XS400 flat tracker project

Tja, dit kun je laten zitten, en als ie ooit kapot gaat proberen hem te verwijderen. Lijkt een goed plan, want die schroef is niet lost te krijgen. Ik heb een slagschroevendraaier, maar ik ben bang dat ik dan geen accubak meer over heb.....

full
 
Laatst bewerkt:
... bedacht ik me net dat ik ooit van mijn zoon dit kitje heb gehad. Nooit gebruikt, en tegen mijn gewoont in, toch even de gebruiksaanwijzing gelezen. Ik snap het concept, zou kunnen werken. En niet vergeten boormachine in de "reverse" mode te zetten, dus linksom laten draaien.

En met beleid, werkt dit dus. Die was er nooit met een gewone schroevendraaier uitgekomen.

full
 
Laatst bewerkt:
Mijn "druppeltank" heeft aan de voorkant dezelfde ophangpunten als het origineel. Aan de achterkant zit het oog ongeveer 3 cm verder naar achteren, en staat ook nog eens onder een hoek. Daar heb ik wel even over moeten denken hoe dat netjes op te lossen. Tegelijk moet die accubak 1.5 cm naar achteren. De accubak zit origineel met rubbers op het orignele bevestigingspunt van de tank.

Ik heb besloten om het originele punt te laten zitten, en een knutselbeugel a-la John te fabriceren, die stevig is, de juiste hoek maakt, de tank ook achter weer in de rubbers hangt, en tegelijk een bevstigingspunt wordt voor de accubak.

Dit is het dus geworden. Functioneel:100%. Mooi? Mwaaah, zit onder de tank. Stevig en veilig: yes !

Onder dat "boogje" op de horizontale strip zit een 6mm gat en een moertje ingelast. Het voorste punt van de accubak komt daar met een bout door de rubbers aan te hangen. De achterste 2 punten van de accubak heb ik gewoon 1.5 cm naar achteren geplaatst. Slijpen en weer vastlassen.

full
 
Laatst bewerkt:
Hier valt de rubber stop over de opgelaste moer. De bevestiging van de tank komt op dat rubber te liggen, en die inbus bout gaat met revet bovenop het rubber wat in het oog van de tank zit. Rubber rubber rubber. Trilt niet kapot.

Voor de oplettende lezert: Dat is inderdaad GEEN HoogGlanzende Hammerite.... haha Dat is matzwarte hammerite....

full
 
Laatst bewerkt:
De accubak is komend weekend droog als ik weer in NL ben. De aluminium platen die erachter staan zijn de voorbereiding voor de afdekkingen links en rechts. Achter die uitgeslepen rechthoek komt zwart "race gaas". Dat heet optische tuning, gaat deze XS400 een stuk sneller door.... :]

Komend weekend weer. Stay tuned....

full
 
Laatst bewerkt:
Mocht er iemand interesse hebben in iets wat niet meer gemonteerd zit of wordt: alles is te koop. MF prijsjes uiteraard.
Ik zal tzt nog wel een lijst maken van wat er over is geschoten, voor nu stapelt het zich op....

Grtz
John
 
Waar waren we gebleven...
De tank zit ondertussen vast, stevig en veilig. Let niet op de kleur, dat komt nog.

full
 
En omdat de tank zit, kan het zitje zijn plaats in gaan nemen.
Dat gaat altijd vooraf door het grote slijpmoment aan de achterkant.... even goed mikken, en hoppa. Brommert wordt een stuk korter ineens....

full
 
Ik wil de bevstiging van dat zitje zo simple mogelijk maken. Aan de voorkant met een beugel onder een vast punt vasthaken, en dan aan de achterkant met twee bouten vanaf de onderkant vastzetten.

Eerst dat voorste bevestigingspunt maar maken, en dat begint met een alu stripje popnagelen op het zitje, met uiteraard een alu plaatje aan de andere kant.
full
 
Laatst bewerkt:
Twee extra steunpunten ingelast, en een beugeltje overdwars. Dat moet met een verwijderbaar beugeltje, anders kan mijn accu er straks niet meer uit.

Lijkt allemaal simpel, maar dit heeft al een heel weekend gekost. Want de accubak moets ook nog een cm naar beneden om dit laten passen. En het zitje moet netjes aansluiten op de tank. Afijn, zoiets dus:

full
 
En als laatste dan de constructie waar het zitje eronder kan schuiven. Nog even vastpikken, spuiten komt allemaal later wel. Deze constructie werkt goed, het zitje rust op 2 rubber die op het frame zitten, en schuift netjes onder die beugel.

En dat beugeltje vind ik dus ook weer ergens in de la... Lijkt wel of het van een deur of zo is, of een slot in een bureau lade. Mooi man, als bureau onderdeel ingelast worden in een XS400, een tweede leven !!!

De constructie aan de achterkant moet nu in de steigers, dat wordt ook weer passen en meten, want moet ook rekening houden met een nummerplaat en een achterlicht.

full
 
Laatst bewerkt:
Met gevaar voor eigen leven, heb ik nu het advies van de collectieve brikker community nodig.
Is dit zitje te lang ? Heb al wat staan te stiften, maar durf er de Dremel nog niet in te zetten. Misschien iemand die wél handig is met photoshop even proefdraaien ?

Tot volgend weekend weer (uitlaat pijpen zijn binnen, dat belooft weer wat...)

full
 
Laatst bewerkt:
Wordt een lekker fietsje zo!

Ook erg slim gemaakt, oa die tankbevestiging en het hergebruik van bureau onderdelen ;)

Wat vaak goed helpt om een beeld te krijgen van de verhoudingen is een foto nemen van verderaf. Als je vervolgens inzoomt zie je de verhoudingen beter en 'echter' dan een foto van zo dichtbij.

groeten,
Paul
 
Wordt een lekker fietsje zo!

Ook erg slim gemaakt, oa die tankbevestiging en het hergebruik van bureau onderdelen ;)

Wat vaak goed helpt om een beeld te krijgen van de verhoudingen is een foto nemen van verderaf. Als je vervolgens inzoomt zie je de verhoudingen beter en 'echter' dan een foto van zo dichtbij.

groeten,
Paul

Doen we Paul, goede tip. Dremelen kan altijd ...
 
Laatst bewerkt:
en niet te vergeten de kentekenplaat ( voor dat een ambtenaar gaat miauwen of dat je die tussen je wiel en zitje vouwt bij het inveren )

No worries. Achterlicht is onderweg, ambtenaren en regels zijn bekend, en geknutsel op de grens moet kunnen. Veilig weliswaar.
Ik werk in Duitsland, collegas hier worden helemaal gek toen ik ze dit liet zien. Dit krijg je in Duitsland dus niet voor elkaar... Nagenoeg niets van de brikkenprojecten die wij hier uithalen.

Komend weekend meer....
 
Ik wist dit al, maar moest even de theorie ophalen, voordat ik stickers voor mijn tank bestel.
Dit bericht is voor diegenen die met Piano stickers op hun motor rondrijden....

The biggest difference is that logo of Yamaha Corporation is colored in violet, its corporate color, while that Yamaha Motor Co., Ltd, its sister company, uses red.

Yamaha Corporation uses a Yamaha Logomark with the tips of the tuning forks contained within a circle, and features "YAMAHA" printed in an asymmetric font, with an "M" with a middle column shorter than the outer legs, while that of Yamaha Motor Co., Ltd has the tips of the tuning forks in Yamaha Logo extended outside a circle, and uses symmetrical font, with an "M" of all the legs same size.


Hhahaa - Lange M dus, en stemvorken tot in de buitenste circkel. Ander rijd je op een piano...




full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan