Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Heeft er iemand misschien nog een 4-in-2 uitlaatje voor een GSX550 liggen? Ik zoek die met de originele vuvuzela-dempers.

Ben als langs Biggelaar gereden maar die had em niet.
 
Net het klepdeksel van mijn GSX afgehaald. Zag er keurig uit. Op één ding na.

2m331hd.jpg


:(

Ik heb met een magneet op een stokje de tappet zelf al teruggevonden, maar van het borgmoertje ontbreekt ieder spoor. Straks maar de motor op zijn kant en de carterpan er onderuit. Hopen dat ie daar in ligt. Ik heb verschrikkelijk weinig zin om heel het blok uit elkaar te trekken.
 
Laatst bewerkt:
Wie kan mij vertellen of de gs550e uit 1981 wel of geen blanke lak op de verflaag had.
Ik wil de boel opnieuw spuiten maar het liefst zo origineel mogelijk.
 
Zo ff OMA aan de kant schoppen.

Had niet gezien dat er een GSX topic was :)
Rij sinds kort op een ori EFE ga dit topic ook maar even volgen.

full
 
So die zie je helemaaaaal niet veel meer. Althans origineel dan. Verbouwen is voor deze dan ook heel erg verleidelijk. Te verleidelijk voor de meesten, maar toch ook wel heel erg gaaf om weer eens een originele te zien. Zuinig op zijn en vooral zo laten!
 
Heeft iemand hier een krukas van een GS1000 voor heel weinig te koop? Krukas mag kompleet versleten / verrot zijn, ik ben alleen de spacers van de drijfstangen nodig eigenlijk.
Versleten, of een afgebroken drijfstang geen probleem, losse spacers nog beter..
 
Miss rare vraag: hoe komt het dat op dit forum er zo weinig gs450(e) voorkomen. Zijn die weinig gemaakt of gewoon niet goed? Alvast bedankt
Grtjs Guido

Ikzelf nog geene moto, maar zou graag een gs 450e willen kopen.
 
Ik denk eerder omdat het een "zacht uitgedrukt" niet zo,n mooi model is.
Er zijn er maar weinig van verkocht,vroeger zag je ze ook al bijna niet in het wild.
De GS550 is bijvoorbeeld een veel mooier model.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik het een model met een mooi tankje erop. Door die versmalling vind ik het iets extra geven. Gelukkig kunnen smaken verschillen. Anders had iedereen dezelfde.🤣 Kwa vermogen kan ik mij niet uitspreken.
Ik vind de 2 buizen van voor ipv 4 ook wel ok, vooral omdat ik er een Scrambler look aan wil geven en voor een licht fietsje wil gaan.
2cyl geluid wil ik ook dus 550 was al uitgesloten
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in jubelstemming! Sinds december 2015 staat mijn GS1000 stil, niet meer aan de gang te slingeren.
Nu vandaag ineens sloeg ie aan, zonder remmenreiniger!
Hij loopt uiteraard hondsberoerd, de carbs moeten even afgesteld worden natuurlijk. Iemand uit z'n hoofd de stand van die schroeven die bovenop zitten? Aantal slagen eruit bedoel ik. Het zijn CV carbs. En niet geheel onbelangrijk, wat is een slag....

Tweede ding: hij rookt enorm! Witte/ blauwe rook. Is dat vocht in de uitlaat ofzo? Hij heeft eerst een jaartje in een vochtige schuur gestaan en de laatste tijd staat ie op de camping onder een partytent.
Olie is ververst vandaag en benzine is nieuw. Mijn GSX1100et rijdt trouwens fantastisch op die bijna twee jaar oude V-power!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in jubelstemming! Sinds december 2015 staat mijn GS1000 stil, niet meer aan de gang te slingeren.
Nu vandaag ineens sloeg ie aan, zonder remmenreiniger!
Hij loopt uiteraard hondsberoerd, de carbs moeten even afgesteld worden natuurlijk. Iemand uit z'n hoofd de stand van die schroeven die bovenop zitten? Aantal slagen eruit bedoel ik. Het zijn CV carbs. En niet geheel onbelangrijk, wat is een slag....

Tweede ding: hij rookt enorm! Witte/ blauwe rook. Is dat vocht in de uitlaat ofzo? Hij heeft eerst een jaartje in een vochtige schuur gestaan en de laatste tijd staat ie op de camping onder een partytent.
Olie is ververst vandaag en benzine is nieuw. Mijn GSX1100et rijdt trouwens fantastisch op die bijna twee jaar oude V-power!

het eerste gefeliciteerd :} het tweede kan ik je niet mee helpen :N , heb vandaag een klein beginnetje gemaakt om mijn 1000 te laten brullen na 2 jaar stilstand al duurt het nog wel een tijdje voor die brult _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan