Het grote Noorwegen topic! Deel 2

Wie krijgt het voor elkaar om zijn cardan te slopen op de Noordkaap haha :+ :+
Cardan was dus stuk........?
Tja, dan is een evt. versleten ketting een peulenschilletje............. :P

Is daar dan geen BMW-dealer die het kan repareren? (mss iig toch ietsje dichterbij?)
 
Laatst bewerkt:
Tja, alle olie was erop de kaap uitgelopen terwijl ik wat foto,s aan het schieten was. Op de achterkant van de motor en de koffer zat nauwelijks een drup olie, dus moet het echt op de laatste kilometers gebeurt zijn. Na 15 minuten op de kaap zaten vel, remschijf en band helemaal vol.

Na wat gebel met reisverzekering stond er na ca 2 uur een afsleepwagen. In Honningsvag na ca 30 km was een garage van de sleper. Dichtsbijzijnde motordealer BMW in Tromso op 539 km ;( ;(

AL met al ging transport naar Tromso, demontage, onderdelen bestellen en reparatie zeker tot vrijdagochtend duren .... Bij meer dan 2 dagen heb je recht op repatriëring. Ik zou zo 4 dagen achter lopen op schema en niet meer op mijn oude schema uit kunnen komen. Bovendien is reparatie in Nederland de helft goedkoper. Enfin, om 07.45 motor kapot, om 12.00 uur met motor in Honningsvag, om 19.00 uur in het vliegtuig en de volgende morgen om 10.10 stond ik al op Schiphol. 12.00 thuis in huis :) Nu na 19 dagen is de motor ook weer bij mijn eigen dealer afgeleverd. Alle gemaakte kosten voor taxi, extra hotel in Oslo, taxi Oslo, bus Oslo en vervoer in Nederland had ik binnen 2 dagen weer op mijn rekening staan. Warme douche voor de reisverzekering :] :] :]
 
Tja, alle olie was erop de kaap uitgelopen terwijl ik wat foto,s aan het schieten was. Op de achterkant van de motor en de koffer zat nauwelijks een drup olie, dus moet het echt op de laatste kilometers gebeurt zijn. Na 15 minuten op de kaap zaten vel, remschijf en band helemaal vol.

Na wat gebel met reisverzekering stond er na ca 2 uur een afsleepwagen. In Honningsvag na ca 30 km was een garage van de sleper. Dichtsbijzijnde motordealer BMW in Tromso op 539 km ;( ;(

AL met al ging transport naar Tromso, demontage, onderdelen bestellen en reparatie zeker tot vrijdagochtend duren .... Bij meer dan 2 dagen heb je recht op repatriëring. Ik zou zo 4 dagen achter lopen op schema en niet meer op mijn oude schema uit kunnen komen. Bovendien is reparatie in Nederland de helft goedkoper. Enfin, om 07.45 motor kapot, om 12.00 uur met motor in Honningsvag, om 19.00 uur in het vliegtuig en de volgende morgen om 10.10 stond ik al op Schiphol. 12.00 thuis in huis :) Nu na 19 dagen is de motor ook weer bij mijn eigen dealer afgeleverd. Alle gemaakte kosten voor taxi, extra hotel in Oslo, taxi Oslo, bus Oslo en vervoer in Nederland had ik binnen 2 dagen weer op mijn rekening staan. Warme douche voor de reisverzekering :] :] :]

Ruk dat je je rit niet kon afmaken, maar top dat het allemaal goed is afgelopen. :t
 
Tsja, zo kan de reis ook eindigen. Ook niet wat je zou willen. Jij bent er iig nog wel gekomen!

In mijn geval ben ik 2x gestart. 1e keer tot Harz en 2e keer tot Poolse grens gekomen.
(gebroken veer achtervering/ slijmbeursontsteking) Uiteindelijk zit ik nu gewoon thuis.
Na kort ritje deze week nog steeds pijnlijke schouder............

Gewoon geen last en kan nog wel autorijden. Deze week bezoek musea en bezienswaardig in NL.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, zo kan de reis ook eindigen. Ook niet wat je zou willen. Jij bent er iig nog wel gekomen!

In mijn geval ben ik 2x gestart. 1e keer tot Harz en 2e keer tot Poolse grens gekomen.
(gebroken veer achtervering/ slijmbeursontsteking) Uiteindelijk zit ik nu gewoon thuis.
Na kort ritje deze week nog steeds pijnlijke schouder............

Gewoon geen last en kan nog wel autorijden. Deze week bezoek musea en bezienswaardig in NL.

MM vergeet deze zomer, de aankomende kan niet misgaan. Alles wat fout kan aflopen heb je al gehad!

Ik weet nu al dat volgend jaar fantastisch voor je kan worden. Die shit die jij hebt gehad heb ik ook gehad, zelfs jaren achter elkaar.

Na regen komt zonneschijn, 100%.
 
Tot nu toe heb ik geluk gehad, Noordkaap zonder enig probleem , afgezien van een lekke band van mijn motormaat na een groot stuk wegwerkzaamheden met scherpe stenen bij Vilhelmina . Dit jaar was het Gibraltar, ook geen probleem afgezien van een stom onderhoudsdingetje , mijn monteur had al gezegd dat als ik terug was mijn kettingset vervangen moest worden, toch op reis, en op de terugweg was het wel heel voorzichtig rijden.

Overigens, ik ben denk ik wel oververzekerd, met KNMV, ANWB en een FBTO reisverzekering. Ik heb de polissen wel uitgespit trouwens. Vandaar dat ik heel benieuwd ben naar jouw verzekering !!!!


Het kleine hoekje is er altijd, een kort ritje bij Osnabruck in de buurt, klein weggetje, klein bochtje met grint, beetje wijd genomen, toe stukje reparatie aan de wegkant, toen stukje berm met hoog gras, bij poging terug te komen op de weg bleek dat het wegdek 15 cm hoger was dan de berm, stapvoets onderuit, twee gekneusde ribben, twee tenen uit de kom en klein breukje. Kon toch nog naar huis, maar toch..... Het kleine hoekje even verkend dus. Ook daarom interesse in jouw verzekering !






Da's goed geregeld dan. Mag je best een keer de naam noemen ;)
 
Ik ben ook net terug van een weekje Noorwegen. Ik zag een paar pagina's geleden veel over wandeltochten staan. Afgelopen week ook de Preikstolen gedaan, maar als je een geoefend wandelaar bent is de Trolltunga zeker een aanrader!

Verder is er in het lysbotn fjord ook een plaatsje Florli wat zeker aan te raden is om heen te gaan. Je kan er niet met de de motor rijden, maar zit wel een mooi hike met een trap met 4444 treden!
 
Ik ben ook net terug van een weekje Noorwegen. Ik zag een paar pagina's geleden veel over wandeltochten staan. Afgelopen week ook de Preikstolen gedaan, maar als je een geoefend wandelaar bent is de Trolltunga zeker een aanrader!

Verder is er in het lysbotn fjord ook een plaatsje Florli wat zeker aan te raden is om heen te gaan. Je kan er niet met de de motor rijden, maar zit wel een mooi hike met een trap met 4444 treden!

Heb je de trap ook gelopen? Wij hebben hem gezien vanaf de boot. Flinke klim ook :Y
 
Trolltunga destijds wegens tijdgebrek niet gedaan, maar dat zou ik zeker nog wel eens willen doen. Sowieso nog een keer die kant op om wat uitgebreider (meerdaags) te hiken.
 
In onderstaand verslag meer van dit soort fotos van mijn 10-daagse trip afgelopen maand:

Ride Report: Trollen, Trekkershutten, Terrorvissen

En hier een videoverslagje voor een korte impressie:


full
 
Mooie adventure trip Patatkoning! Ik heb dit jaar een rondje Noordkaap gedaan, maar heb wegens de planning eigenlijk geen onverharde paden kunnen afleggen. En ook omdat ik nog nul offroad ervaring heb.... :$
Ik was al aardig overtuigd dat ik nog een keer terug moet om het onverharde in Noorwegen te gaan bereiden maar jou roadtrip maakt het nu nog aantrekkelijker. Plus ik wil de Lofoten nog aandoen.
 
Gaaf YouTube filmpje! Ik heb tijdens mijn solo-trip in augustus wat minder het onbewoonde gedeelte van Noorwegen bezocht. Ik zou niet graag ergens met een gebroken been liggen in the middle of Norway :$

Ik heb geen filmpje, maar voor mezelf en thuisblijvende familie en vrienden wel vrijwel dagelijks een blog bijgehouden.

20901400_10214053387918929_6414168445112180962_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zag een foto van jou van de Lysevegen. Wat een verschil met begin Juni. Ik herken de foto niet eens. Toen ik daar reed, was het koud, mistig, regenachtig en vooral kaal en de FV500 was, op de weg zelf na, helemaal besneeuwd
 
De foto is genomen in de buurt van het Kjerag restaurant, aan het einde van de beklimming. Die met parkeerplaats met verkeersregelaars :(
Ik baalde dat je voor het beste uitzicht per se het restaurant in zou moeten en heb dat uit opstandigheid dan ook niet gedaan.
Dit was mijn eerste echte 'plezier'-dag en in mijn blog schrijf ik heel enthousiast dat het waarschijnlijk ook niet meer mooier gaat worden.

Hoewel er nog veel mooie dagen, met nog meer indrukken, zouden volgen blijft dit toch hangen als mooiste dag; de combinatie van het varen over het Lysefjord met direct daarna de beklimming met de 32 (?) haarspelden en dan de prachtige LV500 over de hoogvlakte met al die steenmannetjes zorgde voor eenzelfde euforisch gevoel als toen ik als achttienjarig jongetje voor het eerst langs de Italiaanse kust reed.

Wel vreemd dat ik me de lange tunnel, waarvan de website Dangerous Roads spreekt (en die te zien is op Google Maps), niet kan herinneren. Het lijkt me dat ik het nog wel had geweten wanneer ik daardoor gekomen zou zijn...
 
Mooie adventure trip Patatkoning! Ik heb dit jaar een rondje Noordkaap gedaan, maar heb wegens de planning eigenlijk geen onverharde paden kunnen afleggen. En ook omdat ik nog nul offroad ervaring heb.... :$
Ik was al aardig overtuigd dat ik nog een keer terug moet om het onverharde in Noorwegen te gaan bereiden maar jou roadtrip maakt het nu nog aantrekkelijker. Plus ik wil de Lofoten nog aandoen.

Een echte aanrader kan ik je vertellen. Wel idd van te voren even oefenen :-) (je kunt het zo lastig of makkelijk maken als je zelf wil, alleen is het lastig in te schatten van te voren).
 
Gaaf YouTube filmpje! Ik heb tijdens mijn solo-trip in augustus wat minder het onbewoonde gedeelte van Noorwegen bezocht. Ik zou niet graag ergens met een gebroken been liggen in the middle of Norway :$

Ik heb geen filmpje, maar voor mezelf en thuisblijvende familie en vrienden wel vrijwel dagelijks een blog bijgehouden.

[afbeelding]

Dank! Die blog ga ik van het weekend eens lezen. En ja, je moet je tempo er een beetje op aanpassen als je in je eentje bent. Overigens had ik wel een Spot Tracker (noodsignaal en tracking device) bij me. Je bent daar namelijk idd helemaal afgezonderd op vele momenten.
 
De foto is genomen in de buurt van het Kjerag restaurant, aan het einde van de beklimming. Die met parkeerplaats met verkeersregelaars :(
Ik baalde dat je voor het beste uitzicht per se het restaurant in zou moeten en heb dat uit opstandigheid dan ook niet gedaan.
Dit was mijn eerste echte 'plezier'-dag en in mijn blog schrijf ik heel enthousiast dat het waarschijnlijk ook niet meer mooier gaat worden.

Hoewel er nog veel mooie dagen, met nog meer indrukken, zouden volgen blijft dit toch hangen als mooiste dag; de combinatie van het varen over het Lysefjord met direct daarna de beklimming met de 32 (?) haarspelden en dan de prachtige LV500 over de hoogvlakte met al die steenmannetjes zorgde voor eenzelfde euforisch gevoel als toen ik als achttienjarig jongetje voor het eerst langs de Italiaanse kust reed.

Wel vreemd dat ik me de lange tunnel, waarvan de website Dangerous Roads spreekt (en die te zien is op Google Maps), niet kan herinneren. Het lijkt me dat ik het nog wel had geweten wanneer ik daardoor gekomen zou zijn...
Wij waren blij dat we dat restaurant in konden. Het regende pijpenstelen die dag. We konden de ferry ook niet eens op en moesten daarom dezelfde weg weer terug naar het hotel. Dat was de enige dag dat we helemaal doorweekt waren (de hele groep)
Die tunnel heeft een haarspeldbocht en is behoorlijk donker. Iemand van onze groep is daar tegen de wand aan gekomen en is onderuit gegaan. Gelukkig was de snelheid laag en met een partij Ducktape heeft hij de vakantie kunnen volbrengen.

Ik ben je blog aan het lezen en zag dat je via Laerdal gereden bent. Ben je hele lange tunnel (langste tunnel ter wereld) nog door gereden of ben je boven langs gegaan. Die weg bovenlangs was erg mooi.
 
Laatst bewerkt:
Die tunnel heeft een haarspeldbocht en is behoorlijk donker.

Ik zal streetview eens raadplegen hoe ik die heb kunnen missen....

Ik ben je blog aan het lezen en zag dat je via Laerdal gereden bent. Ben je hele lange tunnel (langste tunnel ter wereld) nog door gereden of ben je boven langs gegaan. Die weg bovenlangs was erg mooi.

Uiteraard ging ik bovenlangs! Mooie weg, maar jammerlijk met teveel toeristen op de weg ;(
 
Laatst bewerkt:
Wij waren er begin juni en toen waren de toeristen er nog niet. Alleen Geiranger en de Dalsnibba waren vergeven van de toeristen.

Typ in Google Maps maar eens Lysevegen in. Daar zie je door witte wegen heen een grijze lus. Dit is de tunnel met de bocht. Je bent die tunnel al heel snel na het verlaten van de boot in gegaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan