Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Netjes. Ziet er dus ook strak uit? Persoonlijk wel de mooiste manier om de TomTom een beetje fatsoenlijk weg te werken..
 
Toch maar een afspraak gemaakt met PowerPoint Tiel.
om een powercommander te plaatsen,vertrouwde het toch niet zo, om zo door te rijden met deze setup van mijn uitlaat, loopt waarschijnlijk toch te arm en dat zou zonde zijn van mijn motor als ie de stront in loopt!!!
 
hier dan de afstelling!! *O* *O*

pimdknddbmuzp.png


gx86pv8aquu0e.png


 
Vraagje. Benieuwd wat jullie denken.

Ik heb mijn CB1000R ge-decat. Gewoon met een de-cat originele Akra pijp. Ik blijf hem echter onderin, met lage snelheden erg bokkerig vinden, gewoon vervelend rijden. Moet er 9/10x ook echt de koppeling bij pakken, anders is het giga schokkerig. Rij zelf het liefst met DB-killer, dan is het al een stuk soepeler namelijk.

Heb een Powercommander geprobeerd, een EJK geprobeerd maar deze lossen het niet op.
Nu zat ik te denken aan een andere link pijp, zou dit wellicht wat uitmaken? En dan met name bijv. een Yoshimura of Leovince linkpijp. Deze hebben een soort "Bolle kamer" ervoor zitten. Zou het kunnen dat deze ervoor zorgen dat er meer tegendruk is, en alles soepeler gaat lopen? Dus met name ook de langzame snelheden waar je eigenlijk geen gas geeft.

Heb zelf zoiets als deze:
full


Leo:
full


Yoshi:
full

full
 
Laatst bewerkt:
Hoi , Mijne bokte ook bij lage toerentallen. Gister op de testbank geweest en hij stond te arm afgesteld.
Dit hebben zij rijker gezet en nu 3 pk erbij en bokken is weg. Ik rij met kat vervanger en standaard uitlaat maar dan leeg gemaakt !! (veel herrie ). welke omgeving woon je ?? mag je de mijne wel keer proberen
 
ps. heb je de power commander er nog op zitten ?? deze moet dan wel echt op testbank worden afgesteld voor het beste resultaat. de ene motor is de andere niet !
 
Ja hij is afgesteld door Dyno van der Meer (EJK), en Pajic Racing (Powercommander).
Maakt geen verschil helaas.
 
Het bokken was bij mij opgelost met het plaatsen van een inbus bout in een aanzuig slang.
Was werkje van 5 min en gelijk resultaat op de testbank.
 
Heb je daar meer info over? Wellicht dat dat inderdaad nodig is bij mij ook bijv. de-cat + testbank afgesteld, maar toch nog bok bok.
 
Als ik niet meer rijd, ga ik het veranderen. (In de winter) en dan gelijk de uitlaat
Van voor tot achter aanpakken.Ixil SX1 ;
 
Afgelopen zaterdag op de Testbank van SF-Tuning geweest bij Motoport Wageningen.
134,9 PK op de krukas, maar belangrijker (daar ging ik voor) mijn lucht/brandstofverhouding laten meten.
Deze staat veel te arm boven de 7000RPM. Waarschijnlijk als gevolg van het Arrow Spruitstuk.

Daarom een afspraak gemaakt bij Nippon-Bikes om de PC5 af te laten stellen.
Ik zal de resultaten posten.
 
Goedenavond,
Het is nogal rustig hier :)
Heb sinds vorige week ook een CB1000RA.
Voor mijn is het erg lang geleden dat ik een motor had. Eerste rit was erg werken. Maar wat een heerlijke motor is het. Heb wel meteen een vraag. Er zit een cat vervanger op en een
Termignoni demper op. De db killer is los bij geleverd. Wel zit volgens mijn de originele sensor er in. Nu lees ik het eea over te arm lopen. Is dit een risico met deze setup en zoja wat is dat het stappenplan? Alvast bedankt voor de antwoorden :)
 
Mooie CB! Niet verkeerd om hiermee het motorrijden weer op te pakken :-)

Je kunt motorische problemen krijgen als de motor niet goed is afgesteld.
Stappenplan? Laten testen op een rollerbank bij een erkende motorzaak.
Om te checken hoe hij is afgesteld, te rijk of te arm. Oplossing voor beide is een Powercommander.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel...
Iemand suggesties voor een rollerbank. Gezien vanuit omgeving Nijkerk ?
 
Hoi collega bikers,

Ik heb besloten om mijn mooie complete en goed onderhouden Honda CB1000R uit 2008 te koop te zetten, omdat ik wil overstappen op een adventure bike, vandaar dat ie in de verkoop gaat. Dus mocht je nog iemand weten...

Hij recent kleine beurt gehad, nieuwe accu en dynamo gekregen, nieuwe schijven en remblokken (oude aanwezig), CB 1000 R onderplaat (onder achterspatbord) voor mooi achteraanzicht, V-trec rem-schakelhendels met blauwe accenten (originele aanwezig), kleine LED-knipperlichten, korte kentekenplaathouder, stalen remleidingen, nette Pilot Road 2 banden, aangepaste uitlaat (complete originele aanwezig), blauwe wielstriping, blauw oliereservoirdopje (detail ;-)). Ik ben vast nog wel iets vergeten, dat komt later dan nog wel, voor nu even genoeg info denk ik. Foto's kan ik nu even niet toevoegen, maar mijn avatar geeft al wel een beeld(je).

Eventueel ter overname: SW-motech tanktas voor op tankdop, SW-motech tassenset voor achterop, ConStands paddockstand / monobok, prijs n.o.t.k. Geen onzinbiedingen a.u.b. Motor rijd super lekker en hoeft niet direct weg.

Gr, Björn.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een vraag en weet niet of deze al eens gesteld is maar ik probeerd het toch
Ik wil mijn cb bj2009 graag verhogen op de achterbrug, heeft iemand hier ervaring mee hoe dat in zijn werk gaat en wat hier de evt. kosten van zijn en hoe het rijgedrag dan wort beinvloed?!

hoor graag van jullie
m.vr.gr gretje
 
Zie wel verlagingssets te koop , verhoging niet gezien :) waarom wil je dat?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan