BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind de S geen enorm hoge zit hebben en is indd smal, dus misschien lukt het wel om zonder... Maar dat weet je alleen als je eens proef gaat zitten.
En soms kun je ook ruilen met iemand via Mp of dit forum
 
En daarnaast heb je de mogelijkheid om bij Hyperpro langs te gaan en hem voor een zeer redelijk bedrag te laten verlagen door hen. Kost amper meer dan een nieuw zadel en werkt beter want het zwaartepunt gaat (iets) omlaag en de vering werkt beter dan origineel en dat met behoud van zitcomfort.
 
Hoe lang doen jullie met een kettingset? De mijne ligt er nu 21k op, maar is stilaan aan vervanging toe. Op mijn transalp deed ik er langer mee, maar daar reed ik wel mee tot er tanden verdwenen...
 
Hoe lang doen jullie met een kettingset? De mijne ligt er nu 21k op, maar is stilaan aan vervanging toe. Op mijn transalp deed ik er langer mee, maar daar reed ik wel mee tot er tanden verdwenen...

Dat kan je met deze set ook doen. Een paar duizend km kunnen er nog wel bij, voordat ie echt op is. O-)
 
Inmiddels verkocht.

Ik heb 4 1-literverpakkingen Castrol Power RS 15W-50 4T volsynthetische motorfietsolie te koop, alles in één koop €25, op te halen in Amstelveen.

De huidige aanbeveling van BMW voor de 800-modellen.

full
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels verkocht.

Ik heb 4 1-literverpakkingen Castrol Power RS 15W-50 4T volsynthetische motorfietsolie te koop, alles in één koop €25, op te halen in Amstelveen.

De huidige aanbeveling van BMW voor de 800-modellen.

[afbeelding]

Daar kan ik nu een hele poos mee doen, maar vind ik wel een goede deal.

Dus, ik heb interesse.
Mn huidige fles is bijna leeg, voorlopig hoef ik niet meer bij te vullen als het goed is,
maar toch handig om op voorraad te hebben.


Zinloze reply, omdat ik niet goed heb gelezen.
 
Laatst bewerkt:
*D

f800st_3_1.jpg


f800st_3_2.jpg


Kofferrek volgt nog, en koffers neem ik van Rolf over.

Dealer gaan kijken of er een LED-lamp in past, anders wordt het weer xenon.
 
ziet er knap uit. ;) Wil je laten weten of het gelukt is met de led verlichting??

Dank je, rijdt ook weer heel anders dan die uit 2006/7 met 100K op de teller.

Dat ga ik zeker laten weten.
Heb nu de vraag bij de dealer liggen welke lamp dat is,
want woensdag zag ik bij een andere motorzaak een lamp die volgens mij wel moet passen.

Vergeten wat voor merk/type dat is, maar ik moet daar toch ook nog bij langs.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand nog tips om de lamdasonde los te krijgen ?

ik heb een remus uitlaat system gekocht inc bochten etc. Maar krijg de lambdasonde niet los. kruip olie heb ik al geprobeerd. Het gaat om de originele uitlaat van de F800st.

De slip on klinkt in iedergeval goed !
 
Waarom moet die sonde er uit?
Je koppelt de nieuwe uitlaat toch op het punt waar de originele losgeschoeft wordt?
Dan heb je die bochten niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Waarom moet die sonde er uit?
Je koppelt de nieuwe uitlaat toch op het punt waar de originele losgeschoeft wordt?
Dan heb je die bochten niet nodig.

Het klopt dat je de remus demper op de originele uitlaat bochten kan monteren.

De lamdasonde wil ik er graag uit hebben zodat ik het gehele remus systeem kan monteren. Ik kan de stekker niet vinden van de lamdasonde.
Moet er kappen los worden gemaakt om de stekker op te sporen?
 
Zo… nu 2800km gereden.

Even wat vragen

Vraag: Tankinhoud + range:
Is de 15L tankinhoud ook echt te benutten ?
Iemand wel eens drooggereden met een GT ?
Ik ben al tot aan 13.6L geweest… dan had ik dus nog +/- 20km kunnen rijden… ??
Heb wel indruk dat de reserve (lampje) er bij de GT iets eerder inkomt dan bij de ST.
Volgens boekje had de ST meer tankinhoud?

Vraag: windscherm?
Zijn er nog recente ervaringen met andere schermen ? Welke?
Waar kan je behalve bij MDI proefrijden met schermpjes ?

Vraag: slot/sleutel?
Slotje van Givi topcase accepteerd de sleutel wat stroef. lijkt erger te worden. helpt grafiet ?

PDV, hoe is het eigenlijk afgelopen met je zoektocht naar een ander windscherm?
Ik heb zelf de MRA x-Screen geprobeerd, maar man wat trilt dat ding heen en weer bij hogere snelheden. Ik vind de F800GT een fijne motorfiets, maar de turbulentie begint mij dermate te irriteren dat ik overweeg op zoek te gaan naar een andere motorfiets.
 
Een beetje aan het oriënteren sinds ik van mijn F650 ben afgestapt.

Ik heb een tijdje gekeken naar een K1200S, R1100S en kwam eigenlijk ook de F800 wel eens tegen. Laatste paar dagen eens serieus naar gekeken. Nu zou mijn persoonlijke keus afgaan naar een F800GT, maar hier zit een prijskaartje aan die bijna het dubbele is van de gemiddelde ST.

Mijn vraag: is de GT echt zoveel beter of is de ST ook prima? Wat zijn de voors en tegens van deze motoren? Welke reparaties kan ik verwachten? Waar moet ik op letten? Etc etc etc.

Graag hoor ik van de ervaringsdeskundigen!

Dank alvast!
 
Ik heb inmiddels 108000km probleemloos gereden met een GT. Bij 75000 riem voor € 360. vervangen, verder geregeld koplampjes vervangen. Het leek er op dat de ontluchter van de benzinetank niet goed werkte, zuigt soms vacuum. Dealer kon niets vreemds ontdekken, alhoewel hij eerder verklaarde dat dit een meer voorkomend probleem is bij de GT.
Ik ga op voor de volgende 10000 km. :t
 
Gisteren een testritje gereden bij MVM in Soesterberg. Erg vriendelijke en (lijkt me) betrouwbare club. Samen met pa-lief veel research gedaan en de knoop eens doorgehakt.

Een BMW F800ST uit 2010 it is!

full
 
DeadlyRon: Ik heb zelf een ST. Fantastisch motor. Ik vind het ST vormgeving mooier, cleaner, scherper dan GT.

Principale verschillen:

- 5pk extra (maar ook een beetje zwarder). Niemend merkt deze verschil
- Ergonomie - GT een beetje meer upright. ST is een beetje meer sportief
- langere wiel afstand - zoals de extra pk, moeilijk te merken in praktijk
- ESA - sommige GTs hebben ESA in (alleen) de achter shock.
- Misschien een beetje meer bescherming tegen wind
- ST heeft mooier en slimmer zik koffers beschikbaar, uitbreidbaar wanneer nodig.

Ik denk de prijs verschil is niet de moeite waard. ST FTW.
 
Dag MF'ers ik heb mijn BMW f800r 2010 ingeruild op een Guzzi, dus ik heb nog wat onderdelen over.

Ilmberger voorspatbord carbon

Ilmberger tankcover carbon

Bagagedrager BMW

mocht er interesse zijn dan is een pm voldoende.
 
Dag MF'ers ik heb mijn BMW f800r 2010 ingeruild op een Guzzi, dus ik heb nog wat onderdelen over.

Ilmberger voorspatbord carbon

Ilmberger tankcover carbon

Bagagedrager BMW

mocht er interesse zijn dan is een pm voldoende.


Veel plezier met je Guzzi!

Welke?
 
@ deadlyron en Serrge : ik heb nu al 26000 km een GT (sinds April) en daarvoor 160k op een ST gereden.

ST oogt idd leuker. de GT oogt wat bedaagd.. maar kniesoor die daar op let.

Plastic vd GT voelt wat lichter en er zit ondertussen een vracht schuimrubber tussen om piepen en kraken tegen te gaan op kinderkopjes e.d.

Ergonomie van GT inderdaad iets beter.

Windgeruis bij standaard scherm nog erger op de GT (vooral boven, pakweg 140).

Riem: op GT nog niet vervangen.. maar de ST vrat riemen elke 20K (zie history in dit draadje)

ondanks mijn geklaag: Beide zijn lekkere motoren voor wat ik er mee doe: lange ritten door Europa, en relatief lange woon-werk afstanden.
 
PDV, hoe is het eigenlijk afgelopen met je zoektocht naar een ander windscherm?
Ik heb zelf de MRA x-Screen geprobeerd, maar man wat trilt dat ding heen en weer bij hogere snelheden. Ik vind de F800GT een fijne motorfiets, maar de turbulentie begint mij dermate te irriteren dat ik overweeg op zoek te gaan naar een andere motorfiets.

In Mei een scherm bij MDI gevonden. ruitje is nog steeds matig, maar beter dan origineel.
Details moet ik nog even verslag met votos van maken.

MDI trouwens prima zaak: mag je lekker alles uitproberen, ok-koffie, en vriendelijke service.
Sturen oude ruit net zo makkelijk na, hoef je die niet meet te sjouwen.

Resultaat... mwha: alle schermen waren te hoog, en altijd turbulentie op de helm.
Uiteindelijk het kleinste schermpje genomen en daar bovenop een opzetding wat ik horizontaal (!) laat staan.
Opzetding trilt wel beetje, en soms hinderlijke zonreflexie.
Is denk ik geen duurzame oplossing met dat opzetdingetje, zal wel keer barsten of anderszins slijten.

dus.. is nog niet ideaal, maar wel de minste turbulentie bij hogere snelheden.
En als ik een dikke handdoek onder mn kont leg heb ik beduidend minde turbulentie
(hey hoger zadel eens proberen ?)

Kleur+ Kwaliteit: aftermarket is donker, dus minder snel vies.
Maar het plastic is zachter, dus vliegen slaan er deuken in...
Na 20K km is die ruit dus al redelijk "ervaren".

Montage vd ruit: complexer dan bij de ST.
je moet ook de horizontale boven-kuipdelen er uit prutsen om de ruit te vervangen. heel gedoe.

Lange termijn: ik denk er over om mijn huidige aftermarket te laten inkorten door een waterjet-snijder.
Iemand een goed adresje ?

note: ik was m zelden, en ik vind het niet erg als de motor er wat stoffig en wat ervaren uitziet: hoe ouder hoe minder diefstalrisico.. ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan