Honda Hornet Forum Deel 21

hey Black wasp bedankt voor de info ik heb al een teller unit omkasting gevonden op aliexpress.
die dynamo deksel heb ik al besteld als die er op zit kunnen we hem starten en kijken of alles nog werkt.

ik had ergens al een nieuwe tank gezien maar deze was van een Hornet uit 99 weet iemand of deze het zelfde is gebleven op de Hornet uit 2004 ?? of waar ik kan vinden of dat dit het zelfde is gebleven?
 
hey Black wasp bedankt voor de info ik heb al een teller unit omkasting gevonden op aliexpress.
die dynamo deksel heb ik al besteld als die er op zit kunnen we hem starten en kijken of alles nog werkt.

ik had ergens al een nieuwe tank gezien maar deze was van een Hornet uit 99 weet iemand of deze het zelfde is gebleven op de Hornet uit 2004 ?? of waar ik kan vinden of dat dit het zelfde is gebleven?
Heb je al geprobeerd bij boonstra parts in Friesland misschien kunnen ze je helpen
Anders zou ik hem repareren met polyester
 
En anders laten maken en spuiten door schade/spuit bedrijf. Hoeft niet bijzonder duur te zijn (uit eigen ervaring). Het is meer hoe mooier je het wilt hebben hoe duurder.
De achterkant is sowieso wel goed te maken.
 
Ik heb bij die tank het idee dat het erg ver afgeschaaft is en ik ben bang dat die dan op de duur gaat lekken.
Vandaar dat ik eventueel naar een 2de handse wil kijken
 
Vanwege mijn ongeluk ben ik op zoek naar een tweedehands tellerunit voor mijn PC36 (partno. 37100-MBZ-C52) Nieuw zijn deze dingen namelijk onbetaalbaar...
Heeft iemand deze of kent iemand een adres waar ze deze wellicht zullen hebben?
Alvast bedankt!
 
Ik heb bij die tank het idee dat het erg ver afgeschaaft is en ik ben bang dat die dan op de duur gaat lekken.
Vandaar dat ik eventueel naar een 2de handse wil kijken
Als hij nu niet lekt doet hij dat dalijk ook niet je kunt ook repareren met vloeibaar kneedbaar metaal 2 componenten na uitharden te boren schuren etc
 
Misschien een stomme vraag maar hoe horen de gas kabels gemonteerd te worden op een 2005 model?

Foto zal super zijn!
 
Hey Brembi
Hoop dat je snel weer uit de lappenmand bent,
zonde van je motor je hebt er best wel veel aan gedaan

Groet van blackwasp
We hebben elkaar vorig jaar nog gezien met de tour in mei toen het weer zo slecht was....
We waren allen zeiknat geregend

Ja ondertussen uit het gips en momenteel weer aan het leren lopen :9 als dat weer fatsoenlijk gaat maar eens proefritjes gaan maken voor iets nieuws. :]



Zo naar mijn motor al op te hebben gegeven naar de glijpartij van zondag heb ik vandaag tog weer goed nieuws gekregen.

Hij kanwaarschijnlijk voor een minimaal bedrag weer rijdtbaar gemaakt worden :]

Maarja dan wil ik uiteindelijk tog wel weer een enigsinds mooie motor krijgen dus ga ik op zoek naar een aantal onderdelen misschien heeft iemand hier nog iets liggen wat ik nodig heb.

-koppel pendaal.
-een tank
-achterkuipje
-teller buizing (geen idee of dit zomaar kan)
-complete handsvat links
-knipper lichten links voor en achter

Ik weet niet hoe ik meer fotos in 1 post zet dus sorry voor de spam[afbeelding]

Mooi dat je hem weer in orde kan maken, werd voor mijn doende wat teveel en heb 'm totalloss laten verklaren helaas.



Voor de liefhebber heb ik nog wel een powercommander + quickshifter liggen voor een PC41. Afgesteld op een compleet Arrow systeem door Ahnendorp tuning.

Tevens nog een hoop originele meuk; stuur, spiegels, knipperlichten, rem/koppelings hendel, uitlaat + bochtensysteem

Mocht iemand hier interesse in hebben laat 't maar weten :t
 
ik was aan het kijken voor led knipperlichten en nu ze er toch langs hangen kan ik net zo goed meteen nieuwe er op zetten.

maar kan ik bij een hornet uit 2004 gewoon een led knipper relais er tussen duwen of moet ik met weerstanden gaan werken ??
 
ik was aan het kijken voor led knipperlichten en nu ze er toch langs hangen kan ik net zo goed meteen nieuwe er op zetten.

maar kan ik bij een hornet uit 2004 gewoon een led knipper relais er tussen duwen of moet ik met weerstanden gaan werken ??

Een "led-knipper-relais" heet eigenlijk anders... Het is een "weerstands-onafhankelijk-relais"... Je hebt dus bij het gebruik van zo'n relais geen aparte/losse weerstanden nodig... :] :]
 
En er zijn "plug & play" versies te koop welke je zo op je huidige stekker aansluit.
Erg makkelijk dus. :t
 
ik was aan het kijken voor led knipperlichten en nu ze er toch langs hangen kan ik net zo goed meteen nieuwe er op zetten.

maar kan ik bij een hornet uit 2004 gewoon een led knipper relais er tussen duwen of moet ik met weerstanden gaan werken ??
Je kunt ook deze monteren
BARRACUDA mini viper bulb
Leuke kleine knippers zo monteren geen aanpassingen nodig
 
Ja ik had me er een beetje in verdiept maar het zou er schijbaar mee te maken hebben of er nog iets anders op aangesloten was.
 
Zondag 13 aug van 1200 tot 1600 dus as zondag is er een naked bike meeting in poeldijk bij kms motoren misschien leuk om in de agenda te zetten als het net zo lekker weer is als vandaag ga ik er zeker heen
Misschien nog andere belangstellenden?
 
Kleine updates aan mijn Hornet toegevoerd:

Via het mpforum een hugger en demper gekocht.
De hugger is mat zwart gespoten net even mooier dan standaard wit.
Bos demper gemonteerd voor wat beter geluid en rood velg lint aangebracht.
Zie resultaat hieronder


full

full

full
 
Zondag 13 aug van 1200 tot 1600 dus as zondag is er een naked bike meeting in poeldijk bij kms motoren misschien leuk om in de agenda te zetten als het net zo lekker weer is als vandaag ga ik er zeker heen
Misschien nog andere belangstellenden?

Hey, daar kwam ik ook met m'n Hornet destijds :) Doe 'm de groeten :)

bnVFb1O.png
 
Mede Hornet rijders,

Een paar kleine onderhoudskraagjes, over mijn 2008 Hornet:

- Qua olie wordt er standaard 10W30 aangeraden, met advies als de temperaturen gemiddeld hoger zijn 10W40 te gebruiken. Ik zal zelden onder de 10 graden rijden, dan is 10W40 toch prima?

- Zijn de bougies makkelijk te bereiken? WPH doet er erg makkelijk over, tank optillen, bougies vervangen, klaar. Maar, volgens mij lopen daar toch ook brandstof- en koelslangen? Of zitten deze niet (al te erg) in de weg bij het vervangen van de bougies?

- Heb de motor nu een jaar, geen idee wat er precies is gedaan qua onderhoud, maar is het verstandig om rond de 32.000 km (zit ik nu op) de klepspeling te laten controleren? Lees overal dat het bij deze types wel meevalt - dat er zelden gesteld hoeft te worden. Maar als je het merkt is het volgens mij te laat... Motor loopt onderin stationair en bij gas geven vanuit 0-positie wat schokkerig/haakerig, constant gas geven en dan versnellen is nog soepel als altijd. :] Ga er een beetje vanuit dat nieuwe bougies en luchtfilter dit wel verminderen/oplossen, of heeft dit iets met de klepspeling of iets anders te maken?

Alvast bedankt!
 
~
Kleine updates aan mijn Hornet toegevoerd:

Via het mpforum een hugger en demper gekocht.
De hugger is mat zwart gespoten net even mooier dan standaard wit.
Bos demper gemonteerd voor wat beter geluid en rood velg lint aangebracht.
Zie resultaat hieronder


[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding][/quote
En nu nog even de achterkant aanpakken de zaag in de taartschep andere knippers en kentekenplaat verplaatsen.
Heb ik ook gedaan staat stukken beter
Ps dan moet je ook nog je slot verplaatsen de mijne zit nu niet meer aan de zijkant maar aan de onderkant
 
Hallo mattor,

Zoals het mij in de oren klinkt kun je hem beter wegbrengen voor een onderhoudsbeurt. Zo duur is dat niet en dan kijkt iemand met de nodige kennis er naar.

Klepspeling controleren is nooit verkeerd als je geen idee hebt wat er aan gebeurd is.. vaak hoeft er inderdaad weinig bijgesteld te worden.
 
Mede Hornet rijders,

Een paar kleine onderhoudskraagjes, over mijn 2008 Hornet:

- Qua olie wordt er standaard 10W30 aangeraden, met advies als de temperaturen gemiddeld hoger zijn 10W40 te gebruiken. Ik zal zelden onder de 10 graden rijden, dan is 10W40 toch prima?

- Zijn de bougies makkelijk te bereiken? WPH doet er erg makkelijk over, tank optillen, bougies vervangen, klaar. Maar, volgens mij lopen daar toch ook brandstof- en koelslangen? Of zitten deze niet (al te erg) in de weg bij het vervangen van de bougies?

- Heb de motor nu een jaar, geen idee wat er precies is gedaan qua onderhoud, maar is het verstandig om rond de 32.000 km (zit ik nu op) de klepspeling te laten controleren? Lees overal dat het bij deze types wel meevalt - dat er zelden gesteld hoeft te worden. Maar als je het merkt is het volgens mij te laat... Motor loopt onderin stationair en bij gas geven vanuit 0-positie wat schokkerig/haakerig, constant gas geven en dan versnellen is nog soepel als altijd. :] Ga er een beetje vanuit dat nieuwe bougies en luchtfilter dit wel verminderen/oplossen, of heeft dit iets met de klepspeling of iets anders te maken?

Alvast bedankt!


10W40 is prima. Geen idee hoe veel kennis je hebt, maar let op dat je er geen auto olie in gooit. Synthetische olie gebruiken en een nieuw filter is ook verstandig.

De bougies kun je relatief goed bij komen, maar ja, er zitten inderdaad wel slangen en draden waar je omheen moet werken. Als je grote handen hebt of niet het juiste gereedschap hebt kost het wat meer tijd maar in principe kan iedereen dat doen met wat geduld.

Klepspeling controleren is elke 24.000km. Het klopt inderdaad dat stellen niet vaak nodig is bij dergelijke KM stand. Kleppen die verkeerd staan kun je niet altijd voelen, horen of merken aan het rijgedracht, dus controleren is de enige manier. Het enige juiste antwoord is: als je het wilt weten moet je het controleren. Mijn persoonlijke mening, lekker doorrijden tot de 48.000 en dan een grote beurt laten doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan