Honda X-ADV

ik vindt het dus geen cent teveel die Honda vraagt voor deze motorscooter, veel scooter is er niet aan moet ik zeggen, rijdt volledig als een gewone motorfiets

Interessant. Dat zeg ik zonder bijbedoeling. Voor 14K zijn er namelijk erg veel leuke motorfietsen te koop.
 
Dus?
Ik vind de Honda X-ADV erg lijken op m'n BMW 800 GS en de nieuwprijs is ongeveer hetzelfde.
Als ik moest kiezen koos ik onmiddellijk de Honda en dan heb ik er nog niet eens op gereden!

Bergruimte zonder kofferset, gemak, niet schakelen, zuinig, comfortabel (dat was m'n gs niet)
 
Laatst bewerkt:
Dus: bijv. Honda zelf heeft geduchte concurrenten in eigen huis met de (terechte) bestseller NC750X DCT (NC750X€ 8.758,- met DCT € 9.558,-) en de NC750D Integra. Waar zit dat toch wel aanzienlijke prijsverschil dan in vraag ik me gewoon af.
Voor hetzelfde geld koop je (wederom in eigen huis) zelfs een VFR800X Crossrunner “Adventure Edition”, een hele serieuze, aantrekkelijke machine (VFR800X Crossrunner € 13.858,-, VFR800X Crossrunner “Adventure Edition” € 14.358,-).
Ik vind de X-ADV zeer aantrekkelijk maar wel erg aan de prijs.
 
zzz heeft volgens mij een punt.
Ik vind de X-ADV een leuke motor/scooter, maar is inderdaad te duur.
De NC 750X met DCT kan evenveel en is een pak goedkoper.
Het grote verschil is de bergruimte onder het zadel, dit is gemakkelijk op te lossen door een topkoffer. Is inderdaad niet zo mooi, maar is enorm praktisch.

Zelf heb ik 10 jaar GS gereden (850 GS en 1200 GSA) en ben na aankoop van een camper overgeschakeld naar een SH300. Heb hierop de grote GIVI topkoffer van de GSA gemonteerd en dit is voor mij de ideale motor/scooter. Tijdens vakanties steek ik luchtige kledij voor mij en mijn vrouw in de topkoffer. Als we ergens stoppen voor een bezoek, kunnen we ons omkleden en gaat de motoruitrusting in de koffer. De helmen hang ik met een stalen kabel aan het haakje onder het zadel.

Rij 35 km woon/werk (enkele rit) bij droog weer op wegen waar maximum 90 gereden mag worden.
Daarnaast neem ik sinds 2 jaar de SH met de camper mee op de aanhanger tijdens vakanties om ter plaatse toertochtjes te maken.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/404434/50/Honda-SH300i-Deel-4-51.html
 
+1

Als je ziet wat je voor dat geld kan kopen is hij echt belachelijk duur!!

Neem bijvoorbeeld een Kawasaki Versys 1000, die zit ook in de zelfde prijs range maar dan heb je wel een 4 cil 120Pk tour fiets op de oprit staan.

En ik vind het echt een leuke (naked) scooter maar verwacht dat de restwaarde met een paar jaar flink zal kelderen.

Dus: bijv. Honda zelf heeft geduchte concurrenten in eigen huis met de (terechte) bestseller NC750X DCT (NC750X€ 8.758,- met DCT € 9.558,-) en de NC750D Integra. Waar zit dat toch wel aanzienlijke prijsverschil dan in vraag ik me gewoon af.
Voor hetzelfde geld koop je (wederom in eigen huis) zelfs een VFR800X Crossrunner “Adventure Edition”, een hele serieuze, aantrekkelijke machine (VFR800X Crossrunner € 13.858,-, VFR800X Crossrunner “Adventure Edition” € 14.358,-).
Ik vind de X-ADV zeer aantrekkelijk maar wel erg aan de prijs.
 
Tja, dan is een tmax ook belachelijk duur, net als n BMW C650.
Dezelfde klasse als waar de Honda X-ADV in zit.

Waar de extra 5000 tov n NC750 in zit weet ik ook niet.
Misschien door de vele unieke onderdelen die niet op n ander model gezet kunnen worden?
Ik weet het niet
 
Laatst bewerkt:
Het is de SUV onder de scooters. En, zoals het een SUV betaamt, kan en doet hij niets extra maar valt de meerderheid voor de looks en betaalt daar gretig 25% extra voor. Na een proefrit heb ik geen enkel positief verschil kunnen ontdekken met de veel goedkopere en technisch identieke nc750x dct of de Integra. Sterker, hij heeft een (nog) kleinere benzinetank en kleinere wielen. Lekker avontuurlijk..... :?
 
Laatst bewerkt:
julie hebben gewoonweg allemaal gelijk.

ik ben zeff een pk freak haha.
maar ik zeg zelf ook al jaren dat deze grote scooters veel te duur zijn voor hetgeen ze leveren.
ja ze zijn het summum onder de scooters maar toch zijn ze veel te ver door geschoten vind ik.
de tmax was altijd al te duur ook al in de 499cc
de burgman 650 vond ik dan gerechtvaaridiger die begon 8500 euro in de bassis en toen rond de 10.00 voor de lixere variant met abs etc.
maar die is inmiddels net als de tmax ook door geschoten in zijn prijs.
zelfde voor de bmwc reeks.
en nu dus ook deze honda x adv.
honda doet dat de laatste jaren steeds hele dure projecten neerzetten vervolgens word het een soort van flop puur door de prijs die niet in verhouding staat met het product.

het begon met de honda dn-01 leuk ding reed super lekker maar prijs bijna 15.000 euro met een honda deauvile blok die in eigen huis 8500 euro koste op dat moment.

vervolgens de leuke honda nc700 die zoals eerder aangehaald precies hetzelfde is als zijn neven met dct techniek waarvan de opbergruimte in de tank zitten.
en ook hier moet die gelijk 2,500 duurder zijn de nc model .
vervolgens bedenken ze weer leuke dingen zoals de vultus en aanverwant.
en ook dat moet dan gelijk zo duur zijn.

ik begrijp het wel ze proberen een gat in de markt te vinden zoals de ductatie mv augusta etc die jarenlang heel goed zijn dure machines wisten te vrkopen terwijl je voor 10.000 euro minder ook hetzelfde aantal pk s reed met een fire blade of gsx of een Kawasaki.
maar de getke van toen die vind je nu niet meer.

het is niet voor niks dat al die dure merken nu hun prijzen ook hebben aangepast aan de andere Japanse modellen omdat het publiek dit gewoonweg bijna niet meer doen en in trappen.

bij de scooterrijders is dat nog steeds niet omgedraaid wij blijven onze scooters kopen die gewoonweg veel te duur zij.
mijn majesty 400 koste nieuw 5400 euron de burgman 400 zat ook rond die preis dat vond ik hele normale prijzen voor een 400 cc
op een gegeven moment begon het ook daar spectaculair de hoogte in te gaan tot zelfs aan de 8299 euro voor de meeste 400 moddelen
nu beginnen ze weer iets te zakken zoals de xmax400 voor 7899 euro.
maar in vergelijking met 5400 waar ik hem ook nieuw voor kocht pff.

maar dat geeft blijkbaar niet want alles draait om de kopers en zolang wij scooterrijders het heel normaal vinden om voor een 400 cc 8.000 euro te betalen en 12000 voor 100cc meer haha.
dan is dat helamaal goed voor hun toch.

waar vind je nog een 400cc schakel motor voor 8.00 euro .
maar ook de 300 en 250 cc scooters zijn te ver doorgeschoten .
die begonnen ook met 3200 euro en kijk wat je nu voor een 250 of 300 cc betaald.

ik ben fan van scooters alle scooters maar zouden ze goedkoper zijn zouden ze er nog meer van verkopen.

yamaha heeft het slim gedaan door een cult in huis te halen waarop ze op kunnen teren zoals de honda met zijn goldwing en de bmw met zijn gs reeksen etc
 
Volgens mij was de xmax 400 vorig jaar 7300.
De iron Max en momo 7600.

Wordt gewoon steeds iets duurder, maar ook luxer zoals led en keyless

Een GS is pas duur. Dan ben je t zo over 21.000
 
Laatst bewerkt:
Kan me toch voor een heel groot deel vinden met uitleg Sossa.

Ze zijn eigenlijk allemaal te duur... Ik vind de Kymco 400 beste prijs kwaliteit.


Gt Scooter , als je geen verschil voelt, tja dat is spijtig maar deze mening kan ik echt niet delen. Prijsmatig idd ik vind het allemaal duur, maar er zijn wel verschillen.

En ivm avontuur, ik beleef ook met mijn 44 jarige oude 50cc heel leuke avonturen.
Avontuur wordt decennia gebruikt in de maketing betekenis.
 
klopt fery met de komst van de xmax werd het weer wat goedkoper want de majesty was wat duurder.
dit jaar is de x max dus weer wat duurder maar ook luxer.
wat ook niet erg is zolang de prijs kwaltiet maar in verhouding is met wat je ervoor terug krijgt.
de kymco 400 bijv die is net zo goed als elke honda en xmax en burgman.
die priezen zijn veel logischer.
 
abs asr scheelt ook al 1000 euro zat er vroeger ook niet op.
tegenwoordig standaard.
en ik vind het ook te duur.
 
allemaal waar...maar zolang we ze blijven kopen zullen de prijzen niet stabiliseren..zie nu naar de Kymco ak 550 ...nu nog de voor de beste prijs te koop in zijn segment maar vanaf september gaat de prijs ook de hoogte in....die springen gewoon mee op de kar
 
Laatst bewerkt:
de ak en de integra krijg je nu nog het meest voor je geld.de reden dat ik nu voor de burgman ga is ,dat hij het meeste beenruimte heeft van alle 400cc.
de power maakt me niet zoveel uit als ik maar lekker op de snelweg mee kan komen.en bergruimte was ook belangerijk de bak is weliswaar kleiner geworden maar hij is diep waardoor er 2 helmen in passen.
 
Denk dat Kymco eerst een serieus probleem heeft op te lossen ;)
En dan nog vraag ik mij af of het niet verstandiger is om de huidige prijs vast te houden om het verschil met een Tmax niet te klein te maken.
 
Was voor mij dan ook een hele serieuze kandidaat, maar dat display en de aanbieding van €9700 voor de Integra heeft het anders uit laten pakken ;)
 
het maakt niet uit want mensen kopen hem toch net als de bmw en de tmax.
het punt is vooral dat mensen waardes conclusies trekken aan een bedrag,
in theorie als de kymco 3000 euro goedkoper zou zij zouden de meesten die tussen een kymco en tmax twijfelen denken hij is 3000 euro goedkoper dus zal de kwaliteit wel minder zijn ook al is dat niet zo.
en verlvogens de tmax kopen zo werkt dat nu eenmaal
en als ze de prijs omhoog doen dan denkt de ene voor hetzelfde prijs kan ik de tmax hebben.
en de ander denkt hij zal vast net zo goed zijn als die ook hetzelfde kost.

mensen kopen hem wel of niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan