Aankooptip v.d. week 3.0 Waar spanrijders schroot aansmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niets is onmogelijk maar ik denk dat het wel even een projectje is.

Hmm. Twee avondjes..
Paar lampjes en een spiegel. En een kentekenplaat, met verlichting.. Maar daar plak je zo een lichie van de action boven. Verder een beetje kantrubber hier en daar, en klaar O-)
 
die 15" is ook gewoon een voorwiel lijkt me.
wel jammer dat het dan geen autovelg is, want er ligt een motorband omheen en dat past toch juist niet met een motorband?
of lukt een motorband om een auto velg met 15"juist nog net wel omdat de diameter van de band eigenlijk net iets te groot is voor de hiel van de velg?

Een autoband om een 15" motorvelg leggen lukt iig niet zomaar. dan moet je de velg echt iets afdraaien dacht ik te herinneren.
Destijds met Pepe zijn VS1400 lukte het iig niet.

ik zoek namelijk nog steeds wel een 15" voorwiel om mijn gekreukte EML nog eens te vervangen (maar alleen voor niet veel geld ;) )
 
die 15" is ook gewoon een voorwiel lijkt me.
wel jammer dat het dan geen autovelg is, want er ligt een motorband omheen en dat past toch juist niet met een motorband?
of lukt een motorband om een auto velg met 15"juist nog net wel omdat de diameter van de band eigenlijk net iets te groot is voor de hiel van de velg?

Een autoband om een 15" motorvelg leggen lukt iig niet zomaar. dan moet je de velg echt iets afdraaien dacht ik te herinneren.
Destijds met Pepe zijn VS1400 lukte het iig niet.

ik zoek namelijk nog steeds wel een 15" voorwiel om mijn gekreukte EML nog eens te vervangen (maar alleen voor niet veel geld ;) )
een 135 x 15 van een 2cv past hier wel op lijkt mij.
 
Je hebt gelijk Erwin, 15"motorband is een snippertje groter dan een 15" autoband.
Ben ik in het verleden ook eens mee aan het stoeien geweest.
Ik heb toen een motorband op een autovelg gehad maar die lag gewoon los.
 
Laatst bewerkt:
Is erg afhankelijk van de gebruikte motorvelg..zelfs dezelfde merken kunnen onderling afwijken...
Maatje van mij had ooit 2 MZ spannen omgebouwd naar 15 inch en er werden Suzuki velgen gebruikt van Intruder en Savage en gebruikte dezelfde auto band Firestone..
Een van de 2 soorten velgen gingen erg moeilijk hoewel ook de inzet en vakmanschap van de bandenboer invloed heeft
 
In verband met het niet doorgaan van een project heb ik een Honda Magna V65 te koop.
De reden dat ik hem eerst hier neer zet voor ik er verder mee ga adverteren is dat het kenteken al is aangepast naar L4.
full

full
 
Het digitale advertentie museum?
Ik denk dat ze hopen dat mensen zo gek worden dat se nog steeds gebeld worden over een motor die jaren terug te koop stond dat ze uiteindelijk willen betalen om de oude advertentie verwijderd te krijgen.
 
-O- graag wil ik mijn motor en span hier aanbieden. Ik heb laatst een voorvalletje gehad waardoor er enige schade is ontstaan aan de motor en zijspan. de schade is denk ik door een handige doe het zelver op te lossen.
full
 
Ik denk dat ze hopen dat mensen zo gek worden dat se nog steeds gebeld worden over een motor die jaren terug te koop stond dat ze uiteindelijk willen betalen om de oude advertentie verwijderd te krijgen.
Dat is een mooi verdienmodel, daar ga ik eens over nadenken. Gratis adverteren, betalen (percentage) om weg te laten halen.
En natuurlijk in de kleine lettertjes het percentage noemen. 8-)
 
Nadat dit zijspan jarenlang in onze woonplaats circuleerde mag ik deze nu hier te koop zetten van de huidige eigenaar, een vriend van me.

  • Yamaha XV750 uit 1983
  • L4e kenteken
  • Aangepaste Velorex bak met stevig eigenbouw frame
  • Hulpframe op de motor
  • Kofferdeksel in bak
  • autoaccu naast de bak
  • extra benzinetank met elektrische pomp
  • geremd 16" zijspanwiel
  • 15" achterwiel met autoband
  • Enigma schommelarmvoorvork
  • Motorblok is voorzien van startgroep en dynamo van een XV1100 (dus geen startproblemen meer)

De combinatie is niet moeders mooiste, verf beschadigd, veel kilometers (ongeveer 250.000) maar doet het nog altijd prima.
Daar is de prijs ook naar: Vraagprijs € 800,-

De foto's zijn van eerdere datum
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan