Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Goedemorgen allen,

Sinds afgelopen maandag de trotse eigenaar van een hele "in mijn ogen" unieke 748.


De 748 is gespoten in de witte parelmoer kleur van de 848. En ik vind het hem echt heel goed staan.

[~[url="http://i1129.photobucket.com/albums/m504/jeroenkampman/IMG_20170705_095323_zpswzqpf6oa.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i1129.photobucket.com/albums/m504/jeroenkampman/IMG_20170705_095439_zpsu2i1p2uw.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i1129.photobucket.com/albums/m504/jeroenkampman/IMG_20170705_095420_zpsvjkcwoqs.jpg"]afbeelding~][/URL]


Heb al een aantal motoren. Maar dit was altijd nog een die op the wish list stond.
Ik volgde het topic altijd al maar zal ook regelmatig iets gaan posten.

Jeroen
Hele mooie Duc!
Veel plezier ermee...
 
Prima band voor de 916/996/998 veel mee op het circuit gereden, heeft nooit een vervelende of onverwachte beweging gemaakt. Een absolute afrader zijn de 3ct michelins, niet doen, werkt niet in combi met deze motor. Je bent meer aan het driften dan aan het sturen :X

Hoe de banden werken in combi met een ZX10 weet ik niet ;)


Ik volg dit topic een beetje omdat ik mij aan het oriënteren ben op een 748. Maar nu lees ik dit over de Michelins. Bedoel je nu de Mpp 3 2ct, of zijn voorganger de gewone MPP 2ct? Onder mijn Tuono heb ik nu de MPP 3 en die lijkt qua karkas aardig harder te zijn. Ook is de koude grip minder dan de gewone MPP 2ct, lijkt het althans. Waardoor ik vermoed dat de warme grip weer beter is? En ik er dus nog rustig een circuitdag mee kan doen?
 
Laatst bewerkt:
Ik volg dit topic een beetje omdat ik mij aan het oriënteren ben op een 748. Maar nu lees ik dit over de Michelins. Bedoel je nu de Mpp 3 2ct, of zijn voorganger de gewone MPP 2ct? Onder mijn Tuono heb ik nu de MPP 3 en die lijkt qua karkas aardig harder te zijn. Ook is de koude grip minder dan de gewone MPP 2ct, lijkt het althans. Waardoor ik vermoed dat de warme grip weer beter is? En ik er dus nog rustig een circuitdag mee kan doen?
Sorry, de mpp 2ct dus, was idd niet correct.

Gaat glijden als een idioot als je bij de limiet komt.
Ik boek geen circuit dag meer tot deze versleten zijn iig 😬
 
dit is de mijne
full
 
en nog een naast zijn broertje. Motor is in nieuwstaat, en ik heb alles wat carbon is in de originele versie er nog bij. Heb alleen de stuurhelften omgedraaid voor meer comfort. Ik vind de Duc eigenlijk nog net strakker en mooier dan de MV maar die pak ik toch vaker ;)
full
 
ja als je de clipons omdraait, dus rechts naar links en andersom dan wijzen ze niet meer zo omlaag maar komen ze rechter te staan. Dat is een standaard trukje en brengt ze aan het einde zo'n 30mm omhoog schat ik. Dat maakte voor mij het verschil tussen eraf willen na 10min en het volhouden voor een paar uur. En het kost niks...u
 
Zoals beloofd een foto van mijn 998.

full


Afgelopen donderdag heb ik de 998 opgehaald bij Pajic. Hij heeft een set Akrapovic dempers passend gemaakt en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met het resultaat! Het mooiste van alles is nog wel het geluid, kippenvel :9.

Begin deze maand heb ik voor het eerst met de Ducati een aantal sessies op Assen gereden. Het was hard werken op de 998, maar uiteindelijk heb ik toch nog een 2:02 kunnen laten noteren. De Diablo Rosso 3's zijn ook uitstekend geschikt voor een circuitdag heb ik gemerkt.
 
Laatst bewerkt:
dit is een plaatje met het stuur zoals het nu zit in vergelijk met bovenstaand[afbeelding]
Dat scheelt inderdaad nogal.
Zodra je wat sneller rijdt, heb ik geen last van zere polsen. Bij lagere snelheden "sta" ik ook min of meer gehurkt op de Duc. Knieen tegen de tank gedrukt; wordt ie nog stabieler van ;)
 
Zoals beloofd een foto van mijn 998.

[afbeelding]

Afgelopen donderdag heb ik de 998 opgehaald bij Pajic. Hij heeft een set Akrapovic dempers passend gemaakt en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met het resultaat! Het mooiste van alles is nog wel het geluid, kippenvel :9.

Begin deze maand heb ik voor het eerst met de Ducati een aantal sessies op Assen gereden. Het was hard werken op de 998, maar uiteindelijk heb ik toch nog een 2:02 kunnen laten noteren. De Diablo Rosso 3's zijn ook uitstekend geschikt voor een circuitdag heb ik gemerkt.

Knappe tijd! Pracht fiets ook.
 
Zoals beloofd een foto van mijn 998.

Begin deze maand heb ik voor het eerst met de Ducati een aantal sessies op Assen gereden. Het was hard werken op de 998, maar uiteindelijk heb ik toch nog een 2:02 kunnen laten noteren. De Diablo Rosso 3's zijn ook uitstekend geschikt voor een circuitdag heb ik gemerkt.

Mooi apparaat :t

en mooie tijd ook, ik kwam in 2 sessies niet verder dan een 2:08 :}
Toch nog eens keer een volledige dag boeken :X

Beelden
 
Laatst bewerkt:
Ik heb aan mijn Duc weer het een en ander gedaan wat wellicht leuk is om hier te delen...

Aller eers heb ik het originele achter schijfje vervangen voor een exemplaar van Galfer.
full
 
Ik ben met de Ducati naar de TT van Assen geweest en had hiervoor mijn originele bochten lus dempers gemonteerd. Nu de Termignoni bochten en dempers los lagen was het tijd om deze te gaan polijsten wat al lang op het lijstje stond te wachten.
Wat een klus maar ik ben blij dat ik het toch gedaan heb, ben er heel tevreden over.

Zo waren ze voordat ik begon....
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan