Yamaha T-max 530 model 2017

Vond 1 afstandsbediening toch wat karig. Want wat te doen bij zoekraken of beschadigen van dat ding ?
Daarom een extra exemplaar besteld.
Vandaag aan de Tmax gekoppeld door de dealer.
Kosten: apparaat zelf 122 Euro, inlezen smartkey vermoed 20 euro (niet nader gespecificeerd op de nota), moet overal nog BTW bij.
Maar ben blij dat ik een 2e erbij heb. Neem Tmax straks mee met vakantie. Je zal maar in Frankrijk bij een supermarkt staan en je afstandsbediening is defect, moet er niet aan denken ....
 
Prijs valt me mee, heb een keer een Honda Accord Tourer gehad waar de reserve sleutel vanaf mijn vrouw der fiets gestolen was, geintje koste me €350,00!!

Maar je krijgt dus maar een sleutel bij de Tmax?
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrepen heb bij aflevering zou het mogelijk zijn met de mechanische sleutel de boel te ontgrendelen en de motor alsnog te starten, zoniet is dat een probleem, voor alle veiligheid ga ik toch nog eens navragen.
 
Klopt als je de afstand bediening kwijt raakt kan je met de mechanische sleutel alsnog starten, procedure staat in de bijgeleverde handleiding, dus slim is het om deze in de scooter op te bergen
 
Rob...in de scooter opbergen lijkt mij geen goed idee...hoe ga je het zadel openen zonder sleutel ? in het slechtse geval bel ik mijn partner en kan die de reserve sleutel brengen :') :')
Bij je auto heb je bijna altijd 2 sleutels...ik heb de reserve nog nooit gebruikt...het kan natuurlijk altijd...hopelijk heeft Yamaha het goed voor mekaar en moeten we ons geen zorgen maken ;)
 
Laatst bewerkt:
Je kunt volgens mij met de sleutel het zadel ontgrendelen.
Kan bij die van mij ook.
 
Er staat in de handleiding dat het niet aangeraden wordt om de sleutel/ afstandsbediening onder het zadel op te bergen, omdat dan mogelijk de afstandsbediening niet meer werkt.
Afstand zender / ontvanger wordt dan te groot.
 
Normaal gesproken doe je toch de sleutel in de afstandsbediening, hoort dan klik, zit dus vast.
En dat geheel doe je gewoon aan je sleutelbos ? Nooit opbergen in de buddyseat, lijkt me niet handig.
Als je een originele Yamaha topkoffer neemt, dan kan je de sleutel van de Tmax laten integreren met de topkoffer. Dus heb je dezelfde sleutel voor de Tmax (in noodgevallen) en de topkoffer.
 
Normaal gesproken doe je toch de sleutel in de afstandsbediening, hoort dan klik, zit dus vast.
En dat geheel doe je gewoon aan je sleutelbos ? Nooit opbergen in de buddyseat, lijkt me niet handig.
Als je een originele Yamaha topkoffer neemt, dan kan je de sleutel van de Tmax laten integreren met de topkoffer. Dus heb je dezelfde sleutel voor de Tmax (in noodgevallen) en de topkoffer.

Dat is veranderd bij het 2017 model... dacht ik de sletel kan er niet meer in.
 
Hoi @Dandev, omdat wij een topkoffer hebben heb ik nu de afstandbediening en de mechanische sleutel van elkaar gescheiden. Wel in éé jaszak maar niet in elkaar geklikt, anders dienen we elke keer dat we de sleutel nodig hebben, 2 keer per dag deze los te maken van de afstandbediening. Maar we hebben dan nog één mechanische sleutel thuis leggen. Al met al vind ik het niet handig, waarom geen twee setjes meeleveren, die 122 euro mag wel bij de toch aanzienlijke prijs voor de Max geen probleem zijn.
Misschien de reserve sleutel, mechanische maar aan de sleutelbos doen. Maar ja extra setje kan nooit kwaad
 
Lijkt idd handig de mechanische sleutel te scheiden van de afstandsbediening. Anders zit je telkens te klooien op straat als je die topkoffer wil open maken. Weet je wat eigenlijk veel handiger is ? Gewoon NIET dezelfde en uniforme sleutel gebruiken voor je koffer, maar de de Yamaha dealer vragen om een "gewoon" slot te plaatsen in je topkoffer dus met een "gewone" sleutel erbij. Hoef je dus ook niet meer die sleutel van die afstandsbediening te halen iedere keer.
 
@Rob..ga er nog eens over nadenken...misschien is dat ook de beste oplossing...heb nu de hugger besteld en ben benieuwd hoe hem dat staat
 
Gaan we doen Rob, is besteld in standaard kleur (mat zwart) kan ook in kleur van de motor, ga eerst es kijken hoe dit eruit ziet,kleur erop kan nog altijd achteraf
Danny
 
Laatst bewerkt:
Als de afstandsbediening niet werkt kun je met de noodprocedure alsnog starten. Je moet met de gewone sleutel de buddy openen en met een knop op het stuur je pincode invoeren. Het zijn nogal wat stappen, staat beschreven op pagina 8.37 van de gebruiksaanwijzing.

Ik raad iedereen aan de pdf gebruiksaanwijzing op je mobiel te zetten en/of de pagina te printen en bij het gereedschap bewaren. Boekje altijd onder de buddy maakt het niet mooier op termijn. Pincode niet onder de buddy bewaren....
 
Afgelopen weekend reed ik met mijn jongste zoon achterop stapvoets het trottoir op, bonk. Vorige week met mijn vrouw ook al eens. Raar. Blijkt dat een beugel van de middenbok tegen de grond kwam. Ik reed echt heel langzaam, bijna stilstand.

Ik heb de later de veerkracht op maximum gezet en misschien moet de schokbreker nog wat stijver, gelukkig kan dat met een DX.

Heeft iemand hier dit al eens ondervonden?
 
das wijze raad ...ga dat eens op mobiel zetten

heb vandaag de hugger aangekregen en direct aan de slag omdat het mijn laatste dag vakantie is, fotokes volgen, ik vind het alvast heel netjes.
 
de foto's
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan