Honda Hornet Forum Deel 21

Hey Brembi
Hoop dat je snel weer uit de lappenmand bent,
zonde van je motor je hebt er best wel veel aan gedaan

Groet van blackwasp
We hebben elkaar vorig jaar nog gezien met de tour in mei toen het weer zo slecht was....
We waren allen zeiknat geregend
 
Hallo iedereen
Ik heb mijn hornet weer eens aangepast
Nu om de wegligging tte verbeteren...
Hyperpro progressieve veren om te ver het induiken bij krachtig remmen tegen te gaan.
Stelbussen om de veerspanning te kunnen instellen hierdoor wordt de totale vering stugger dit is ook een hele verbetering
Progressieve stuurdemper gemonteerd van Matris deze zorgt voor minder nerveus stuurgedrag bij hogere snelheden
Kost samen best wel wat maar de motor krijgt een veel betere wegligging kan het iedereen aanbevelen.
Ik heb mijn motor nu alweer 4 jaar en heb alle aanpassingen zelf uitgevoerd en dat is best wel een lange lijst geworden
 
Hier even een plaatje van de aanpassing
full
 
Hoi,

Is er toevallig iemand in Den Haag met een Hornet 600 uit 2003? Volgens mij aan de zijkappen en tank te zien dezelfde als die van Black Wasp...
Kun je mij dan even een PM sturen? :)

Ik zit met schade en zoek de juiste tank, zijkappen, kont en voorspatbord, maar mijn model komt niet overeen met het model dat behoort bij de datum van eerste tenaamstelling. Is 2000 terwijl de onderdelen van 2003 lijken te zijn. Wil graag e.e.a. vergelijken...

koffie, fris, bier staat klaar in mijn werkplaats ;)

Tnx

Rob.
 
Laatst bewerkt:
Valt het bouwjaar niet te ontfutselen aan de hand van het serienummer/VIN/dinges?

Honda Year Code Identification

Adhv laatste teken :?

Ik heb de papieren van overschrijving nog niet binnen, vandaar, maar dan nog blijft het vreemd...



Even nog een andere vraag....

Ik heb een aantal motoren verbouwd, maar dit scheelt mij eventueel wat gezoek...
Ik wil er een USD voorvork in hangen en wil graag weten welke voorvorken er hier gebruikt zijn. Dus wie heeft er wat ingehangen?

Tnx.
 
Ik wil er een USD voorvork in hangen en wil graag weten welke voorvorken er hier gebruikt zijn. Dus wie heeft er wat ingehangen?

Ik heb een '06 model, dus deze is standaard met USD vork.


mijn dochter zoekt een hornet 35 kw

waar moet ze opletten ?

bvd

Volgens de wet mag een teruggevoerde motor maximaal een oorspronkelijk vermogen hebben van 70 kW. In ieder geval moet het dus een '00-'02 model zijn, gezien dit de enige Hornet is met origineel 70 kW vermogen. De andere generaties zijn boven de 70 kW. (Het 1998-1999 model heeft 70,1 kW, weet niet of daar zo moeilijk over gedaan wordt?)

Heb verder geen ervaring met teruggevoerde motoren, maar ik kan me voorstellen dat die niet altijd even soepel lopen. Een testritje waarin je het grootste deel van het toerenbereik even doorloopt is dus wel aan te raden. Voor de rest op standaard puntjes letten als tikkend motorblok (kan duiden op te grote klepspeling of scheeflopende zuigers), gasrespons, aangrijping van de koppeling, lekkages etc...
 
Hoi,

Is er toevallig iemand in Den Haag met een Hornet 600 uit 2003? Volgens mij aan de zijkappen en tank te zien dezelfde als die van Black Wasp...
Kun je mij dan even een PM sturen? :)

Ik zit met schade en zoek de juiste tank, zijkappen, kont en voorspatbord, maar mijn model komt niet overeen met het model dat behoort bij de datum van eerste tenaamstelling. Is 2000 terwijl de onderdelen van 2003 lijken te zijn. Wil graag e.e.a. vergelijken...

koffie, fris, bier staat klaar in mijn werkplaats ;)

Tnx

Rob.
Hoi ik heb nog een kont liggen met een schade kan je er eventueel mee helpen.
Heb ook nog spiegels rem en koppelingsgrepen en handvatten liggen
 
Ja hoor zal hem bijvoegen.
kap heeft schaafschade aan een kant en daar ook een gat
Het is te repareren hoef er niet teveel voor te hebben had zelf geen tijd voor te maken dus ik heb een nieuwe kap gekocht [afbeelding]

Hm, mij iets te veel werk.
Welk bouwjaar is deze kap? Op mijn hornet zitten volgens mij niet de originele kont en zijkappen...
Heb je ook een foto van de bovenkant? Dan weet ik welke kap ik moet bestellen. Is volgens mij wel dezelfde...
Tnx
 
Laatst bewerkt:
Hm, mij iets te veel werk.
Welk bouwjaar is deze kap? Op mijn hornet zitten volgens mij niet de originele kont en zijkappen...
Heb je ook een foto van de bovenkant? Dan weet ik welke kap ik moet bestellen. Is volgens mij wel dezelfde...
Tnx
Kap is van bouwjaar 2004 spitse achterzijde
Heb ook nog een radiateur en een kettingrandje liggen
Stukje terug op forum staat mijn motor kun je de kont ook goed zien
 
Zo naar mijn motor al op te hebben gegeven naar de glijpartij van zondag heb ik vandaag tog weer goed nieuws gekregen.

Hij kanwaarschijnlijk voor een minimaal bedrag weer rijdtbaar gemaakt worden :]

Maarja dan wil ik uiteindelijk tog wel weer een enigsinds mooie motor krijgen dus ga ik op zoek naar een aantal onderdelen misschien heeft iemand hier nog iets liggen wat ik nodig heb.

-koppel pendaal.
-een tank
-achterkuipje
-teller buizing (geen idee of dit zomaar kan)
-complete handsvat links
-knipper lichten links voor en achter

Ik weet niet hoe ik meer fotos in 1 post zet dus sorry voor de spam
full
 
Hallo ik heb nog koppeling en remhandle liggen van hornet 2004 zien er nog netjes uit en ookk nog handvatten van stuur en spiegels
Schakelpook bij blok kun je herstellen korte kan waar rubber opzit afzagen gat boren aan einde lange zijde slotbout erdoor rubber erover en klaar
Schade aan blok aansmeren met polyester en overspuiten
Had zelf ook deze schade is niets meer van je zien
 
Terug
Bovenaan Onderaan