Honda Integra scooter-motor

Alleen de complete 700 reeks heb ik in wphb maar juist zulk soort aanhaalkoppels zijn vaak het zelfde.
In feite komt jou screenshot uit het wphb 700 reeks, dat zie ik namelijk aan het pag. nr.
 
Nee, ik bedoel hoe kom ik bij het luchtfilter. Tot op heden heb allleen stuur overkappingen opengehad om een snoertje aan te leggen. Dus voor het luchtfilter zadelbak los of vanuit zijkant ?

Kijk ff op YouTube. Zag toevallig gisteren filmpie hoe je je middelste deel eraf haalt
om bij de luchtfilter te komen.
Vrij makkelijk.
 
Ik zie voor mij een hoop nieuwe dingen op de Italiaanse you tube
Een vervangings luchtsensor om je mengsel te verrijken. Dus een vollere loop van de motor.
Simpelweg met de hand vervangen in het luchtfilter huis.
 
Heb even gezocht op teller afwijking correctie en de speedohealer lijkt zo op het eerste gezicht het meest populair te zijn.

150 km/u op de teller, gps geeft maar 130 aan.

Speedohealer | mPartz.nl
SHV4_005_normal.jpg


Ook een video gevonden van de installatie op een Integra, vreemd is wel dat hij niet gewoon direct bij de sensor aftapt met een geschikte kabelset (als die er is natuurlijk?), maar misschien kan Roland die keuze uit het Italiaans filteren ;)

 
Laatst bewerkt:
Na het weekend

Bij mij ( met 41 tand) 100 op teller is 90 gps. 140 is 126 gps. Gps tien procent minder dan teller
Mij maakt het niet uit. In feite heb ik het graag zo scheelt bekeuringen

De lucht sensor heb ik wel interessen in.
 
De speedohealer is voor de geschakelde nc versie.
Indien je dct hebt moet je de snelheidspuls onderbreken aan het dashboard.
Daarom zoals in het filmpje.
 
Ook een video gevonden van de installatie op een Integra, vreemd is wel dat hij niet gewoon direct bij de sensor aftapt met een geschikte kabelset (als die er is natuurlijk?), maar misschien kan Roland die keuze uit het Italiaans filteren ;)


Honda Integra = SpeedoHealer SH-V4 + SH-U01

SH-U01 staat voor het type kabel/plug wat aan de Speadohealer SH-V4 zit.
Nu is het zo dat alle motoren die SH-U01 kabel/plug erbij krijgen
hem direct op de draadboom dienen aan te sluiten, in plaats van de stekker optie.
Kwestie van pech hebben want er zijn ook zat motoren waar het wel via pluggen kan.
Maar het komt dus bij andere merken en motors ook gewoon voor dat er gekozen wordt voor een directe aansluiting op de draden.

Dat kun je hieronder ook wel zien als je let op het kabel/plug type: SH-U01

SpeedoHealer v4 speedo and odo calibrator by HealTech Electronics Ltd.

Bij deze Honda hieronder via url moet je b.v. ook knippen maar die hebben ze net als voor sommige andere modellen als pdf uitleg ,helaas die van de Integra niet :
https://healtech-electronics.com/docs/Supplementary Manuals/SH-U01_CB600F_2007-2010_en.pdf

image.php


Montaggio SpeedoHealer v4

1
rosa verde (segnale) lato motore (verso il basso)
collegare con bianco dello speedohealer v4 (con giunto a pressione

2
rosa verde (segnale) lato strumentazione (verso l'alto)
collegare con verde dello speedohealer v4 (con giunto a pressione)

3
rosa blu (positivo)
collegare con rosso dello speedohealer v4 (con rubacorrente)

4
verde rosso (negativo)
collegare con nero dello speedohealer v4 (con rubacorrente)

Aansluiten lijkt niet echt moeilijk:

• Roze/Groen doorknippen.

•Wit Speedohealer aan Honda doorgeknipte Roze/Groen richting VS-sensor op transmissie.

•Groen van Speedohealer aan Honda doorgeknipte Roze/Groen cockpit richting.

•Rood van Speedohealer komt tezamen met Honda Roze/Blauw (kabelklem)

•Zwart Speedohealer (Negatief/Min) komt tezamen met Honda Groen/Rood (kabelklem)

P/G, P/Bu, G/R
Pink/Green, Pink/Blue, Green/Red

image.php


VS-sensor zelf zit ergens bij/op de transmissie
V8jQ01.png
 
Laatst bewerkt:
Jou pdf is van een auto, ik heb gewoon Integra maatwerk vertaald/gemaakt en heb dan ook geen behoefte me te verdiepen in die pdf. t.b.v. een auto

Dat het zonder gebruikmaking van connectors geschied in het geval Integra zal mogelijk komen omdat je er misschien op de transmissie niet makkelijk bij kan komen?
Maar zoals ik eerder al aangaf is de Integra hierin niet de enigste motor waarbij geen gebruik wordt gemaakt van de connector.
Daarnaast vindt ik daarboven in de neus ook wel een mooie plek... ben weliswaar iets minder te spreken over kabel knippen en aftakken met die lijpe aftak klemmetjes.


Alles wat ik heb vertaald en uitgelegd klopt.
Ik heb eerst dat screenshot met tekst uit jou youtube filmpje gehaald en daarvan de text in het Italiaans opgeschreven en vervolgens vertaald.
Toen mijn elektrisch schema erbij gepakt om de boel te matchen, met de connector vanaf cockpit, richting 3 draads VS-sensor.



Montaggio SpeedoHealer v4

1
rosa verde (segnale) lato motore (verso il basso)
collegare con bianco dello speedohealer v4 (con giunto a pressione

2
rosa verde (segnale) lato strumentazione (verso l'alto)
collegare con verde dello speedohealer v4 (con giunto a pressione)

3
rosa blu (positivo)
collegare con rosso dello speedohealer v4 (con rubacorrente)

4
verde rosso (negativo)
collegare con nero dello speedohealer v4 (con rubacorrente)


Gebruikte Honda Integra draad kleuren zijn:

rosa verde (roze groen)

rosa blu (roze blauw)

verde rosso (groen rood)

Meer smaken worden er niet gebruikt.

Opmerking:
BATT draad (Rood Wit) loopt o.a. naar knipperlicht relais / option plug en zekering 9 van 7,5 ampère t.b.v. klok & knipperlicht relais....en als je hem helemaal diep in de draden jungle gaat volgen zit hij uiteindelijk ook net als 'Roze Groen' aangesloten op "Plus Continue"

Je mag even meekijken:
PDF electrisch schema omgezet naar HQ. Jpeg. (download 12Mb)
Gewoon de draadjes volgen van "Combination meter" naar "3 draads VS-sensor"
NC700 elschema 62MGS000-23-CRAD80_000001.jpg
 
Laatst bewerkt:
Na ook wat neuzen in het wphb en natuurlijk Jan zijn bovenstaande expertise heb ik er wel vertrouwen in dat mij dit gaat lukken, vindt flink afwijkende tellers ook erg irritant en zit nu al op zo'n 7% wat met het 16T tandwiel al snel tegen de 20% aan gaat zitten, dus knoop gehakt en een SpeedoHealer besteld.
 
Oh ha ha had eigenlijk niet verwacht dat je er mee door zou gaan.
Met krimpkous en ti-wraps als trekontlasting en nog evt. linnentape als dempings materiaal kom je een heel eind om het verantwoord aan elkaar te plakken.

Mvg. Jan
 
Gaat zeker goed komen Jan ;)

Wat trouwens ook een niet te onderschatten punt is dat als je km/h teller bv 20% afwijkt je totaal km teller dat ook doet, dus de door je teller aangegeven 24.000 totaal gereden kilometers is eigenlijk maar 20.000 km, zal op je inruil toch wel wat doen, maar erger is als je bv je motor geleased hebt en boven je contract kilometers uitkomt, dat tikt erg hard aan.
 
Webengine
Nog geen tijd gehad maar ga verder kijken naar luchtsensor in filterhuis. Ik heb even snel begrepen dat hij een lagere temperatuur doorgeeft dan de werkelijke dus meer benzine toestaat. Is dat juist ?
Maar betekent dat dat de motor standaard te arm draait ?
Of aan de onderkant van de marge ?
 
Roland, kan mij niet heugen dat ik een snelheid's bekeuring heb gehad ;) terwijl ik het een sport vind om bij traject controle op de max te zitten, 84km/h GPS waar je 80km/h mag gaat net, maar dan moet wat je afleest wel kloppen.

20% was zomaar een gooi, maar met de 7% die ik nu al heb...............
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan