Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Heren, ik zit er aan te denken weekje richting dolomieten te gaan na de bouwvak ivm drukte en warmte.

Ik heb een volledige akra onder mijn ktm 1290 liggen, Heb er wel een db killer in zitten anders is het te aso voor omgeving en krijg ik teveel negatieve aandacht. Als ik een e keur plaatje zal maken op mijn demper zal dat toch goed moeten gaan lijkt mij? Of doen ze daar db meting ofzo als je staande wordt gehouden.

Ze kijken niet naar een E-keur maar of de DB killer erin zit
 
Mijn ervaring in Italië, ik rijd er altijd zonder DB killer en daar is nooit moeilijk over gedaan. De heen en terugweg heb ik hem er wel altijd in.
 
Mijn ervaring in Italië, ik rijd er altijd zonder DB killer en daar is nooit moeilijk over gedaan. De heen en terugweg heb ik hem er wel altijd in.

Dat was ook mijn ervaring tot dit jaar... Jaren zonder DB killers gereden nooit enig probleem geweest en dit jaar voor het eerst toevallig met db killer ivm nieuwe motor die prima geluid maakt mèt killer. Midden Juni op de jaufenpas werd ons groepje aangehouden, was een gerichte controle op o.a. geluid. 1tje van onze groep had de killer er niet in en moest 300 euro aftikken en kentekenbewijs werd ingenomen, was geen speld tussen te krijgen. Ter plaatse de killers erin zetten maakte geen verschil.Hij krijgt na een tijdje z'n kenteken via de rdw terug incl verzoek herkeuring waarschijnlijk waar ook nog wel kosten aan zitten. Ze keken enkel en alleen of de db killer erin zat, nog geeneens of de uitlaat E keur had. Als de DB killer eruit was zeiden ze dat je moedwillig je voertuig aangepast had en daarop ging je nat. Ik had bijvoorbeeld de katalysator ertussenuit maar wel de DB killers erin, geen probleem. Als ze echt geluidsmetingen hadden gedaan zoals in Duitsland wel eens gebeurd dan was ik ook de sjaak geweest. De politie stond daar al voor de 4de dag op rij en veel gingen er nat. Was de Policia Locale, dus niet de Carabinieri
Dus tijden veranderen..... :(

Hier stonden ze toen
 
Laatst bewerkt:
Dat was ook mijn ervaring tot dit jaar... Jaren zonder DB killers gereden nooit enig probleem geweest en dit jaar voor het eerst toevallig met db killer ivm nieuwe motor die prima geluid maakt mèt killer. Midden Juni op de jaufenpas werd ons groepje aangehouden, was een gerichte controle op o.a. geluid. 1tje van onze groep had de killer er niet in en moest 300 euro aftikken en kentekenbewijs werd ingenomen, was geen speld tussen te krijgen. Ter plaatse de killers erin zetten maakte geen verschil.Hij krijgt na een tijdje z'n kenteken via de rdw terug incl verzoek herkeuring waarschijnlijk waar ook nog wel kosten aan zitten. Ze keken enkel en alleen of de db killer erin zat, nog geeneens of de uitlaat E keur had. Als de DB killer eruit was zeiden ze dat je moedwillig je voertuig aangepast had en daarop ging je nat. Ik had bijvoorbeeld de katalysator ertussenuit maar wel de DB killers erin, geen probleem. Als ze echt geluidsmetingen hadden gedaan zoals in Duitsland wel eens gebeurd dan was ik ook de sjaak geweest. De politie stond daar al voor de 4de dag op rij en veel gingen er nat. Was de Policia Locale, dus niet de Carabinieri
Dus tijden veranderen..... :(

Hier stonden ze toen

Ach € 300 maar? Dat valt reuze mee, wij zouden in 2012 € 470 pp moeten aftikken, totdat de ambtenaar van dienst erachter kwam dat mijn maat bij Leerdammer werkt en de ambtenaar helemaal gek is op deze kaas. Wat meehielp was dat we op een Italiaanse merk reden.
We mochten doorrijden alleen bij de volgende politiepost moesten we rustig aan doen, want zijn chef zat binnen te werken, en anders was hij de Sjaak. Ik heb nog even een seconde met de gedachte gespeeld bij die politiepost de kraan open te draaien _O- maar dat bleef bij die ene seconde :+
 
Net ff een rondje gereden.

Kom langs een bord waar op staat:
Dat de Sellapas in Juli en Augustus iedere Woensdag dicht is van 0900u tot 1600u.

Dit is een proef om uitlaatgassen en lawaai te verminderen.
 
Net ff een rondje gereden.

Kom langs een bord waar op staat:
Dat de Sellapas in Juli en Augustus iedere Woensdag dicht is van 0900u tot 1600u.

Dit is een proef om uitlaatgassen en lawaai te verminderen.

Dat is alleen voor gemotoriseerd verkeer heb ik vernomen -O- '( B|

Dan zal het vanaf 16u een soort van "sprintwedstrijd" worden denk ik zo, want de eerste(n) hebben het rijk alleen :] :]
Eigenlijk moeten ze dan na 16u alle fietsers e.d verbieden er te komen.
Dan heeft ieder zijn deel van de dag waarop hij/zij kan doen wat hij/zij wil. *D :Y
Iedereen blij *O*
 
Twijfelde heel even, maar rij er pas op een donderdag over heen. Zou anders een mooie domper geweest zijn.

Ik lees op internet trouwens ook dat er in volgende jaren langere sluitingen overwogen worden, mogelijk ook voor andere passen. Mooi klote voor motor-/autoliefhebbers en uiteraard wéér volledig ten behoeve van wandelaars/fietsers...
 
ik heb vorig jaar met mn s1000rr met full arrow zonder db-killer in over de stelvio richting merano en molveno, gardameer gereden. onderweg geen enkel probleem, zelfs getankt waar er massa's politie stonden en staken hun duim omhoog bij mn moto. tot ik erg rustig merano doorkwam en aan de kant moest door lokale politie denk ik (deze hadden lichtblauwe kledij en auto ipv donkerblauw) en controleerden mn papieren en natuurlijk ook mn arrow. ik liet verstaan dat ik mn db-killer bij had en mocht deze dan ook direct monteren. ze gavan ook direct aan dat ik geluk had dat ik mn db-killer bij had en kon monteren. nu moest ik 28euro betalen en mocht ik verderrijden, anders was het 470euro boete en papieren moto afgeven enz dusja. ik denk dat ik de volgende keer het risico nietmeer ga nemen en ofwel nog een paar jaar met mn s1000rr wegblijf uit italie of anders mn honda nc750x neem.
 
2000km door en rond de dolomieten e.d. gereden met een Tuono Factory met Full Akra zonder dB killers samen met mijn motormaat die een nieuwe Fireblade reed met korte Arrow zonder dB killer. Die hele week niet 1 agent / controle gezien.
(wat niet wil zeggen dat ze er niet waren, misschien hebben ze ons wel gezien/gehoord :+ .....)

Maar goed, in de hotels en onderweg ook verhalen gehoord van anderen die minder geluk hadden. Dus het minimale wat je moet doen is die dB killers meenemen zodat je ze kan monteren en je dempers weer aan de E-keur voldoen en/of acceptabel geluid maken. Dan is de kans minimaal dat ze de motor in beslag nemen.
 
Maar goed, in de hotels en onderweg ook verhalen gehoord van anderen die minder geluk hadden. Dus het minimale wat je moet doen is die dB killers monteren en je dempers weer aan de E-keur voldoen en/of acceptabel geluid maken. Dan is de kans minimaal dat ze de motor in beslag nemen.


Heb je text even aangepast.

Zet die dingen er AUB in. Op sommige wegen komen honderden motoren per dag voorbij, hoe zou jij het vinden als er per dag een paar honderd keer tering herrie bij jouw voor de deur gemaakt wordt?

Dan moet je dus niet gek opkijken als er over een tijdje nog meer passen dicht gaan, of je een tolvignet moet gaan kopen.
 
Heb je text even aangepast.

Zet die dingen er AUB in. Op sommige wegen komen honderden motoren per dag voorbij, hoe zou jij het vinden als er per dag een paar honderd keer tering herrie bij jouw voor de deur gemaakt wordt?

Dan moet je dus niet gek opkijken als er over een tijdje nog meer passen dicht gaan, of je een tolvignet moet gaan kopen.

Volledig akkoord...

Je hebt helemaal niets aan die asociale herrie van open uitlaten... enkel frustratie en meer en meer maatregelen om er tegen in te gaan. (zoals afgesloten wegen, of waarom denk je dat er meer en meer wegen afgesloten worden voor motoren?)

Loud pipes saves lives is onzin, moest iemand met dat argument z'n luide uitlaten komen verdedigen.
 
Laatst bewerkt:
Volledig akkoord...

Je hebt helemaal niets aan die asociale herrie van open uitlaten... enkel frustratie en meer en meer maatregelen om er tegen in te gaan. (zoals afgesloten wegen, of waarom denk je dat er meer en meer wegen afgesloten worden voor motoren?)

Loud pipes saves lives is onzin, moest iemand met dat argument z'n luide uitlaten komen verdedigen.
HELEMAAL mee eens :}
 
Volledig akkoord...

Je hebt helemaal niets aan die asociale herrie van open uitlaten... enkel frustratie en meer en meer maatregelen om er tegen in te gaan. (zoals afgesloten wegen, of waarom denk je dat er meer en meer wegen afgesloten worden voor motoren?)
Loud pipes saves lives is onzin, moest iemand met dat argument z'n luide uitlaten komen verdedigen.

Houd niet van Loud Pipes. Heb mijn dempers van de Short Shots verlengd en de dempingswol vernieuwd/aangevuld. Dat spul rijd je er op termijn gewoon uit.
En Loud Pipes verstoren mijn muziek in mijn oren.
 
Vroeger reed ik ook overal met een vol open systeem. Maar ja, je wordt een dagje ouder, de maatschappij verandert, dus onder mijn huidige motor gewoon een Arrow met E-keur. Daar kan niet eens in dB killer in of uit.

Ik begrijp best dat motoren op drukke passen of dijkweggetjes geweerd worden. Je zal er maar naast wonen en elk weekend van die wannabe rossi's voorbij moeten horen scheuren. Als we van dat soort wegen willen blijven genieten dan moeten we toch ook rekening gaan houden met anderen.
 
Ik begrijp best dat motoren op drukke passen of dijkweggetjes geweerd worden. Je zal er maar naast wonen en elk weekend van die wannabe rossi's voorbij moeten horen scheuren. Als we van dat soort wegen willen blijven genieten dan moeten we toch ook rekening gaan houden met anderen.

Aan de ene kant snap ik dat. Maar aan de andere kant, ik woon midden in het centrum van Den Haag waar ik me dagelijks door toeristen heen moet worstelen, door winkelend publiek en waar drie nachten per week dronken lui onder mijn raam staan te gillen en dat zijn niet de centrumbewoners. Moeten bezoekers aan de binnenstad dan ook maar geweerd worden. Overlast hoort er gewoon bij.
 
Als je in centrum woont kun je wat meer geluidsoverlast verwachten. Dat is wat anders dan wonen op een dijk in het buitengebied waar je rust verwacht. Maargoed we gaan off-topic
 
Als je met plezier allroad wil rijden, dan moet je zo stil mogelijk zijn. Anders krijg je alleen maar boze blikken van Boeren en recreanten (en terecht). Ik heb een akrapovic systeem, waarvan de vorige eigenaar de db killer had ingekort. Ik heb deze weer laten verlengen. Geluid is nu mooi en mooi zacht als je stationeer rijd.

Vraagje: ik wil een recht (cross) stuur monteren. Ik wil de originele stuurverhogers houden. Wie weet het merk en type stuur en de verkoopplek? Het moet dus iets hoger zijn en rechter dan origineel. Renthal?
. Hoor graag?
 
Laatst bewerkt:
Aan de ene kant snap ik dat. Maar aan de andere kant, ik woon midden in het centrum van Den Haag waar ik me dagelijks door toeristen heen moet worstelen, door winkelend publiek en waar drie nachten per week dronken lui onder mijn raam staan te gillen en dat zijn niet de centrumbewoners. Moeten bezoekers aan de binnenstad dan ook maar geweerd worden. Overlast hoort er gewoon bij.

Wel een belangrijk tegengeluid. Ben het er absoluut mee eens dat je rekening dient te houden met anderen. Leven en laten leven, maar dat schijnt in Nederland niet te kunnen. En de regels werken uiteraard een kant op, want dat je als motorrijder echt moeite moet doen om overstekende wielrenners/fietsers/wandelaars te ontwijken omdat ze niet uitkijken, dat is bijzaak en daar moet de motorrijder zich maar aan aanpassen. Dat aanpassingsvermogen moet twee kanten opwerken.
 
Aan de ene kant snap ik dat. Maar aan de andere kant, ik woon midden in het centrum van Den Haag waar ik me dagelijks door toeristen heen moet worstelen, door winkelend publiek en waar drie nachten per week dronken lui onder mijn raam staan te gillen en dat zijn niet de centrumbewoners. Moeten bezoekers aan de binnenstad dan ook maar geweerd worden. Overlast hoort er gewoon bij.

Die moet je een dB killer in hun mond en reet stoppen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan