Aprilia SR Max 300cc

Inderdaad mario.
Dit was ook de allereerste keer dat ik zoiets van n verkoopsite zou kopen.
Normaal koop ik alleen van n motorzaak, maar de nexus is nergens te krijgen.


Gelukkig was degene die mn aprilia zou overnemen gewoon n motorzaak en geen particulier.
Heb die zaak wel gebeld om t uit te leggen en t was voor hun geen enkel probleem dat de verkoop niet door zou gaan.
Ook hij vond t n laffe streek en bedankte me dat ik had gebeld.
De verkoopsite gaat proberen of ik wat minder mag betalen dan de 300 euro boete maar kon geen garantie geven.

Ruco: lijkt die niet heel erg op t origineel dan?
Waarom zoek je n ander scherm dan? Ik dacht voor de looks, maar blijkbaar niet.
Voor mij is t origineel erg goed. Zelfs op de snelweg heb ik geen last van wind.

Mn Faco smoke laat natuurlijk meer wind door, maar niet vervelend.
Maar ik vind m geweldig staan.

Ferry: dit scherm is net wat hoger en breder dan origineel scherm, ik met mijn 1.94 m zit dan beter uit de wind, smoke scherm ziet er idd goed uit maar te laag voor mij
 
Potverdulleme Ferry

Nou ga ik weer tegen schenen schoppen, maar dat interesseert me geen m**r
natuurlijk weer uit regio Amsterdam persoonlijk heb erg slechte ervaring met dat volk, prive en in de handel Dat volk heeft altijd de zelfde tactiek om een hogere prijs te krijgen.
Als jij op dat moment aan de telefoon een hogere prijs had genoemd, dat had je hem gehad.
Rij er eens langs zal mij niks verbazen als die er nog staat.

Maar, misschien maar beter ik ervaar tijdens de proefrit op 500 ook die irritante trilling
in het frame bij gas terug
Maar hebbi je SR300 nog wel?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de waarschuwing , Opabert, goed om rekening mee te houden, met dat volk uit regio Amsterdam.
 
Ja wat n verhaal weer hè opa.

Trilling bij gas nemen voelde ik niet, maar met de originele vario maakt t blok gewoon te weinig toeren en daardoor trilt die bij lage snelheden.
Dat ding moet echt n Malossi hebben. M'n 300 is volgens mij sneller, tot 80 sowieso.

Gelukkig heb ik m'n 300 nog ja, pfff
 
Laatst bewerkt:
IMG_20170714_144348.jpg


Zoek de verschillen tussen deze hierboven en deze onder ;)

IMG_20170807_192701.jpg


IMG_20170807_192644.jpg


IMG_20170807_194640.jpg







Heb dat zilveren stuk wat in het middenconsole bij de benen zit zwart gespoten en ook de kap van de vario zwart.
Ook de handkappen gespoten.

Opmerkelijk: ik dacht dat dat zilveren deel gewoon n plastic kapje was, maar toen ik deze demonteerde bleek die van ijzer en is serieus zwaar!
Ik denk dat dit gedaan is voor stabiliteit.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje:
Heb nog n stukje spuitwerk opnieuw gedaan, namelijk het uitstekende kapje op de vario kap, soort luchthapper.
Ik zag dat dit demontabel was met 2 schroeven, dus losgemaakt. Kon ik mooi met plastidip dat stukje doen.

Tot m'n verbazing zat daar ook een mini luchtfilter in, ongeveer 10 cm groot.
Nou, deze had ook z'n beste tijd gehad zeg.

Als je n luchtfilter bestelt, krijg je dan die tweede er bij?
Heb de oude er uitgelaten en vervangen door een stukje huisvlijt.
Is dit nou ook de inlaat voor het grote luchtfilter?
Is dit meteen n koeling voor de vario?
Als m'n huisvlijt niet helemaal goed is, kan dat kwaad?
Ik bedoel, eventueel doorgekomen stofdeeltjes komen dan toch gewoon in t grote luchtfilter?

Gevonden, apart luchtfilter €3,-.
Nummer 10

Screenshot_2017_08_11_14_42_21.png
 
Laatst bewerkt:
Ha, zat t topic ff terug te lezen en vooral opabert met zn rollen en aanpassing luchtfilterhuis :)

Ik denk dat ik er lichtere rollen in wil, al weet ik niet exact welke er nu in zitten.
Ik wil naar 12 gram en hoor dat dr pulley rollen erg goed zijn.
Maar welke moet ik precies bestellen voor in mn malossi??


Ja opa, ik las nu pas dat je ze toen voor me had liggen !
En ik wil t zelf proberen, voor t geval dat ik moet experimenteren met verschillende rollen.
Hoe heet dat gereedschap waarmee je die vario moest vastzetten?
Dan kan ik die bestellen.

Oh, en ik heb net n malossi dubble layer luchtfilter in gedaan :)
 
Gereedschap voor demontage vario? Compressor, goede luchttol en slagdop(maat weet ik zo even niet uit me hoofd)




Ha, zat t topic ff terug te lezen en vooral opabert met zn rollen en aanpassing luchtfilterhuis :)

Ik denk dat ik er lichtere rollen in wil, al weet ik niet exact welke er nu in zitten.
Ik wil naar 12 gram en hoor dat dr pulley rollen erg goed zijn.
Maar welke moet ik precies bestellen voor in mn malossi??


Ja opa, ik las nu pas dat je ze toen voor me had liggen !
En ik wil t zelf proberen, voor t geval dat ik moet experimenteren met verschillende rollen.
Hoe heet dat gereedschap waarmee je die vario moest vastzetten?
Dan kan ik die bestellen.

Oh, en ik heb net n malossi dubble layer luchtfilter in gedaan :)
 
Bij montage draai ik de moer niet in 1 keer vast maar eerst licht vast, draai de vario, verder aandraaien, vario weer iets draaien etc. Zo komt de riem er mooi in te liggen.
 
Doe ik ook zo,
en altijd gebruik ik een drupje semi-vast loctite op de moer.

En voor de pietjes precies is het aanhaalkoppel van de variomoer op de Aprilia SR Max 300: 75 tot 83 N-m.

Buzzetti 5442 is de vervangtool voor OEM artikel 020626Y Driving pulley lock wrench
39pao0.png




En voor de moer op het koppelingshuis: 54 tot 60 N-m.

Buzzetti 5428
90H2Mc.png
 
Laatst bewerkt:
Beter is om ervoor te zorgen dat de riem gewoon los ligt. Dus de riem gewoon iets in de achterkoppeling drukken. Dan krijgt hij bij de vario ruimte om vrij te liggen.


Bij montage draai ik de moer niet in 1 keer vast maar eerst licht vast, draai de vario, verder aandraaien, vario weer iets draaien etc. Zo komt de riem er mooi in te liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan