto's??
want mijn probleem :? begint al om de koplamp uit elkaar te halen voor de knipperlichten te monteren.....

en of er anders een digitale versie bestaat van een werkplaats handboek van de CB 1000 R of iemand die er nog een heeft liggen.....in het kader van druftevragen.nl ;(

hoor graag van jullie

gr

In de handleiding van je motor staat hoe je de koplamp kunt demonteren om bijvoorbeeld het lampje te vervangen.
Het is de eerste keer wat lastig, maar eigenlijk heel eenvoudig.

Hier vind je meer info over het vervangen van relais en knipperlichten:
Front flush mount turn signal help

Zoals je ziet zit het relais naast de + pool van je accu.

Elke goede motorzaak (en zeker honda-dealers) zouden de relais op voorraad moeten hebben, anders kun je online vinden als je zoekt op "LED relais CB1000R" .

De knipperlichten zullen andere connectors hebben dan de originele, dus die zul je moeten vervangen.
Je kunt de draadjes ook solderen of dit soort connectors gebruiken:
Kabelschoen - Kabelschoentje 6.3 mm breed, Female,100 stuks.
Kabelschoen - Kabelschoentje 6.3 mm breed, Male,100 stuks.

Ik denk dat je hiermee een stuk verder komt.
Succes!
 
TomTom navigatie aangeschaft voor op de CB, ik wil hem niet rechtstreeks op de accu monteren maar voordat ik begin te knutselen :Y

Nog handige tips voor de elektrische aansluiting en montage op het stuur, kan niet zoveel op internet aan beeld materiaal vinden :N
 
ik gebruik mijn telefoon S6 als Nav. heb er een gekraakte TomTom Go op staan.
Ik gebruik hier de Interphone Pro Case voor als steun op het stuur: Interphone Pro Case Galaxy S6 / S7 tubular telefoonhouder

Ik was ook aant stoeien om ergens stroom vandaan te halen, op een nette manier.
Nu ik ook een Optimate lader heb, kwam ik dit tegen =>> Druppellader accessoires | Optimate USB aansluiting SAE | Tenkateshop.com - Tenkateshop.com
Gewoon aansluiten op de kabel van je Optimate naar je accu!!

Heb ook een langere oplaad snoer voor mijn telefoon op de markt gekocht,dit alles aangesloten en netjes onder het gereedschap setje gelegd, makkelijkste plek om snel bij te komen..
Snoer van de telefoon netjes weggewerkt richting stuur.. :Y

Ik sluit hem ook alleen maar aan als ik ga rijden hoor, want anders trekt dat ding zo je accu leeg, ook niet vergeten na de rit los te koppelen :Y


Ik weet niet hoe het zit met die TomTom van jou, misschien is het wel aan te passen Qua stroomtoevoer!!

vielurl3drfof. in handschoen en nieuwe akra - youtube.png
 
TomTom navigatie aangeschaft voor op de CB, ik wil hem niet rechtstreeks op de accu monteren maar voordat ik begin te knutselen :Y

Nog handige tips voor de elektrische aansluiting en montage op het stuur, kan niet zoveel op internet aan beeld materiaal vinden :N

Aansluiten van navigatie kan op de voeding van het remlicht.
je kunt de + van de navigatie heel eenvoudig aansluiten op de draad die voor de schakelaar van je rempedaal zit.
(Als je de draad vanaf je rempedaal pakt laadt je navigatie alleen op als je de achterrem gebruikt en dat is niet handig natuurlijk)

De voeding van je remlicht wordt in- en uitgeschakeld met je contactslot, is apart gezekerd en wordt weinig belast.
 
Aansluiten van navigatie kan op de voeding van het remlicht.
je kunt de + van de navigatie heel eenvoudig aansluiten op de draad die voor de schakelaar van je rempedaal zit.
(Als je de draad vanaf je rempedaal pakt laadt je navigatie alleen op als je de achterrem gebruikt en dat is niet handig natuurlijk)

De voeding van je remlicht wordt in- en uitgeschakeld met je contactslot, is apart gezekerd en wordt weinig belast.

Kijk voor montage maar even op www.gps.nl voor accessoires.
De makkelijkste optie is om één van de bouten van de stuurbevestiging te vervangen door een kogel, waar je de cradle van je tomtom op kunt schroeven met de "wasknijper" die bij je TomTom zit. (ram mount)
Er zijn ook nogal wat mensen die handig zijn met metaal en zelf een houder met bevestigingsplaat hebben gemaakt.
 
Hopelijk heb je hier nog iets aan..

Ik heb een rvs plaatje op maat gemaakt waar de steun/mount precies op past met 2 ''armen'' waarmee je het plaatje kunt bevestigen aan het stuur.

De stroom toevoer van de TomTom heb ik op een zekering aangesloten, zodat er alleen spanning op staat als het contact is ingeschakeld. Anders staat er continue stroom op.

jiyiespy4uwji.jpg

uhvay9nvjzg95.jpg

imr7d1dz6bpoz.jpg
 
Laatst bewerkt:
oh, dat ziet er wel mooi uit zo in het midden. Bij mij komt ie een stuk hoger door de bevestiging links van het midden zeg maar. Maar volgens mij is dat ook geen probleem. Ik moet het nog even testen met rijden.

Voor stroom had ik de tip gekregen om 'm aan te sluiten op de koplamp.
Heeft iemand daar ervaring mee? :?
 
Hopelijk heb je hier nog iets aan..

Ik heb een rvs plaatje op maat gemaakt waar de steun/mount precies op past met 2 ''armen'' waarmee je het plaatje kunt bevestigen aan het stuur.

De stroom toevoer van de TomTom heb ik op een zekering aangesloten, zodat er alleen spanning op staat als het contact is ingeschakeld. Anders staat er continue stroom op.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

ziet er strak uit :Y
 
In de handleiding van je motor staat hoe je de koplamp kunt demonteren om bijvoorbeeld het lampje te vervangen.
Het is de eerste keer wat lastig, maar eigenlijk heel eenvoudig.

Hier vind je meer info over het vervangen van relais en knipperlichten:
Front flush mount turn signal help

Zoals je ziet zit het relais naast de + pool van je accu.

Elke goede motorzaak (en zeker honda-dealers) zouden de relais op voorraad moeten hebben, anders kun je online vinden als je zoekt op "LED relais CB1000R" .

De knipperlichten zullen andere connectors hebben dan de originele, dus die zul je moeten vervangen.
Je kunt de draadjes ook solderen of dit soort connectors gebruiken:
Kabelschoen - Kabelschoentje 6.3 mm breed, Female,100 stuks.
Kabelschoen - Kabelschoentje 6.3 mm breed, Male,100 stuks.

Ik denk dat je hiermee een stuk verder komt.
Succes!

TOP...!!!!BEDANKT VOOR JOU MOEITE ....HIER HEB IK IDD IETS MEER AAN!!!!
 
Steun voor mijn TT komt van BikePenR , paste ook op mijn oude Motor Kawa Z750
ik probeer even foto's toe te voegen.
Accu van de motor kan ik gewoon controleren op App van mijn telefoon !
BatteryGuard ;)
full
 
Bedankt voor jullie info voor de navigatie, ik heb een soort gelijk plaatje gemaakt
als Nickjuh85. De kwaliteit van een RAM mount M8 bout, is ook niet alles :N

Voor de aansluiting heb ik jullie tip gevolgd om hem bij mijn zekering voor het licht te prikken! :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan