ZXR 750 Topic deeltje 7: Seriously Easy Going....

Seriously easy going is wel understatement van de maand.
Denk iets gevonden.

_O-

Behoorlijk easy... Heeft me ook maar 4 jaar geduurd om mijn K1 project op te starten...

Compleet gedemonteerd, ben nu frame aan strippen, terug naar het aluminium en dan een mooi (endurance) ontwerp bedenken..
 
Vorig weekend weer lekker wezen knallen tijdens de bikers classics in Spa Francorchamps.
Daar reed een dikke K1 rond alsof ik stil stond. Wat een bruut geweld en vermogen zeg!!!
Vind het ook 1 van de mooiste maar ze worden steeds schaarser helaas.

Succes met de projecten
 
Vorig weekend weer lekker wezen knallen tijdens de bikers classics in Spa Francorchamps.
Daar reed een dikke K1 rond alsof ik stil stond. Wat een bruut geweld en vermogen zeg!!!
Vind het ook 1 van de mooiste maar ze worden steeds schaarser helaas.

Succes met de projecten

Klopt, en vooral standaard K1's zijn moeilijk te vinden en ze vragen er een hoofdprijs voor...

Die van mij is ook niet standaard, er zit een Termignoni systeem onder met 'tapered headers' dus van dun naar dik en de inlaatpoorten zijn bewerkt...
 
Aha...
Nou ik wil eerst wat aan de remmen gaan doen. Radiale rempomp eens mee beginnen.
De originele remmen van een H2 zij niet optimaal.
Daarna nieuwe achter schokdemper.

En voor de rest ga ik van mijn reserve fiets de race fiets maken. Dus dat wordt een leuke transformatie en ken ik alles eens grondig reinigen en vervangen en afstellen.
 
Aha...
Nou ik wil eerst wat aan de remmen gaan doen. Radiale rempomp eens mee beginnen.
De originele remmen van een H2 zij niet optimaal.
Daarna nieuwe achter schokdemper.

En voor de rest ga ik van mijn reserve fiets de race fiets maken. Dus dat wordt een leuke transformatie en ken ik alles eens grondig reinigen en vervangen en afstellen.

Nice! Mijn eerste 'Superbike' was een H2...

En radiaal is een goede upgrade, wil ik ook nog doen alleen weet ik niet hoe het zit met de regels voor bv. de classics op Spa...
 
remklauwen mogen dacht ik niet.
Maar tsja er mag daar wel meer niet terwijl het er gewoon rond rijd.
Als jij er een mooie vork met radiale klauwen monteert zal je er niemand over horen.

Net zoals een USD vork. Mag niet alleen als het origineel is gemonteerd.
Nou er rijd menigeen fiets rond met deze modificatie. Ook een H2 heeft standaard een normale vork maar in de AMA SBK zat er al een USD onder. Dus die zal ook nog wel eens gemonteerd worden bij mij.
Als je maar betaald en het geen café racer of (gare) streetfighter is dan is het al snel prima. Twijfel je. Gewoon even mailen en ze geven prima antwoord.
 
Laatst bewerkt:
Wil em wel zoveel mogelijk standaard houden maar je ontkomt er bijna niet aan om iets gedwongen te moderniseren gewoonweg omdat het standaard spul niet meer te krijgen is...

Remmerij met een radiale pomp en stalen remleidingen, misschien zwevende gietijzeren schijven, dan kom je een heel eind...

Ge jij er nog een replica van maken?
 
full
 
Even showen hier. Mijn ZXR750 die ik vorig jaar heb gekocht en in nieuwstaat heb gebracht nadat ie meer dan 10 jaar had stil gestaan:
full

full

full

full


Maagdelijke km.stand toen ik hem kocht: 24.430.
Is een motor voor erbij, gewoon omdat ik dit een van de mooiste motoren vind die ooit zijn gemaakt. Voor dagelijks gebruik rij ik een Z1000 uit 2012.
 
Afgezien van de uitlaat en de stalen remleidingen, heb ik hem weer helemaal origineel gemaakt. De originele uitlaat heb ik ook nog, maar met deze Bos zonder DB killer klinkt ie veel lekkerder.
Was tot gisteren niet compleet, zonder instructieboekje. Deze heb ik gisteren gescoord op Marktplaats *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Erg mooie bike man!!!
Zo zie je ze helaas niet vaak meer.

Ben benieuwd wanneer de zxren collector items worden.
Zal de mijne ook niet snel meer weg doen.
 
Mooie K, zeker met rood vrij schaars. Er zijn veel RR's opgekocht door verzamelaars toets ze nog sub 3k kostten. Ik denk dat een knappe motor in originele staat met weinig kilometer uiteindelijk altijd meer waard wordt. De ene nog meer dan de andere natuurlijk.
 
Heeft hier trouwens iemand zijn navigatie met een ram-mount op de zxr gemonteerd? Zo ja, hoe heb je dit gedaan? Fototje?

Ja ik...
Nóg geen foto maar heb de kogel met grote ronde onderplaat met zeer sterk klitteband vast op de kroonplaat bevestigd. Gaat al 3 jaar goed. Goed zicht
 
Iemand nog tips om een tank dop eraf te krijgen zonder de sleutel? Kan de sleutel er wel in steken maar draait maar een klein stukje...
 
Terug
Bovenaan Onderaan