BMW K1300GT

Eindelijk weer wat leven in dit topic...

Ik rijd al sinds 2009 op de K1300 GT ..en nog steeds probleemloos al maak ik niet zo heel veel kms...
 
idem hier , mijn :] is van 2009 en ik hem nu nog maar de 30.000km net feilloos overschreden


Ik sta juist op het punt de 30k te passeren...
De K moet dus voor een beurt .
Wordt die duur ??? Kleppen stellen ?
Ik denk erovrr om kleppen stellen over te slaan..de K wordt nl niet afgeragt..
 
Is niet de sensor aangezien hij het onmiddellijk na andere sensor steken het terug deed. Ze gaan hem volgende week aan de computer hangen , bij bmw we zien dan wel
 
Van 2010 t/m 2013 op een K1300GT gereden, daarna 2 jaar op het nieuwe model GS1200 LC en
2 jaar een R1200R LC. In april toch weer een K1300GT uit 2009 gekocht. Inmiddels alweer zo'n 5000km gereden. Ben er zeer blij mee.
 
het is een zeer goede all rounder de Gt1300.
persoonlijk veel mooier dan de 1600
Ook al doe ik maar een kleine 3000 per jaar, blijf ik deze behouden
 
Ha...ik denk er net zo over..
Ik rij ongeveer 4 a 5 k per jaar..soms minder..ook heeft hij een jaartje stil gestaan ivm verhuizing...

De K blijft. !
 
Ik ben van plan om een vervangingsdemper aan te schaffen, niet zo zeer voor een ander geluid maar vindt het origineel nogal fors uitgevallen.
Ben benieuwd wat er zoal gebruikt wordt door de K1300GT berijders.

Graag advies en/of tips. De Akrapovic vindt ik niet mooi dus die komt er niet op.

Groet Peter.
 
laat het nu net zo zijn dat ik wel de Akrapovic heb.
Als je ook de champagne kleurige gt hebt, past zelfs het kleur er perfect bij...
De sound is geweldig...https://youtu.be/JJTLyVP7s3M

Ik ben van plan om een vervangingsdemper aan te schaffen, niet zo zeer voor een ander geluid maar vindt het origineel nogal fors uitgevallen.
Ben benieuwd wat er zoal gebruikt wordt door de K1300GT berijders.

Graag advies en/of tips. De Akrapovic vindt ik niet mooi dus die komt er niet op.

Groet Peter.
 
Nog maar eens bewezen dan die bmw garages heel graag wat doorrekenen.... :(

In april 2012 heb ik bij een officiële BWM dealer de batterij van mijn gt laten vervangen, dit was het kostenplaatje:
accu vervangen: 9 euro ex btw
accu opladen: 9 euro ex btw
nieuwe gel accu: 137,60 euro exbtw
milieu toeslag: 2,48 euro ex btw

totaal: 158,08 ex btw = 191,27 euro

Vandaag, bijna 6 jaar later heeft hij de geest gegeven, een uitstekende batterij dus.

Nu zelf een vervanger (gel accu van nitro) gekocht en zelf geplaatst in 10 minuten, fluitje van een cent....
Kostprijs: 79,99 euro incl btw

Ik voel dus echt bij de zak gezet van bmw. :( :( :(
Niet dat ik dezelfde prijs verwacht had, maar voor 100 euro zouden ze dit ook een aanvaardbare prijs geweest zijn, niet....?
Als je het mij vraagt, pure diefstal!
 
Laatst bewerkt:
Doe jij 6 jaar met een accu? Chapeau! Die van mij gaan doorgaans 2 jaar mee. (met het hele jaar doorrijden maar zonder gebruik van een druppellader). Heb een paar maal een volledig dooie originele BMW-accu gehad door lekstroom van, jawel, het alarmsysteem. Oplossingstip van de dealer;"trek het stekkertje er maar uit, dan lekt ie niet meer". Maar nu heb ik constant het waarschuwingslampje branden van de TPC want die zit ook op dat stekkertje.
Dat zijn nog eens tips! |(

Qua accu kun je idd het best zelf op onderzoek uit. Plaatsen is een fluitje van een cent.
 
Laatst bewerkt:
ja ik verschoot er ook van, "bijna" 6 jaar is heel lang.
De originele heeft ook maar 3 jaar meegegaan, had ook een lekstroom maar dat was de intercom die inmiddels is afgekoppeld.

Ik leg in de winter wel altijd de optimate druppellader aan. Veel km doe ik niet in een jaar, maar dat maakt nu ook niet zoveel verschil denk ik.
De motorfiets staat wel altijd lekker warm binnen in een ondergrondse parkeergarage.
 
Laatst bewerkt:
de vorige was een Exide gel batterij , net even opgezocht...kost wel aardig,...134 euro incl btw.
Dus bij de dealer 21% meer betaald voor die batterij.

conclusie , diefstal is misschien wat overroepen, maar 21.78 euro voor het plaatsen en laden is toch nog aardig doorgerekend.

Ik ben benieuwd hoelang die nitro het zal volhouden, misschien to be continued in 6 years....
 
Laatst bewerkt:
Mijn laatste accu zit er inmiddels 5 jr in
Als de motor thuis stil staat wordt hij meteen aan de optimate gezet.
Pas eraf als ik ga rijden...

Onderhoud bij Oscar in Nunspeet...bij hem bespaar je pas echt op je onderhoudskosten !!!
 
Onderhoud bij Oscar in Nunspeet...bij hem bespaar je pas echt op je onderhoudskosten !!!


Oscar Goos is inderdaad een prima alternatief voor de buitensporige official dealer rekenarijen. En... je bent ook af van half geschoolde stagiairs die vergeten de bouten van je remklauw vast te draaien :(
 
De mijne is ook van 2009. Destijds nieuw aangeschaft.
En nog steeds prima. Staat een maand stil en dan rij ik weer een maandje mee etc..
Ik zetvhem bij stilstand wel continue aan de optimate. Op deze manier houdt de accu het al ruim 5 jr uit.
30k beurtbij Oscar viel mee. Zelfs met kleppen stellen erbij. Ook het koelsysteem geleegd en schoongemaakt. Radiator verwijdert en schoongemaakt want die wordt ongezien snel vuil en dan koelt de gt niet goed meer.
De k1300 gtvis een blijvertje
 
Welkom Cynix!

De mijne is ook van 2009, nu 32000 zorgeloze kmters mee gereden. Blijft een goeie allrounder!

Ik rij zo goed als altijd zonder koffers, oogt niet zo mooi, maar de aerodynamica is een groot verschil *D

Vanaf morgen doe ik mee. K1300GT aangeschaft. Weliswaar een uit 2009, dus van de eerste serie, maar ik hoop dat het goed zal gaan. Proefrit was in ieder geval overtuigend. :)
 
Laatst bewerkt:
Thnx! :)

34888918_2060805743991712_6674365906535055360_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan