Het Ten Kate Yamaha Raceteam topic

Jawel, met Giugliano! Laat hem gerust terugkomen naar de WSBK voor de rest van het seizoen. Okay, 't is geen Amerikaan en okay, je moet een paar extra kuipjes meenemen, maar hij was wel regelmatig goed voor spektakel.


die wist wel te sturen ... :Y :Y :Y
 
Was toch iets met homologatie en milieu ofzo met de CBR600RR?

:Y Maar toch vind ik het stom! ;)
Ofwel veel plezier gehad met het kijken naar die klasse en dan is het een domper als het Nederlandse team er gedwongen mee moet stoppen.
 
De 600RR is er nog gewoon. Alleen niet in Europa.

Het is alleen nog steeds een PC40 generatie. Mss eens tijd voor een nieuwe?

Die motorfabrikanten uit Japan zijn niet meer zo vernieuwend als dat ze ooit eens waren. Vooral in de supersport klasse niet.

Kawa alleen.

Waarom zou je iets afzetten als het nagenoeg niet meer verkocht wordt?
 
Waarom zou je iets afzetten als het nagenoeg niet meer verkocht wordt?

Maar waarom zou je iets nieuw kopen wat al 10 jaar nagenoeg hetzelfde is?


Dit geldt overigens zeker niet alleen voor Honda. De GSXR'en, de R6'en, MV doet het sowieso altijd al zo en zo zijn er nog wel een paar.


Ik heb zelf bijvoorbeeld onlangs een R6 uit 2006 gekocht. Ik had de keuze uit de kleuren van 10 jaren, want het ding ziet er t\m 2016 nagenoeg hetzelfde uit. Ik betaal wel een paar duizend minder dan en koop wel een iets oudere die nagenoeg dezelfde looks heeft als de nieuwere.
Voor op straat zal het mij boeien of ze er in 2010 een nieuwe remklauw of nieuwe "dit" of nieuwe "dat" op hebben gezet. De grap is dat 9 van de 10 dingen van een jonger model ook op mijn oudere passen.

Kip en het ei verhaal als je het mij vraagt.
 
Laatst bewerkt:
Al het goed is heeft Ten Kate de Cosworth ECU eraf gegooid en wordt er nu met de Magneti Marelli ECU getest. Ook al ontkennen ze dat })
Honda rijdt in Suzuka al met Magneti Marelli (eigenlijk HRC).

Stefan Bradl ha descubierto la solución para su Honda de WSBK: la ECU Magneti Marelli de HRC en resistencia

'Die Superbike-WM-Motoren werden bei Cosworth in England getunt. Cosworth liefert auch die Elektronik. Bisher wurde vermutet, Cosworth habe beim Tuning zu viel auf Spitzenleistung Wert gelegt. Dadurch werden die Reifen in den Rennen früh ruiniert. Dieses Problem lässt sich mit Hilfe der ECU nicht regeln, hiess es bisher.'
Stefan Bradl: «8h-Honda ist auf einem anderen Niveau»/Superbike-WM SPEEDWEEK

Interviewer: 'Du hast vor zwei Wochen gesagt: Nach drei Runden in Suzuka weiß ich, welches Motorrad besser ist. War es wirklich so?'
Bradl: 'Als ich zum ersten Mal in den dritten Gang hoch geschaltet habe, habe ich schon gewusst, was los ist.'
 
Laatst bewerkt:
Al het goed is heeft Ten Kate de Cosworth ECU eraf gegooid en wordt er nu met de Magneti Marelli ECU getest. Ook al ontkennen ze dat })
Honda rijdt in Suzuka al met Magneti Marelli (eigenlijk HRC).

Stefan Bradl ha descubierto la solución para su Honda de WSBK: la ECU Magneti Marelli de HRC en resistencia

'Die Superbike-WM-Motoren werden bei Cosworth in England getunt. Cosworth liefert auch die Elektronik. Bisher wurde vermutet, Cosworth habe beim Tuning zu viel auf Spitzenleistung Wert gelegt. Dadurch werden die Reifen in den Rennen früh ruiniert. Dieses Problem lässt sich mit Hilfe der ECU nicht regeln, hiess es bisher.'
Stefan Bradl: «8h-Honda ist auf einem anderen Niveau»/Superbike-WM SPEEDWEEK

Interviewer: 'Du hast vor zwei Wochen gesagt: Nach drei Runden in Suzuka weiß ich, welches Motorrad besser ist. War es wirklich so?'
Bradl: 'Als ich zum ersten Mal in den dritten Gang hoch geschaltet habe, habe ich schon gewusst, was los ist.'

yes indeed, *O* *O*
stond ook al op diverse webste dat ze zouden testen met magneti

zelfs dan linfoot bsb rijder heeft dit ondervonden na een test/ training voor 8 uur van suzuka .
 
yes indeed, *O* *O*
stond ook al op diverse webste dat ze zouden testen met magneti

zelfs dan linfoot bsb rijder heeft dit ondervonden na een test/ training voor 8 uur van suzuka .


Niet alles geloven wat ze schrijven op internet...
 
O.a:
Honda rijdt in suzuka al met magneti > klopt, maar die blade is totaal niet gelinkt aan de WSBK blade van Ten Kate.
Totaal verschillend van elkaar qua spec en de suzuka fiets is wel een HRC ondersteunde fiets.
Ten Kate doet alles zelf qua ontwikkeling.
 
O.a:
Honda rijdt in suzuka al met magneti > klopt, maar die blade is totaal niet gelinkt aan de WSBK blade van Ten Kate.
Totaal verschillend van elkaar qua spec en de suzuka fiets is wel een HRC ondersteunde fiets.
Ten Kate doet alles zelf qua ontwikkeling.


ooh dus ze testen niet ?
 
O.a:
Honda rijdt in suzuka al met magneti > klopt, maar die blade is totaal niet gelinkt aan de WSBK blade van Ten Kate.
Totaal verschillend van elkaar qua spec en de suzuka fiets is wel een HRC ondersteunde fiets.
Ten Kate doet alles zelf qua ontwikkeling.

Tja helaas zullen ze wel moeten. Anders komen ze echt geen klap verder. Maar bij Ten Kate zouden ze best wat hulp kunnen gebruiken van HRC denk ik. :+ Zouden ze wel waarderen. En naar mijn mening ook absoluut verdienen. :Y
 
Tja, typisch Honda. Ten Kate laten ze al jaren in de stront zakken maar met de Suzuka 8 uren pakken ze wel elke keer groot uit. Onbegrijpelijk.
 
Heeft dat niet te maken met het feit dat Honda uit "delen" bestaat?

Ten Kate valt onder Honda Europe meen ik en het Suzuka team onder Honda Japan. HRC valt ook onder Honda Japan.

Honda Japan bepaalt weer niets mbt Honda Europe (en andersom ook niet).


Volgens mij is het zo iets.

Ik meen ook gelezen te hebben dat dit ook de reden is dat er niet direct een nieuwe 600RR komt.
Honda USA en Honda Japan vinden die motor wel goed terwijl Europe een nieuw model nodig heeft vanwege de EURO4 eisen. Die andere onderdelen hebben hier geen last van en daarmee geen behoefte een nieuw model te ontwikkelen (en ze zijn wel allemaal nodig bij de ontwikkeling).

Iets in die trant.
 
Laatst bewerkt:
turboO: de details weet ik niet, maar de strekking klopt. Dus iedereen die halsreikend naar Japan kijkt voor ondersteuning in de Superbikes, kan maar beter ergens anders heen gaan kijken.
 

Het is gewoonweg om van te KOTSEN!!!

Iedereen die nu nog een Honda koopt werkt mee aan de manier waarom Honda Ten Kate behandeld. Die steekt eigenlijk z'n middelvinger op naar Ten Kate. Ik roep dus iedereen bij deze op geen Honda meer te kopen. Laten we met z'n allen Ten Kate steunen!
 
Het is gewoonweg om van te KOTSEN!!!

Iedereen die nu nog een Honda koopt werkt mee aan de manier waarom Honda Ten Kate behandeld. Die steekt eigenlijk z'n middelvinger op naar Ten Kate. Ik roep dus iedereen bij deze op geen Honda meer te kopen. Laten we met z'n allen Ten Kate steunen!

Ja inderdaad want je helpt deze Honda dealer door geen Honda te kopen want die moet je ook nog eens onderhouden en dat is ook allemaal voor de Jappen en niet voor TenKate...
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoonweg om van te KOTSEN!!!

Iedereen die nu nog een Honda koopt werkt mee aan de manier waarom Honda Ten Kate behandeld. Die steekt eigenlijk z'n middelvinger op naar Ten Kate. Ik roep dus iedereen bij deze op geen Honda meer te kopen. Laten we met z'n allen Ten Kate steunen!

Tenzij die nieuwe Honda bij ten kate gekocht word natuurlijk :P
 
Tja, typisch Honda. Ten Kate laten ze al jaren in de stront zakken maar met de Suzuka 8 uren pakken ze wel elke keer groot uit. Onbegrijpelijk.

Heb je wel een punt TeT ,....in de periode dat ten katen podiums pakte stonden de Jappen allemaal te juichen ,.....want dan was Honda in beeld ,....grepen ze ver naast het podium dan was het het falen van ten katen ,....inderdaad HEEL misselijk.
 
-
 
Laatst bewerkt:
Heb je wel een punt TeT ,....in de periode dat ten katen podiums pakte stonden de Jappen allemaal te juichen ,.....want dan was Honda in beeld ,....grepen ze ver naast het podium dan was het het falen van ten katen ,....inderdaad HEEL misselijk.

Tet zal het vast goed bedoelen, maar zoals het beschreven is, slaat het kant noch wal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan