Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijne heb ik mooi gemonteerd al zeg ik het zelf. Ik zal even wat foto's maken van zowel mijn positie van mijn telefoon als mijn actioncam. Weet zelf niet hoe ik hem hier krijg maar zal eens uitzoeken en anders vraag ik wel iemand die het voor mij kan.

Inmiddels de foto's ontvangen en in overleg plaats ik ze hier nog even.
full

full

full
 
Ik heb er ook een GPR ghost onder en ik vind hem lekker klinken. Maar ik heb geen idee hoe het origineel klinkt. Ter indicatie, toen ik met deze motor thuis kwam moest er onder de motor van manlief meteen een andere uitlaat omdat de mijne meer lawaai maakte dan die van hem, en dat kon natuurlijk niet :')
 
Ook ik heb er een gpr ghost onder zitten. Bij aankoop had ik geen idee dat dit niet het originele geluid was. Houd alsjeblieft de dB killer er in. Die van mij was bij aankoop schijnbaar al verwijderd.

Het geluid is echt fantastisch maar je durft in de ochtend echt je motor niet warm te laten draaien voor achten. Ook na elven thuiskomen is iets waar de hele wijk van kan genieten.
 
Bij mij zat bij aankoop de originele uitlaat er onder, heb van een forumlid een ghost overgenomen.
Een poosje mee gereden maar ging me steeds meer ergeren aan de 'herrie' en dat was mét demper er in.
Leuk voor even maar een lang weekend weg en je bent het snel zat.
Nu weer het origineel er onder, klinkt ook goed en een stuk relaxter bij lange ritten.
Maar het kan ook aan de leeftijd liggen....hahaha!
 
Laatst bewerkt:
daar had ik ook zin in, daarom maar naar mn werk ermee gereden.

Overigens hier een foto van mn vers aangeschafte GSR
m8iasp.jpg
 
Bij mij zat bij aankoop de originele uitlaat er onder, heb van een forumlid een ghost overgenomen.
Een poosje mee gereden maar ging me steeds meer ergeren aan de 'herrie' en dat was mét demper er in.
Leuk voor even maar een lang weekend weg en je bent het snel zat.
Nu weer het origineel er onder, klinkt ook goed en een stuk relaxter bij lange ritten.
Maar het kan ook aan de leeftijd liggen....hahaha!

Je hebt ook de Zwart RVS variant, die is stiller dan de andere versies :Y de meeste Ghost uitlaten hebben een losse dB-killer, de zwart RVS variant heeft een smallere, vaste dB-killer en is op lange afstanden beter te doen.
 
Grrr zo lomp... Ff koffie doen met z'n tweeen bij mijn schoonmoeder. Manlief parkeert zijn motor lomp schuin achter de mijne, dus bij het weg gaan vraag ik of ie hem ff iets verder kan rijden zodat ik de mijne een stukje achteruit kan zetten om langs een geparkeerde auto te kunnen. Ik zie hem lopen met de motor dus begin de mijne achteruit te lopen, KRAK. Hij had me blijkbaar niet gehoord en was al gestopt dus ik loop em zo achteruit bij de zijne naar binnen. Glaasje van mijn linker knipperlicht kapot, verder gelukkig geen schade. Bij thuiskomst blijkt dat mijn andere knipperlicht ook niet meer zo stevig is, dus er moet maar een setje nieuwe op komen.

Hebben jullie nog de OEM knipperlichten? Ik denk erover om er misschien van die mooie Barracuda LED lichtjes ofzo op te zetten maar ben benieuwd hoe dat staat, andere knipperlichten. Misschien ook maar meteen een andere kentekenplaathouder erop...
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week de barend spiegels binnen gekregen. Bij montage kom ik er helaas achter dat de bout van 1 vd stuurgewichten niet los wil... lijkt door te draaien.

Nu dacht ik aan het uitboren van de kop zodat het gewicht eraf kan en er iig zicht is op de binnenkant van het stuur... of heeft hier iemand een beter idee?
 
Afgelopen week de barend spiegels binnen gekregen. Bij montage kom ik er helaas achter dat de bout van 1 vd stuurgewichten niet los wil... lijkt door te draaien.

Nu dacht ik aan het uitboren van de kop zodat het gewicht eraf kan en er iig zicht is op de binnenkant van het stuur... of heeft hier iemand een beter idee?

Heb je een origineel stuur? Zo ja dan zit de bout in een uitzetrubber gedraaid dat vermoedelijk is versleten. Een tang op het gewicht zetten en met een hamer naar buiten tikken kan helpen.
 
Sorry dat ik er doorheen praat, maar ik had een andere vraag.

Heeft iemand een sportluchfilter in zijn GSR gezet? (Van K&N bijvoorbeeld) Zo ja, wat zijn je ervaringen hiermee? Voel/hoor je verschil? Ik heb namelijk vaker K&N filters in mijn auto's gezet, maar ik kon toen slechts een marginaal verschil horen en voelen, wat misschien meer aan een psychisch aspect te wijten is...

En zou het monteren van een sportfilter kunnen helpen met de on/off problemen van het gas? Dat het net wat minder erg wordt? Domme vraag misschien, aangezien ik geen idee of dit zou kunnen helpen en ik maar beperkte technische achtergrondkennis heb. (Ik dacht ik vraag het gewoon even ;) )
 
Heb je een origineel stuur? Zo ja dan zit de bout in een uitzetrubber gedraaid dat vermoedelijk is versleten. Een tang op het gewicht zetten en met een hamer naar buiten tikken kan helpen.

Bedankt! Ga ik zeker proberen wanneer het weer het toelaat :+
Helaas geen optie om binnen te werken.
 
Sorry dat ik er doorheen praat, maar ik had een andere vraag.

Heeft iemand een sportluchfilter in zijn GSR gezet? (Van K&N bijvoorbeeld) Zo ja, wat zijn je ervaringen hiermee? Voel/hoor je verschil? Ik heb namelijk vaker K&N filters in mijn auto's gezet, maar ik kon toen slechts een marginaal verschil horen en voelen, wat misschien meer aan een psychisch aspect te wijten is...

En zou het monteren van een sportfilter kunnen helpen met de on/off problemen van het gas? Dat het net wat minder erg wordt? Domme vraag misschien, aangezien ik geen idee of dit zou kunnen helpen en ik maar beperkte technische achtergrondkennis heb. (Ik dacht ik vraag het gewoon even ;) )

Geen ervaring met sportfilter, maar anderen hier wel, let wel dat afstellen bij veranderingen als filter, uitlaat e.d. pas echt zorgt voor rendement. Hoegee is toch wel de place to be als het op afstellen aankomt schijnt het....
 
Luchtfilter en afstellen scheelt wel iets, maar verwacht er geen wonderen van. Het is vooral dat de motor mooier loopt doordat de eco/uitstoot afstelling er af gaat en de motor minder schraal loopt.
 
Laatst bewerkt:
Dat ken ik....bij lekker weer niet rijden maar sleutelen... |(

Tussen de buien door al kort even gekeken... doordat de gewichten schuin aflopen naar buiten is er met een tang lastig grip op te krijgen. Inmiddels zit er wel iets van ruimte tussen het stuur en het gewicht, dus wellicht dat ik hier nu iets tussenkrijg waardoor het makkelijker gaat.

Nu weer regen; dus in tussentijd zijn alle aanvullende tips welkom ;-)
 
N goed passende imbus erin en een zo groot mogelijke platte schrievendraaier tussen stuur en gewicht. Met wat mazzel krijgt de bout weer grip op het geheel en weerstand door licht druk met de schroevendraaier.
Dan heb je m er zo uit. Succes!

@filter verhaal, ik had n k&n luchtfilter, doordat je er praktisch boven hangt hoor je n lekker aanzuiggeluid vanonder de tank. Prestatie technisch zal je m echt moeten laten afstellen inderdaad.
 
Bedankt voor alle tips!
Gisteravond uiteindelijk het oude gewicht inclusief het uitzet rubber van het stuur afgekregen door de tips te combineren.

Inmiddels zitten de nieuwe spiegels erop!
Foto's volgen binnenkort met goed licht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan