Intruder topic (deeltje II)

Heeft hier iemand een C800, M800 of Volusia800 met respectabele Km-stand?
De mijne loopt nu (na 10 jaar) tegen de 70.000 aan. Eigenlijk nooit iets mee gehad maar nu begint de distributieketting volgens mij te rammelen. Nu alleen nog wanneer blok koud is.
Waarschijnlijk slechte spanner of geleiders.(?)
Volgens mij een operatie waarvoor het hele blok eruit moet. -O-
Iemand hier al mee te kampen gehad?

bij mij staan er pas 30 .
geen problemen
 
Mijn m800 loopt tegen de 60.000 km en ik denk ook de distributieketting af en toe wat te horen. Ik hoop dat het alleen de spanners zijn maar ook dat is al een ingrijpende klus. Hoorde een keer met een koude start wat gerammel wat echter snel over was. Waarschijnlijk dat de spanners dan even blijven hangen. Het schijnt wel een euvel te zijn van de 800. Zijn we mooi klaar mee dus......
 
Op een Amerikaans forum gelezen dat iemand daar i.v.m dit euvel aan dit model er daar voor $1500 heeft aan moeten laten sleutelen. Ik weet niet of ik voor een motor (behalve een Harley) van 10 jaar nog 2000 Euro ga investeren. Ondanks dat ik het nog steeds een hele fijn motorfiets vind en de mijne er nog als nieuw uitziet. Nou, 1 minpuntje heeft ie wel. Hij had wel wat meer power mogen hebben. Dan had ie meteen een 6e versnelling kunnen hebben zodat ie iets minder hoog in de toeren loopt.
 
Laatst bewerkt:
Op een Amerikaans forum gelezen dat iemand daar i.v.m dit euvel aan dit model er daar voor $1500 heeft aan moeten laten sleutelen. Ik weet niet of ik voor een motor (behalve een Harley) van 10 jaar nog 2000 Euro ga investeren. Ondanks dat ik het nog steeds een hele fijn motorfiets vind en de mijne er nog als nieuw uitziet. Nou, 1 minpuntje heeft ie wel. Hij had wel wat meer power mogen hebben. Dan had ie meteen een 6e versnelling kunnen hebben zodat ie iets minder hoog in de toeren loopt.



Maar voor 2000 euro heb je geen andere motor

ach ik ben best tevreden met de 44 achterwiel pks .
 
Ook ik ben heel erg tevreden met mijn M800.
Zou het erg vinden er afstand van te moeten doen.
Mochten er meer mensen komen die dit euvel ontdekken dan hoop ik dat we een goedkoop adresje kunnen vinden. Er rijden natuurlijk veel meer volusia's rond dan M's maar het blok is hetzelfde.
En mocht iemand zelf aan de sleutel gaan dan houd ik me aanbevolen dat met instructies te volgen en eventueel zelf te gaan doen.
 
Laatst bewerkt:
heb er vandaag de sidemount af gegooid en een nieuwe gemaakt die achter het wiel komt te zitten .

gemauw met een boete, weinig zin in .
 
Hallo Allemaal, nieuwe op het forum hier. Ik ben momenteel aan het lessen en heb mijn theorie en avb al binnen. Over een maandje avd en dan hoop ik een intruder te gaan kopen!

Mijn ouders hebben ook beide een intruder, vandaar mijn voorliefde. Als ik andere choppers zie en ze ga vergelijken met de intruder, dan vind ik ze lang niet zo mooi en strak.

Nu heb je intruders natuurlijk in veel verschillende soorten en maten, en die wil ik graag allemaal weten. :D. Weet iemand over er een website of webpagina is die vooral gericht is op de intruder? uitleg over de soorten? over de aandrijvingen? over de geschiedenis enz. enz.

Ander vraagje, is een VS 700 terug te voeren naar max 35Kw? Of moet ik mij gaan richten op een VS 600 met mijn aankomende A2 rijbewijs?
 
Heeft er hier iemand ervaring met de Avon Cobra 200/70/15 achterband?
Ik heb er nu een pirelli onderliggen die veel te oud is en bij een beetje vocht niet te berijden is
Ik wil er graag een zo breed mogelijke achterband onder zonder de achterbrug of velg aan te passen en heb me laten vertellen dat de Avon moet passen.

Alvast dank voor de reactie
Mvg
 
Dat is best gortig Bertus......
De mijne verbruikt ook wel wat maar niet zo veel lijkt mij. ( M800 2006...)
Ik zal het eens bij gaan houden.
 
Iemand ervaring met het plaatsen van een (highrise) recht stuurtje?? Ik heb een Intruder 700 '86 met het originele stuur erop en wil er graag een recht stuur op.

Zijn er speciale issues waar ik op zou moeten letten bij de vervanging?

Thanks!
 
Vraag:

Wie weet waar ik een achtervelg + evt. rvs spaken nog kan krijgen nieuw voor een VS1400 ?

Waar ik normaal deze zaken koop heeft ze niet meer..

Ik spaak en richt altijd zelf.
 
De bougies van mijn M800 vervangen. Was nog een behoorlijk klusje. (Tank eraf, chrome cilinderkopstukken los....pijpsleutel 18 moeten kopen..) De rechter bougie bleek er niet geheel ingedraaid te zitten en er had zich dus veel vuil verzameld rond de cilinder ingang. Met een verlengstuk op de stofzuiger dat gelukkig kunnen wegzuigen voordat de nieuwe Iridium bougies er met een beetje kopervet in gingen. Ik bemerk echter geen enkel verschil vooralsnog nu er die dure kaarsjes in zitten.
 
De bougies van mijn M800 vervangen. Was nog een behoorlijk klusje. (Tank eraf, chrome cilinderkopstukken los....pijpsleutel 18 moeten kopen..) De rechter bougie bleek er niet geheel ingedraaid te zitten en er had zich dus veel vuil verzameld rond de cilinder ingang. Met een verlengstuk op de stofzuiger dat gelukkig kunnen wegzuigen voordat de nieuwe Iridium bougies er met een beetje kopervet in gingen. Ik bemerk echter geen enkel verschil vooralsnog nu er die dure kaarsjes in zitten.


Leuk karwei he, bougies vervangen. _O-

Heb de hallo's in de BMW gehad, dat merkte je echt wel .
Heb in de M gewone gedraaid, liep er goed op .
 
Wat verbruikt de m800 gemiddeld .
Heb het nu hier in Spanje 2 keer bij gehouden .
Valt niks tegen .
1 tank 1 op 19,5
1 tank 1 op 21
 
Verbruik van mijn M800 doorgaans 1:18. Op lange stukken boven de 1:20.
Met Vance&Hines straight shots eronder; originele luchtfilter.
Af en toe even super 98 er in...vindt ze lekker...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er zelfgemaakte 52 mm open pijpen onder hangen.
En een groot open luchtfilter, op een zelfgemaakt adapter.
Afgesteld bij tovami op de bank .

Ritten hier, bijna alleen maar bergen .

98 nooit ingegooid, zal ik eens proberen
 
Dacht dat mijn M800 ook wel wat olie verbruikte maar als ik het nu na een Ardennen rit van drie dagen en 900 km verder bekijk valt het erg mee. Na bijvullen kom ik tot de rekensom van grofweg 1: 9000 km.
 
Terug
Bovenaan Onderaan