Honda PCX 125/150 deel 5

Volgens Maksor zijn bij >2014 modellen alleen de sliders voldoende.
Ik heb een 2013 model en win met het vervangen van alleen de originele rollen door de DrPulley sliders ongeveer 10 km/h.
Is dus voor mij best de moeite waard. Kostte volgens mij €30,-
Dat is dus €3 per km sneller! :]
Misschien nog een paar tientjes er tegenaan gooien? _O-
 
Ja ik heb toen gevraagd wat het beste zou zijn en hij raadde mij deze sliders aan. Nou weet ik niet zeker meer hoe ik de vraag heb gesteld. Het is al een tijdje geleden.

Ik zal ze over een paar weken eens monteren, na de vakantie.

De storing (29-IACV idle air control valve) is trouwens weer terug :(
Om te janken. Motor blijft niet meer stationair lopen en valt dus uit bij het stoplicht. Nu doet ie het nog als ik hem start maar ik heb al meegemaakt dat ie niet meer wilde starten. Sowieso start ie niet zonder gas bij geven.
Op dit moment ben ik er even klaar mee. Heb ik weer...
 
Ja ik heb toen gevraagd wat het beste zou zijn en hij raadde mij deze sliders aan. Nou weet ik niet zeker meer hoe ik de vraag heb gesteld. Het is al een tijdje geleden.

Ik zal ze over een paar weken eens monteren, na de vakantie.

De storing (29-IACV idle air control valve) is trouwens weer terug :(
Om te janken. Motor blijft niet meer stationair lopen en valt dus uit bij het stoplicht. Nu doet ie het nog als ik hem start maar ik heb al meegemaakt dat ie niet meer wilde starten. Sowieso start ie niet zonder gas bij geven.
Op dit moment ben ik er even klaar mee. Heb ik weer...

Heb je nog garantie?
 
Dank je wel. Ik had die onderwerpen al gevonden. Het was inderdaad corrosie bij deze knakker.

De symptomen waren overigens identiek dus ik ben er van overtuigd dat dat hetzelfde probleem moet zijn als bij mij. Belachelijk voor een 1 jaar oude Honda. Ben er behoorlijk klaar mee.
 
@Gerdien. Ik zie net dat er 24 maanden garantie op de aankoopbon staat :)

In ieder geval kan ik vrij eenvoudig aantonen dat dit geen gebruikersfout is. Toch? We'll see. Ik ga eens contact opnemen met de dealer. Ik denk dat we er wel uit moeten kunnen komen.

Wordt vervolgd.. Wat ben ik nu blij met mijn Honda Innova.. ;)
 
@Gerdien. Ik zie net dat er 24 maanden garantie op de aankoopbon staat :)

In ieder geval kan ik vrij eenvoudig aantonen dat dit geen gebruikersfout is. Toch? We'll see. Ik ga eens contact opnemen met de dealer. Ik denk dat we er wel uit moeten kunnen komen.

Wordt vervolgd.. Wat ben ik nu blij met mijn Honda Innova.. ;)

Precies, dus gewoon terug naar de dealer. :)
Garantie is geldig als de dealer het onderhoud heeft gedaan. Bij zelf sleutelen kan het komen te vervallen.
 
Ja I know. :)
Ik blijf er verder ook af.

Een falende IACV staat natuurlijk wel los van de uitvoering van regulier onderhoud zoals motorolie wisselen. Als de dealer dat argument aanvoert laat ik me daarmee niet afschepen.

Ik heb ze een nette mail gestuurd met uitleg van de situatie. Eerst maar even kijken hoe dat gaat lopen. Ik wil gewoon graag snel weer gebruik maken van de PCX. Zij kunnen er als dealer ook niets aan doen dat dit onderdeel niet goed functioneert.

We gaan het zien..
 
Thanks.

Hopelijk ben ik niet de eerste met deze melding en herkent Honda Nederland het direct, dan wordt er sneller de juiste actie ondernomen dan wanneer ik de eerste ben. We gaan het zien en hopelijk meemaken ;)

Ondertussen tuffen we met even veel plezier op de Honda Innova..
 
@maarten1973: Zou toch eerst de tps sensor eens opnieuw resetten/inleren, dat geeft ook dit soort problemen die je beschrijft.
 
Sterkte met de PCX! Hopelijk is hij snel (en onder garantie) weer de oude.

Die van mij maakt soms, bij het vaart minderen een licht brom geluid, ik weet niet of het nu de remmen zijn of dat ik het ergens in de aandrijving moet zoeken. Is niet goed hoorbaar, dus kan het nog niet lokaliseren en anders binnenkort maar even naar laten kijken. Hoorde na de beurt van pasgeleden wel een piep bij de rem, maar dat heb ik maar voor kennisname aangenomen.
Verder is mijn verbruik licht gestegen, dus theoretisch zou dan ook de rem aan kunnen lopen?? Geen idee.
 
Fotootje van het geheel.

full
 
Mooi geworden Gerdien! Als ik op je pcx zou rijden zou ik de grote repsol sticker voor veel kleiner willen of weglaten.
Verder denkt nu wel iedereen dat je een hele snelle scooter rijd... ;)
 
weet er iemand link voor sliders voor pcx van 2015....+eventueel link montage?
zijn er veel met leovinci uitlaat hier....kan er mogelijk ene kopen voor rond de 150 nieuw van iemand maar die zegt dat alle pcx modellen zelfde zijn wat ik betwijfel
 
tevens paar offertes gevraagd voor banden maar men is héél traag in regio...men wilt geen geld verdienen heb ik de indruk
twijfel nog tss michelin of heidenau en tss gewoon en winter
 
Zomerbanden van Michelin doen het ook prima in de winter. Heidenau waarschijnlijk ook maar weet ik niet zeker.

Uitlaat lekker standaard laten. Mis je niks aan bij een scooter.. Alleen maar irritant m.i.

Qua veiligheid: automobilisten horen of zien je toch niet, ga daar maar van uit. Met de motor kun je nog tussengas geven om wat extra kabaal te maken maar met de scooter wordt dat lastig.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind een dikke herrie uitlaat ook niks op een scooter. Lijkt net alsof je iets te bewijzen hebt. ;)
 
Zomerbanden van Michelin doen het ook prima in de winter. Heidenau waarschijnlijk ook maar weet ik niet zeker.

Uitlaat lekker standaard laten. Mis je niks aan bij een scooter.. Alleen maar irritant m.i.

Qua veiligheid: automobilisten horen of zien je toch niet, ga daar maar van uit. Met de motor kun je nog tussengas geven om wat extra kabaal te maken maar met de scooter wordt dat lastig.

Ik heb de Heidenau K66, het profiel tussen winter en zomer is hetzelfde. Het rubber van de winterversie is zachter. Volgens mij heb ik voor de zomer versie, heb ik ook in de winter mee gereden (die gaat aanzienlijk langer mee dan achter) daar had ik een winterband onderliggen. Momenteel heb ik achter een zomerversie.
Vermoed dat je met de zomer versie ook in de winter uit de voeten moet kunnen, sowieso (voor)
Andersom kan ook, ik heb met hoge temperaturen ook op de winterband gereden, je merkt dan wel dat het rubber erg soepel wordt.

Een optie zou kunnen zijn, een extra los achterwiel te kopen, kan je switchen, zoals bij de auto.
 
Terug
Bovenaan Onderaan