Toon van Hoek

, dus maar besloten zelf te gaan bouwen. Eerst weer een paar dagen inlezen bij iedereen die het hier al voorgedaan heeft en met de instructies van Roger Enigma er bij begonnen.

fotos volgen na de vakantie van mijn ITer

Goed bezig. Gebruik je het originele voorwiel? Dan is het best goed te doen. Succes, benieuwd naar de foto's.
 
Ik gebruik het originele voorwiel en achterwiel om niet al te grote ingrepen te moeten doen. Ik vind de bouwwerken met autobanden en wielen prachtig en het zal zeker op snelheid prima rijden maar dan ben ik oud voor het klaar is en willen mijn kleinkinderen misschien niet meer mee.
nu weer zoeken naar een set achterschokbrekers van een middenklasser.
 
Het is dat we met tien man waren anders had ik wel even langs kunnen komen, we kwamen door Moergestel vanmiddag net voor een uur.
 
onderschommel in elkaar gehecht
full


full



full

afgelast
full

Nog een keer naloop uitgemeten en op de vloer afgetekend
full

onderste scharnierbussen
full

vorkpoten 2MM afgedraaid
full

full


deze week een beetje vooruitgang geboekt na vorige week net voor de vakantie op de zaak nog wat machinaal werk gedaan te hebben staat hij op eigen benen, nog niet afgelast maar dat is voor later. nu eerst materiaal zoeken voor de ankerplaten van de remklauwen en trekstangen
zaak in elkaar gehecht na tien keer meten :Z
full

schanier voor remankerplaten
full

schokkers er aan
full
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk!
Heb je wel het goede voorwiel? Die met een rib tussen de spaken?

waar kan ik dat aan zien want ik heb er wel eens een tegengekomen in een of ander topic waar de naaf uitgebroken was maar weet niet goed waar ik specifiek op moet letten.
Aan het wiel op zich heb ik nog niks gedaan dus zou ik nog een beter kunnen zoeken
 
Laatst bewerkt:
Het foute wiel heeft geen ribben tussen de spaken. Er staan eigenlijk gewoon platte strippen op de naaf. Achteraf snap je niet hoe ze het zo hebben kunnen bedenken.
In de link hieronder staan de plaatjes van het foute en het goede wiel. Er is een recall geweest voor het foute wiel, ik heb wel gehoord van mensen die jaren later nog een nieuw wiel gekregen hebben op basis van framenummer en wiel.
BMW Airhead motorcycle 19 inch snowflake front wheel recall
Ik dacht dat ze allemaal verdwenen zouden zijn maar af en toe duikt er toch weer zo'n wiel op.
 
weer een zorg minder, wielen zijn inderdaad met versterkte spaken.
 
inderdaad goed bezig met goede machines zie ik.
er lopen bij julie in het bedrijf ook van die onbenullen rond die iedere keer de noodstop knop losdraaien :) gezien de text "trekken niet draaien"
 
Onbenullen zou ik niet willen zeggen maar amateurs wel, we hebben bijna continu een of twee stagelopers en die moeten met alle machines ervaring op doen. de tekst heb ik er zelf opgeschreven nadat ik de schakelaar drie keer opnieuw heb vastgezet maar dat is inmiddels bijna 5 jaar geleden.
het heeft geholpen.
 
Het foute wiel heeft geen ribben tussen de spaken. Er staan eigenlijk gewoon platte strippen op de naaf. Achteraf snap je niet hoe ze het zo hebben kunnen bedenken.
In de link hieronder staan de plaatjes van het foute en het goede wiel. Er is een recall geweest voor het foute wiel, ik heb wel gehoord van mensen die jaren later nog een nieuw wiel gekregen hebben op basis van framenummer en wiel.
BMW Airhead motorcycle 19 inch snowflake front wheel recall
Ik dacht dat ze allemaal verdwenen zouden zijn maar af en toe duikt er toch weer zo'n wiel op.


Dat oude span dat bij mij stond had nog zo'n wiel. :Y
Later niet meer........
 
inderdaad goed bezig met goede machines zie ik.
er lopen bij julie in het bedrijf ook van die onbenullen rond die iedere keer de noodstop knop losdraaien :) gezien de text "trekken niet draaien"
Dat ligt er aan waar je vandaan komt. Wij hebben hier zat machines staan waarbij de noodknop alleen terug komt door hem een kwart slag te draaien. Net wat je gewend bent.
 
Dat ligt er aan waar je vandaan komt. Wij hebben hier zat machines staan waarbij de noodknop alleen terug komt door hem een kwart slag te draaien. Net wat je gewend bent.

Wij hebben bij ons beide modellen knoppen daarom ging het vaak fout in het verleden
 
Vork zo ver afgelast gisteren en terug ingebouwd, nu remankerplaten maken.
stangkoppen voor reactie stangen zijn besteld.
 
Die opa Toon die maakt het allemaal maar. *O*


Ik ben trouwens vernoemd naar mijn opa Toon. :Y Die kon geen zijspan bouwen. :N Wel kerktorens metselen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan