Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Ik heb nog een achterspatbord liggen van een TE-TC 450-510 bj 2005 (andere jaren waarop die kan passen.
kleur: wit
schade/ staat: gebruikt, gewoon zeer nette staat, NIET NIEUW
Betreft volgens mij een origineel Husqvarna spatbord. Staat namelijk "H" husqvarna logo ingegoten.

Voorzien van 3 gaatjes om led kentekenplaat/achterlicht te monteren.

Houden voor als je weer supermoto gaat rijden

prijs: Weinig (dacht aan €10,-)
versturen: (kan, maar uiteraard kosten koper)
locatie om op te halen: Arnhem

reactie liefst via PB (kijk hier niet meer zo vaak aangezien ik geen husky meer heb)
 
Beste Husky-rijders,

Ik meld me ook eens in dit topic. Momenteel rijdt ik op een ZX6R, maar met een kleine in huis merk ik dat langere tochten schaars worden en het merendeel lokale rondjes om de kerk worden. Daarnaast is de snelheid van de Ninja misschien niet meer helemaal wat ik zoek. Aangezien ik wel op zoek ben naar wat beleving, en een fiets met degelijke vering en remmen, kwam ik uit bij de supermotard (met kenteken). Ik heb nog nooit op eentje gereden, maar ik denk dat ik binnenkort eens een proefritje moet gaan plannen hier of daar.

Ik heb een paar vraagjes die jullie misschien voor me kunnen beantwoorden;

1) Zijn de 510 SMR en de SM630 de laatste supermotards, tot aan de nieuwe 701 of zitten daar nog modellen tussen? Ik krijg heel moeilijk een overzicht van de verschillende modellen.

2) Welke bouwjaren 510/630 hebben een zwarte voorvork? Ik vindt die beduidend mooier staan.
[afbeelding]
[afbeelding]

3) Het aanbod is zeer beperkt, zijn er nog insider tips voor websites of specifieke dealers met occasions?

4) Wat is jullie mening omtrent SWM; Gewoon een Husqvarna met andere stickers, of is het toch echt iets anders?
https://www.motoroccasion.nl/motoren/swm-sm-650-r-m1245324.html
[afbeelding]
[afbeelding]

Alvast bedankt!

Beste Sjiefke,

Ik verkoop mijn 510 SMR van 2010. Ik heb er helaas veel te weinig tijd voor. Voor 3500 km op een jaar is dit een prima motor hoor. Het 510 blok is beresterk! Doe je research maar :)

Mocht je interesse hebben, zie 'te koop' gedeelte of motorshopper. Prijs voor MF-ers lam wat beter zijn :]
 
Wie wil er voor mij bij zijn Husky wat nakijken. Ik heb al een tijd lang het probleem dat mijn zijstandaard te ver doorbuigt waardoor de motor regelmatig al is omgevallen. Nu zag ik dat de standaard vastzit aan een bevestigingsplaat welke op zijn beurt weer vast zit aan het frame.

Nu zie ik dat het stuk frame waar de plaat aan vast zit en de plaat zelf krom is. Kan iemand mij vertellen of dit origineel zo hoort, of is dit gewoon helemaal verbogen?

Tevens is de bout welke in het midden van de standaard zit, in het midden uitgesleten is waardoor er speling zit tov de standaard en het plaatje. Iemand die hier een oplossing voor heeft?
 
Ik had hem al gevonden... ;)

Helaas woon je niet in Zeeland (Noord-Brabant)... :P Misschien toch maar eens een weekendje strand plannen... :z
 
Laatst bewerkt:
Klopt, 2 uurtjes rijden bij mij vandaan...

De prijs van de huur van een aanhanger en de kosten van de benzine kun je vast uit onderhandelen denk ik :+ ;) en tja die 4 uur rijden........ is 4 uur lang al zitten te dromen over de vele fun kilometers die je gaat hebben op die motor :] :] :]
Ik zeg doen ;) *O* *O* *O*
 
Ik had hem al gevonden... ;)

Helaas woon je niet in Zeeland (Noord-Brabant)... :P Misschien toch maar eens een weekendje strand plannen... :z
Je bent van harte welkom!
Het is ook met pijn in het hart. Het rijd zo heerlijk, zalige supermoto met een heerlijk geluid. Alleen ik heb er gewoon de tijd niet voor. Afgelopen 2 jaar een 1000 km gereden... De husky is beter af bij iemand die er meer tijd voor heeft om veel fun km's te maken! Ben nu bezig met een kleine verbouwing en we willen straks een grote verbouwing doen (de vrouw haar eierstokken staan te klapperen :p ) en dan staat ie helaas ook in de weg.
Als alles weer af is komt er zeker 1 terug, daarvoor is de hobby te vet :D

Nogmaals,
Koffie staat klaar :)

Mvg
Yorick
 
Iemand nog een voorwiel as over van een TE/TC husky 450?
Heb wat spelling tussen as en lagers, lagers zijn goed dus denk dat de as over datum is door de jaren zandhappen })
Asmaat 25mm
 
Je hebt altijd speling tussen as en lagers. As trekt binnenringen van lagers vast. Er draait niets om de as. Zandhappen doen alleen de lagers.
 
Komen wat slijtsporen op de as ter hoogte waar de lagers zitten dus beter alvast een ander asje scoren :)
Je hebt altijd speling tussen as en lagers. As trekt binnenringen van lagers vast. Er draait niets om de as. Zandhappen doen alleen de lagers.
 
Hopelijk a.s Zondag droog weer want ben wel weer toe aan circuitdagje :] heb hem in ieder geval in circuit trim klaar staan :)
 
Weten jullie misschien of een setje husqy velgen van 1997 in een husaberg 450FE van 2012 passen?

edit: het gaat mij om de complete wielen (dus velgrand, spaken en naaf etc...)

(ik vermoed van niet..., maar hoop het wel ;) )
 
Laatst bewerkt:
Weten jullie misschien of een setje husqy velgen van 1997 in een husaberg 450FE van 2012 passen?

(ik vermoed van niet..., maar hoop het wel ;) )

Zou nooit zulke oude velgen op vrij nieuwe motor leggen. 20 jaar oud en hebben vast het nodige meegemaakt. Andere velgranden met nieuwe spaken lijkt me een betere optie
 
Zou nooit zulke oude velgen op vrij nieuwe motor leggen. 20 jaar oud en hebben vast het nodige meegemaakt. Andere velgranden met nieuwe spaken lijkt me een betere optie


Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een setje reservevelgen, die kunnen dan in de vrachtwagen mee als ik naar Marokko ga (3 weken in het zand spelen).

Op zich is een bandje ook zo verwisseld, maar een compleet wiel wisselen is altijd makkelijker...
 
Terug
Bovenaan Onderaan