Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Toffe machine Turbo!!!! Hopelijk kan je snel gaan racen erop :D
 
Hey Turbo, je hebt een mooie pc40 gekocht! Zou je eens foto's willen maken van het TK snelwisselsysteem? Heb je het ook bij je achterwiel? Je mag de foto's privé sturen of via whatsapp of gewoon in dit topic, misschien zijn er meer mensen nieuwschierig..

Groetjes Randy
0610640709
 
Hey Turbo, je hebt een mooie pc40 gekocht! Zou je eens foto's willen maken van het TK snelwisselsysteem? Heb je het ook bij je achterwiel? Je mag de foto's privé sturen of via whatsapp of gewoon in dit topic, misschien zijn er meer mensen nieuwschierig..

Groetjes Randy
0610640709

Dat zal ik doen, maar dat wordt pas van het weekend omdat de motor nu de garage staat die ik nog deel met een paar vrienden. Ik heb deze opgehaald, daar neergezet en sindsdien heb ik hem niet meer gezien. :')

Die garage staat in Zaanstad en ik woon nu zelf in Almere. Mijn tuin en schuur zijn nog niet klaar dus kan de fiets nog niet thuis neerzetten.

Ik ben er zelf ook wel nieuwsgierig naar. Ik heb dat nog niet goed bekeken.

Je ziet het wel voorbij komen hier.
 
Ik heb eerder ook gezocht naar "originele" seat covers. Maar diegenen die ik tegenkwam waren gruwelijk duur en ongespoten. Dus besteld via Ali Express (China), je moet dan bij de meeste wel het oog, waar het haakje van de achterkant zich in vast haakt, ietsje bijvijlen op het goed de laten sluiten.

VOORBEELD
 
Laatst bewerkt:
Ja dat wil ik dus niet. Die immitatie zooi. Dan betaal ik liever wat meer. Heb een originele gekocht nu voor 130 die laat ik wel spuiten.

Heb sinds kort een cbr600 pc40 gekocht van 2007 met 2300km op de klok.

T word een circuit/straat racert.

Ik zal dus wel vaker in dit topic te vinden zijn.
 
Ja dat wil ik dus niet. Die immitatie zooi. Dan betaal ik liever wat meer. Heb een originele gekocht nu voor 130 die laat ik wel spuiten.

Heb sinds kort een cbr600 pc40 gekocht van 2007 met 2300km op de klok.

T word een circuit/straat racert.

Ik zal dus wel vaker in dit topic te vinden zijn.


hehe welkom ;)
 
Hey Turbo, je hebt een mooie pc40 gekocht! Zou je eens foto's willen maken van het TK snelwisselsysteem? Heb je het ook bij je achterwiel? Je mag de foto's privé sturen of via whatsapp of gewoon in dit topic, misschien zijn er meer mensen nieuwschierig..

Groetjes Randy
0610640709

Ik weet denk ik niet wat een snelwissel systeem is, want volgens mij ziet het er vrij standaard uit.
full
 
Je spatbord zit met een snelsluiter vast zodat je het snel kan verwijderen. Als je spatbord er af is kunnen je remklauwen blijven zitten tijdens je voorwiel te wisselen. Dat is alles denk ik.. En heb je ook een foto van de bevestiging bij het achterwiel?
 
Tjonge, lijkt er op dat er meer circuit dan straat rijders zijn hier :p

Vraag:
Ik ben van plan om binnenkort een lange tocht te gaan maken richting Oostenrijk en Italië. Ik heb 4 jaar op een ZX7R gereden en rij nu een tijdje op een 600rr uit 2008.

Ik merk dat ik bij lange afstanden echt last krijg van mn knieholtes en benen. Ik ben 1.80 dus zeker niet te lang. Zit wel maximaal naar voren omdat dit lekkerder zit en ik anders wel naar voren schuif.. op de kawa moest ik de benen tussendoor ook wel ff strekken maar dat was minimaal.. is hier een oplossing/aanpassing voor zodat ik dit niet of minder heb?
 
Laatst bewerkt:
Tjonge, lijkt er op dat er meer circuit dan straat rijders zijn hier :p

Vraag:
Ik ben van plan om binnenkort een lange tocht te gaan maken richting Oostenrijk en Italië. Ik heb 4 jaar op een ZX7R gereden en rij nu een tijdje op een 600rr uit 2008.

Ik merk dat ik bij lange afstanden echt last krijg van mn knieholtes en benen. Ik ben 1.80 dus zeker niet te lang. Zit wel maximaal naar voren omdat dit lekkerder zit en ik anders wel naar voren schuif.. op de kawa moest ik de benen tussendoor ook wel ff strekken maar dat was minimaal.. is hier een oplossing/aanpassing voor zodat ik dit niet of minder heb?

Er zijn hier een aantal met een superbike kit, dan zit je wat rechter op. Hoewel dat ik weinig doet voor je benen.
 
Ik weet denk ik niet wat een snelwissel systeem is, want volgens mij ziet het er vrij standaard uit.[afbeelding]

Is het ook niet zo dat de afstandsbussen in het wiel blijven zitten? Dat zou het ook een snelwissel systeem kunnen maken, dan hoef je niet elke keer telkens met die spacers te kloten bij het verwijderen en plaatsen van het wiel.
 
Is het ook niet zo dat de afstandsbussen in het wiel blijven zitten? Dat zou het ook een snelwissel systeem kunnen maken, dan hoef je niet elke keer telkens met die spacers te kloten bij het verwijderen en plaatsen van het wiel.

Ja klopt. De afstandsbussen zitten vast in de wielen. Het zal wel een combi zijn.
 
Je spatbord zit met een snelsluiter vast zodat je het snel kan verwijderen. Als je spatbord er af is kunnen je remklauwen blijven zitten tijdens je voorwiel te wisselen. Dat is alles denk ik.. En heb je ook een foto van de bevestiging bij het achterwiel?

Ah, thanks. Weer wat geleerd. *D

Het achterwiel heb ik eruit gehaald want de kettingspanner blokjes zaten verkeerd om. Daar heb ik zo gauw niets opvallends gezien. Behalve de vaste wielbussen dan.


full
 
Ah, thanks. Weer wat geleerd. *D

Het achterwiel heb ik eruit gehaald want de kettingspanner blokjes zaten verkeerd om. Daar heb ik zo gauw niets opvallends gezien. Behalve de vaste wielbussen dan.


[afbeelding]
De houder van de remklauw zit niet in de gleuf in de achterbrug en je de bout van de kettingspanner moet tegen het vlakke gedeelte komen van de 'spacers' waar de achteras doorheen loopt.

Misschien dat de houder van de remklauw zo hoort te zitten vanwege een snelwisselsysteem, maar het lijkt me niet.
 
Mijn nieuwe kanon!
TK: Honda CBR600RR 2010

Aangezien ik verhuist ben en momenteel in een soort van vernieuwingsfase zit wat betreft spullen is dit apparaat toch hetgeen waarvan ik het meest blij ben geworden!!

En dan ligt die zijkant nog in elkaar ook. _O-

Ik denk zelf dat ik niet heel lang op die R6 zal rijden. Ik mis mijn straat CBR al weer. -O-

Het ziet er mooi uit zo'n Yamaha, maar het rijden is het toch nét niet vind ik. :/
Het is een hele gave fiets en Hoekske kon echt heel stevig doorrijden met die fiets. Qua snelheid zit het absoluut goed met die fiets.

Sinds ik die advertentie zag vroeg ik me al af wat nu precies het verschil is van dat frame t.o.v. een standaard frame.
Hoe dan ook, hier ga je veel plezier aan beleven. Gefeliciteerd *O*
 
De houder van de remklauw zit niet in de gleuf in de achterbrug en je de bout van de kettingspanner moet tegen het vlakke gedeelte komen van de 'spacers' waar de achteras doorheen loopt.

Misschien dat de houder van de remklauw zo hoort te zitten vanwege een snelwisselsysteem, maar het lijkt me niet.

Ik zal dat nog even bekijken. Deze foto is van voor ik het wiel er tussen uit had gehaald. Die spanners zitten hier nog verkeerd om.

Ik heb verder niet op de houder gelet, maar die zit er nu wel goed in (gekloot bij de pc37 altijd er mee). Bij deze ging het op zich wel makkelijk.
 
Het is een hele gave fiets en Hoekske kon echt heel stevig doorrijden met die fiets. Qua snelheid zit het absoluut goed met die fiets.

Sinds ik die advertentie zag vroeg ik me al af wat nu precies het verschil is van dat frame t.o.v. een standaard frame.
Hoe dan ook, hier ga je veel plezier aan beleven. Gefeliciteerd *O*

Het zou een lichter en stijver frame zijn. Degene van wie ik de fiets heb gekocht was niet zo heel technisch aangelegd. Hij kon er zelf vrij weinig over zeggen.

Dat het een snelle fiets is geloof ik. Ik was met name geïnteresseerd vanwege de vering \ schokdemper.

Het enige wat ik nog ga doen is een GiPro er op met shiftligt en een ventilator, want die zit er niet op.
Voor de rest geloof ik het wel. Hopelijk volgende week vrijdag rijden. :]
 
Tjonge, lijkt er op dat er meer circuit dan straat rijders zijn hier :p

Vraag:
Ik ben van plan om binnenkort een lange tocht te gaan maken richting Oostenrijk en Italië. Ik heb 4 jaar op een ZX7R gereden en rij nu een tijdje op een 600rr uit 2008.

Ik merk dat ik bij lange afstanden echt last krijg van mn knieholtes en benen. Ik ben 1.80 dus zeker niet te lang. Zit wel maximaal naar voren omdat dit lekkerder zit en ik anders wel naar voren schuif.. op de kawa moest ik de benen tussendoor ook wel ff strekken maar dat was minimaal.. is hier een oplossing/aanpassing voor zodat ik dit niet of minder heb?

Verstelbare voetsteunen?
Heb zelf mijn pc40 net paar week geleden verkocht, omdat ik op straat reed alsof het een circuit was. Gejaagd gevoel op de motor, en had er niet heel veel lol meer in. Maar ff een enduro op de kop getikt, lekker beetje off road rijden en af en toe supermotard wielen erin hangen.
full
 
Knap ding. Zelf heb ik nog een ktm 690smc ernaast.

Vandaag een ander ruitje en remhendels op de pc40 gezet en een sruk gereden. Rijd toch heerlijk zon ding.

Week 36 komt mn hyperpro kit eronder.

Stalen remleiding, monoseat is ook onderweg.

Heb ook een tripage achterlicht besteld dan kan die zooi er achter vanaf. Hoe halen ze het in hun hoofd om dat zo te maken. Achterlciht van de pc37 is 10x mooier.
 
Verstelbare voetsteunen?
Heb zelf mijn pc40 net paar week geleden verkocht, omdat ik op straat reed alsof het een circuit was. Gejaagd gevoel op de motor, en had er niet heel veel lol meer in. Maar ff een enduro op de kop getikt, lekker beetje off road rijden en af en toe supermotard wielen erin hangen.
[afbeelding]

Mooie bike! Lijkt me geniaal om zoiets te hebben!

Eens.. ik denk dat het inderdaad zoiets moet worden. Kreeg de tip om de clipons ook nog aan te passen. Dan zou het in theorie opgelost moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan