Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Ja hoor doe maar een bod
Hallo Artalstra,

Ik heb onlangs contact met je gehad over de knipperlichten voor een 98'er R1.
Blijk toch op zoek te zijn geweest naar de verkeerde.
Ik heb je een PB gestuurd..

Groeten bas
 
Is hier iemand die weet hoe je de teller naar mph krijgt op een r1 uit 2008?

Ik ga volgende week richting brands hatch voor de britisch superbike, nu weet ik dat je de teller makkelijk naar mph kunt zetten. Bij de vorige r1 met een Amerikaanse teller was het een paar seconden de select knop indrukken.

Bij de huidige 2008 r1 met Europese teller wil het niet lukken en heb op Google gezocht maar kan geen werkende tip vinden. Allerlei combinaties van select en reset geprobeerd

Iemand een idee?
 
Bij mijn '07 R1 is het zoals je al schrijft 2 seconden select ingedrukt houden. Echter, dit is van oorsprong een Engelse fiets, dus het lijkt me idd dat het verschil in de teller zit. Enige oplossing een andere teller?
 
Is hier iemand die weet hoe je de teller naar mph krijgt op een r1 uit 2008?

Ik ga volgende week richting brands hatch voor de britisch superbike, nu weet ik dat je de teller makkelijk naar mph kunt zetten. Bij de vorige r1 met een Amerikaanse teller was het een paar seconden de select knop indrukken.

Bij de huidige 2008 r1 met Europese teller wil het niet lukken en heb op Google gezocht maar kan geen werkende tip vinden. Allerlei combinaties van select en reset geprobeerd

Iemand een idee?
dit jaar naar the isle of man geweest met mij '04 en had gewoon de garmin als snelheid, die gaf precies aan hoeveel km je max kon rijden.
 
ik heb last van een slippende koppeling met de r1 2009 als ik wheelies maak. hoe kan ik dit voorkomen?
Er zitten al andere koppeling platen in. de oude waren redelijk zwart gebrand.
Ik zat te denken aan verkeerde olie? Zit nu castrol rs in.
kan een oliewissel helpen?

Groeten.
 
ik heb last van een slippende koppeling met de r1 2009 als ik wheelies maak. hoe kan ik dit voorkomen?
Er zitten al andere koppeling platen in. de oude waren redelijk zwart gebrand.
Ik zat te denken aan verkeerde olie? Zit nu castrol rs in.
kan een oliewissel helpen?

Groeten.

Ik zit met het zelfde probleem op een zelfde motor.
Ik heb er net nieuwe motul 7100 in, maar geen nieuwe platen. ik neem aan gewoon originele.

Wanneer ik op gas wheely's doe, is er niks aan de hand, en functioneert de koppeling naar behoren.
 
@Sideswipe

bij mij was het de Air intake pressure sensor die kapot was en de accu was ook niet best meer zeiden ze bij Gebben.

conclusie: sensor vervangen en de accu, ipv 3 uur hebben ze er 2 berekend en was € 476,99 verder ( sensor was 220,- -10% en accu was 153,- -10% ) ik schrok ervan, want had de accu veel goedkoper kunnen krijgen en boven de 300,- zou ik gebeld worden, mja als het goed is doet hij het weer en kan ik met een gerust hart naar The isle of man volgende week.

Waarschijnlijk gevonden:

De gearindicator (van GIPRO) die met de bijbehorende kabelboom voor Yamaha was aangesloten zit in het zelfde circuit als de sensoren. In de driehoekige stekker van de versnellingsbak (stekker zit onder de tank) loopt een draad die ook in de "loop" van die sensoren zit.

Gipro er tussen uit (dus de stekkers weer teruggedaan zoals het hoort) en nu al 270km gereden zonder de storing.
 
Waarschijnlijk gevonden:

De gearindicator (van GIPRO) die met de bijbehorende kabelboom voor Yamaha was aangesloten zit in het zelfde circuit als de sensoren. In de driehoekige stekker van de versnellingsbak (stekker zit onder de tank) loopt een draad die ook in de "loop" van die sensoren zit.

Gipro er tussen uit (dus de stekkers weer teruggedaan zoals het hoort) en nu al 270km gereden zonder de storing.
Dat zou fijn zijn als je storing eruit is.

hier kwam ik een brief van 2014 tegen van Yamaha waar in staat dat de gaskleppenhuis sensor niet goed kan werken en daarom een recall had ( 1 van de storingen die ik ook had ) maar omdat het al paar jaar geleden is kun je naar de recall fluiten.

Overigens kreeg ik die brief niet in de bus, maar denk dat ik die op hun site was tegengekomen.

heb jij die ook laten vervangen?
 
Dat zou fijn zijn als je storing eruit is.

hier kwam ik een brief van 2014 tegen van Yamaha waar in staat dat de gaskleppenhuis sensor niet goed kan werken en daarom een recall had ( 1 van de storingen die ik ook had ) maar omdat het al paar jaar geleden is kun je naar de recall fluiten.

Overigens kreeg ik die brief niet in de bus, maar denk dat ik die op hun site was tegengekomen.

heb jij die ook laten vervangen?


Zeker weten. Wat een zoekplaatje is het zeg...pfff
Ik had de motor weggebracht naar Oscar Goos in Vaassen en die heeft ook diverse dingen nagelopen maar de enige conclusie die hij had was dus die gipro. Dus eerst dit proberen en dan verder zoeken mocht het niet oplossen. Ben ondertussen wel klaar met die niet-originele onderdelen en accessoires


We hadden het ook over de recall van de TPS maar hij komt regelmatig motoren tegen (van diverse merken) waarbij de recall NIET is uitgevoerd maar wel is geclaimd door de dealer. :(
Dus dat zou ook nog kunnen mocht het toch opspelen.

Maar van die gaskleppenhuis sensor had ik nog niet gehoord. Als dat uit 2014 is dan heb ik die niet laten vervangen :N Is dat trouwens niet hetzelfde als een TPS alleen dan een andere taal?

Jij hebt toevallig geen PDF'je van die brief?
 
Laatst bewerkt:
Zeker weten. Wat een zoekplaatje is het zeg...pfff
Ik had de motor weggebracht naar Oscar Goos in Vaassen en die heeft ook diverse dingen nagelopen maar de enige conclusie die hij had was dus die gipro. Dus eerst dit proberen en dan verder zoeken mocht het niet oplossen. Ben ondertussen wel klaar met die niet-originele onderdelen en accessoires


We hadden het ook over de recall van de TPS maar hij komt regelmatig motoren tegen (van diverse merken) waarbij de recall NIET is uitgevoerd maar wel is geclaimd door de dealer. :(
Dus dat zou ook nog kunnen mocht het toch opspelen.

Maar van die gaskleppenhuis sensor had ik nog niet gehoord. Als dat uit 2014 is dan heb ik die niet laten vervangen :N Is dat trouwens niet hetzelfde als een TPS alleen dan een andere taal?

Jij hebt toevallig geen PDF'je van die brief?

soms word je er gek van met al die storingen en dan niet je vinger op kunnen leggen van wat het kan zijn, en de pest dasrvan is is dat het klauwen met geld kost pffff.

zal ff in mijn archief kijken, maar over de TPS had ik Yamaha al benaderd voor 2014 en die zeiden dat ik pech had omdat het een italiaanse import is, ja maar jullie blijven yamaha europe zei ik en italie ligt in europa!

Maar nee ze konden niks voor me doen.
 
Oh zie op de brief dat het de Regelklepsensor is, en dat is volgens mij idd de TPS.

hmmmm kan me wel herinneren dat ik oza ergens iets met het gasklephuissensor las.

full
 
Hallo allen,

Van t weekend een R1 2009 aangeschaft, ik zit even te puzzelen met het meenemen van een schijfrem slot. Ik zie niet erg veel ruimte om een houder of iets dergelijks te bevestigen. Ook in de 'kofferbak' is t net te krap om m kwijt te kunnen.

Hoe doen jullie dit? meenemen in een rugzak?

Groet,
 
Hallo allen,

Van t weekend een R1 2009 aangeschaft, ik zit even te puzzelen met het meenemen van een schijfrem slot. Ik zie niet erg veel ruimte om een houder of iets dergelijks te bevestigen. Ook in de 'kofferbak' is t net te krap om m kwijt te kunnen.

Hoe doen jullie dit? meenemen in een rugzak?

Groet,
welkom :W

eerst had ik hem onder de buddy bij mijn 2004, maar toen lagen ineens mijn stekkers los van mijn geintegreerde achterlicht met knippers en nu neem ik hem idd in een soort rugzakje ( Crivit van de lidl ) mee
 
Laatst bewerkt:
Nieuw fotootje voor in de OP

full




Mods:
- Superpole uitlaat
- Leovince Katvervanger
- Fabbri ruitje
- BMC luchtfilter
- Korte rem- schakelset
- Datatool gearindicator
- Xenon + angel-eyes (custom made)
- Led knipperlichten
- Stalenremleidingen
- Carbon hugger
- Rood/zwart yamaha logo's
- Bar-End mirrors
 
Laatst bewerkt:
Zijn er trouwens nog meer mensen met nieuwe/dikke foto's? Of sterke en vet overdreven verhalen die het kunnen ondersteunen met beeldmateriaal? Ik mis een beetje leesvoer in het topic :P

In het kader van goed voorbeeld doet (soms) goed volgen, een kleine foto van mij. Is ongeveer 3 weken geleden gemaakt tijdens een circuittraining op het politiecircuit Lelystad.. Tempo lag redelijk laag maar zeker een geslaagde dag gehad met prima weer!

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan