Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Een paar weken geleden trouwens mijn 99 bandit 1200 op de testbank gehad. Dit was nodig nadat hij slecht liep na het vervangen van een laser pijp voor een hurric supersport. Eerst zelf gekloot met een stage 1 jetkit maar kreeg ik hem ook niet mooi mee.

Dus op naar tenkate. Bleek hij veel te rijk te lopen _O- Uiteindelijk alleen de gasnaalden van de dynojet kit gebruikt. Vervolgens zijn ze bij ten kate bezig gegaan met het afstellen. Zie hieronder het resultaat.

Is volgens mij best netjes voor een b12 met alleen een aftermarket demper. (114.1pk en 101NM op het achterwiel)

51e9c8d766c3416eeccc939a968f648b.jpg
 
Een paar weken geleden trouwens mijn 99 bandit 1200 op de testbank gehad. Dit was nodig nadat hij slecht liep na het vervangen van een laser pijp voor een hurric supersport. Eerst zelf gekloot met een stage 1 jetkit maar kreeg ik hem ook niet mooi mee.

Dus op naar tenkate. Bleek hij veel te rijk te lopen _O- Uiteindelijk alleen de gasnaalden van de dynojet kit gebruikt. Vervolgens zijn ze bij ten kate bezig gegaan met het afstellen. Zie hieronder het resultaat.

Is volgens mij best netjes voor een b12 met alleen een aftermarket demper. (114.1pk en 101NM op het achterwiel)

[afbeelding]

Vreemd hoor las juist hier op mf a 2-3 topics dat bandits vet arm staan en met een demper nog armer...... |(.
Hij staat nog steeds erg rijk zo te zien 12,12,3
13 is de beste a/f verhouding raar dat ze dan 12 doen.
had je niet de stage 3 sproeiers er in gedaan ? er zitten toch 4 maten bij of niet ?
Heb tot nu toe altijd injectie laten afstellen alleen en dan zetten ze hem altijd op 13, 13,5
 
ik had maten 106 en 108 in main jets bij de stage 1 zitten. Daarvan heb ik 106 erin gedaan en daarmee stond hij veel te rijk. Zie hieronder wat de A/F ratio was met de 106

79d7aa5f034f82913efe5bea72aeba76.png


Ik was zelf ook bang dat ie veel te arm liep. Maar de testbank wees dus anders uit. Is wel eigenaardig want als ik in de service manual kijk komen mijn originele main sproeiers wel redelijk overheen. Alleen in de manual staat cilinder 1 en 3 op 102.5 en 2 en 4 op 104.5 ofzoiets. En mijne waren alle 4 op 102.5.

ze hadden hem nog wel beter af kunnen stellen maar dan waren er meer uren in gaan zitten en onderdeelkosten. Aangezien er dan daadwerkelijk dingen vervangen moesten worden en nu konden ze het met gasnaald afstelling etc.

Op aanraden van ten kate zijn we hier dus opgehouden. Ding loopt voor mijn gevoel vrijwel perfect. Nou heb ik daar natuurlijk niet veel ervaring mee maar als ten kate mij zegt dat het zo prima is vind ik dat ook haha.
 
Laatst bewerkt:
Jesus ja die staat erg rijk ja......
Denk niet dat een ander luchtfilter dan veel verschil maakt bij mijne
Krijg nu dus dik het gevoel dat ik die kit voor jan lul hebt besteld :(
Bedankt voor je bijdrage !

PS: in mijne zitten ook 102,5 nu

Gezien jouwe nog iets rijkjes staat kan je je snorkel van je airbox ook verwijderen kost niks schijnt iets vermogen te geven :)
 
Laatst bewerkt:
Afgetapt; benzine met beetje rotzooi erin, vastgedraaid, kraan open, paar maal laten draaien, los draaien, en er komt niets meer uit.
De Forte die ik gisteren in de tank heb gegooid heeft niet geholpen.

Ik denk de carbs erachter weg halen en reinigen(laten).

De carbs verwijderen is nogal een gedoe zo te lezen in het topic.
Iemand met tips of tricks?
 
nee joh is heel simpel,
kont kap er af , airbox los naar achter duwen, 4 slangen klemmen op de airbox los en 4 op de spruitstukken los en de carbs naar boven en beneden wippen ( zitten vaak vast ).
Als je ze los hebt pak een slagmoer schroevendraaier want die schroeven van de bakjes zitten vak erg vast. En kijk in je tank voor roest zo ja zet hem 24 uur in paar liter azijn + water daarna spoelen met benzine. OF 400-500 gram citroen zuur + water werkt ook goed.
Ik heb de kabels laten zitten overgens gaat prima zo !
Bij monteren even wat wd40 op de inlaat rubbers smeren dan gaat het wat makkelijker terug
 
Laatst bewerkt:
Jesus ja die staat erg rijk ja......
Denk niet dat een ander luchtfilter dan veel verschil maakt bij mijne
Krijg nu dus dik het gevoel dat ik die kit voor jan lul hebt besteld :(
Bedankt voor je bijdrage !

PS: in mijne zitten ook 102,5 nu

Gezien jouwe nog iets rijkjes staat kan je je snorkel van je airbox ook verwijderen kost niks schijnt iets vermogen te geven :)

Kan natuurlijk zijn dat mijn motor een uniek gevalletje was. Maar wat ik wel zeker weet is dat als de motor weer kut loopt, voordat ik zelfs iets ga doen, hem eerst op de testbank zet. Dan weet ik tenminste zeker welke kant je op moet.

De carbs verwijderen is nogal een gedoe zo te lezen in het topic.
Iemand met tips of tricks?

Als je nog nooit carbs van een 4 cilinder verwijderd hebt kan het wel wat lastig zijn. Maar de bandits zijn gelukkig vrij simpel in vergelijking met sommige andere motoren van dat tijdperk.

zadel en tank eraf, klemmen inlaat en cilinderkant los, filterbox losschroeven. Dan kun je de filterbox zo een eind naar achter trekken van de carbs af. Ik heb zelf ook de gaskabels en chokekabel laten zitten maar als je de carbs compleet wilt reinigen is het volgens mij wel makkelijker om alles los te halen.
 
het haalt de roest weg idd, als je maar goed benzine in je tank houd zou het niet snel terug komen. dus altijd vol wegzetten als je lang niet rijd + een flesje forte er bij voor de winter etc

puur azijn is het beste maar als je niet genoeg hebt. voor 1,90 heb je al 5 liter schoonmaak azijn
4 stuks moet dan wel zat zijn.
 
Laatst bewerkt:
Niet helemaal waar... er zit een vacuümleiding aan de benzinekraan, als de motor loopt trekt het vacuüm de kraan open en loopt het op zwaartekracht je carbs in ;)
 
Op de PRI stand loopt de benzine er altijd doorheen (dit is voor "priming" van je systeem als hij droog staat)
Op ON stroomt er alleen benzine als er vacuum op het dunne slangetje staat, dit ontstaat vanzelf bij starten of lopen van de motor.
Op RES doet hij het zelfde als bij ON alleen gaat hij tot op de bodem, en bij ON stop hij op een bepaald niveau zodat je nog naar huis komt als je vergeten bent te tanken ;)

Ik heb bij mijn '97 B12 al eens de vacuum leiding moeten vervangen, deze was droog geworden en gescheurd, en dan heeft hij bij het starten niet meer genoeg onderdruk om het kraantje open te 'zuigen'

Maar om je vraag te beantwoorden, ja dan moet er benzine gaan stromen, nee hij hoeft niet percee verstop te zitten, je vacuuum kan dus onvoldoende zijn of het 'klepje' in je kraan kan ook vast zitten. Als hij op PRI ook niet stroomt zit er wel iets verstopt denk ik, of de tank is leeg :+
 
Nou we toch op dit topic zitten, weet iemand toevallig na hoeveel liter een bandit1200 tank op reserve gaat/moet? Ik wil dit altijd vermijden zodat er geen troep de carbs in gaat lopen maar ik vraag me toch af hoever ik kan voordat hij op reserve gaat zonder dat ik het daadwerkelijk uit moet proberen xD
 
Op de PRI stand loopt de benzine er altijd doorheen (dit is voor "priming" van je systeem als hij droog staat)
Op ON stroomt er alleen benzine als er vacuum op het dunne slangetje staat, dit ontstaat vanzelf bij starten of lopen van de motor.
Op RES doet hij het zelfde als bij ON alleen gaat hij tot op de bodem, en bij ON stop hij op een bepaald niveau zodat je nog naar huis komt als je vergeten bent te tanken ;)

Ik heb bij mijn '97 B12 al eens de vacuum leiding moeten vervangen, deze was droog geworden en gescheurd, en dan heeft hij bij het starten niet meer genoeg onderdruk om het kraantje open te 'zuigen'

Maar om je vraag te beantwoorden, ja dan moet er benzine gaan stromen, nee hij hoeft niet percee verstop te zitten, je vacuuum kan dus onvoldoende zijn of het 'klepje' in je kraan kan ook vast zitten. Als hij op PRI ook niet stroomt zit er wel iets verstopt denk ik, of de tank is leeg :+

Goed verhaal.
Ik ga morgen eerst een nieuw stuk vacuumslang halen om dat uit te sluiten.
Thx alvast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan