Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind bijna 9000 euro een hoop geld voor een motor van 8 jaar oud. Ik heb voor mijn 2009 motor nu ruim 4 jaar geleden 8500 betaald. Dat was een nette prijs toen. Misschien beter om er zelf 1 uit Italië te gaan halen. Nog een leuke rit ook...
 
Tja prijzen bij motoren zijn nu eenmaal voor een groot deel gebaseerd op emotie. In smetteloze staat kan ik me er nog iets bij voorstellen maar voor dat geld moet er ook n 8v te krijgen zijn.
Dat van die koopovereenkomst had ik ook niet verwacht. 8 jaar terug was het bij dezelfde zaak geen enkel probleem n proefrit te maken.....en als het niet druk was ook niet.
Toch vinnik t vreemd.
 
In 2008 importeerde ik n v11 sport ui GB voor 4000 euro. Ik verkocht die in 2011 voor 3500. Onlangs zag ik die weer bij BCI te koop staan voor 5995,-.....en is weer verkocht....😳
 
Zo, net mij motor weer opgehaald bij HMI vandaan. Hij heeft een grote beurt gehad en het balansstuk (de uitlaat) is gelast omdat de levertijd onbekend was. De olielekkage is verholpen en hij rijdt weer goed. Hij heeft een compressiemeting gedaan en daar kwam 11:1 en 10,5:1 uit.De oil melding kwam weer naar voren bij een warme motor, maar dan alleen stationair, met een beetje gas is ie weer weg. Hebben jullie dat vaker? Is het misschien een idee om de motor een keer te laten flushen met motor flush vanwege vuilophoping in de motor?
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat ie weer goed loopt, kan het genieten beginnen. Ik heb zelf geen ervaring met de storing en evenmin met fluiten. Wel andere topics over gelezen en de meesten blijven sceptisch. Ik ken wel twee dealers die dan alleen specifiek Forte gebruiken, en geen gamma spul.
 
Vandaag even een flinke rit gemaakt. Hij is een stuk stiller geworden!:) Oliedruksensor is vervangen, maar als de motor warm is komt alladin (olie) weer in beeld helaas. Vandaag 2x gezien. Alleen als de motor warm is en dan eventjes afkoelt en dan weer start, na gas geven is hij weer weg. Ik begin me toch een beetje zorgen te maken, een lage oliedruk is niet goed en al zeker niet op de lange termijn. De sensor is het in ieder geval niet meer. Ik zag ook dat hij weer een klein beetje begon te zweten aan de linkerkant misschien is dat aan elkaar gerelateerd?

y4mQ5vGjDhuNT6axSA9fK8EQpUWYCKG44S_F79wUgCjbFP6E_8wyTdag0Lp0ZW6c57xkGsEUf5gY_f6hlcPADbTZ4-1wpHoUCu7TB0cTmk9ZgAWg8bIGidHaR4roYL7PT7BCSZzOu_sHh6J_wyKNezcA353AmfITmi6Wa8_DtoCvzVyu971qoGfvFH614EPIpf53GgWs4LCUhsqPUzS7sb3BQ


Na de vakantie maar weer terug naar HMI... ;(
 
Bij een wat oudere motor (heel veel kilometers) kan je zo'n oliemelding bij een warme motor stationair, als het bij een beetje gas verdwijnt, accepteren. er is dan een beetje ruimte ontstaan in de bewegende delen, waardoor de warme olie er gemakkelijk tussendoor stroomt en geen druk opbouwt bij lage toeren.

Ik zou het eens aankijken. Als het zo blijft kan het vast geen kwaad. Flushen? Als er al vuil opgehoopt is, zit dat vooral in de carterpan, waar het geen kwaad kan. Met flushen woel je de hele boel op, en waar komt het dan terecht.....
 
Laatst bewerkt:
Bij een wat oudere motor (heel veel kilometers) kan je zo'n oliemelding bij een warme motor stationair, als het bij een beetje gas verdwijnt, accepteren. er is dan een beetje ruimte ontstaan in de bewegende delen, waardoor de warme olie er gemakkelijk tussendoor stroomt en geen druk opbouwt bij lage toeren.

Ik zou het eens aankijken. Als het zo blijft kan het vast geen kwaad. Flushen? Als er al vuil opgehoopt is, zit dat vooral in de carterpan, waar het geen kwaad kan. Met flushen woel je de hele boel op, en waar komt het dan terecht.....

Hoi Badslippr, dank voor je reactie! stelt me wat gerust. De vraag is of het normaal is voor een motor uit 2008 met 62.000km, of dat ie misschien wat meer ervaring heeft....
 
Update m.b.t. defect elektrisch verstelbaar windscherm.

Het werkt weer :-)

De spindle die op het motortje zit, slipte. Die is helaas niet los te koop; je koopt een complete unit met motor + spindle. Dat kost aan hardware al € 340,- !

De oplossing bleek om de verbinding tussen spindle en motortje aan te passen. Beetje bij geslepen zodat het beter aan elkaar vast te zetten was. En nu werkt het weer!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het een beetje met de Falcone uit 1971, maar 30.000 km.... De oplossing daarbij is om het stationair iets sneller te zetten. Met m'n Triumph Dolomite had ik het ook, in de 90-er jaren, ook nog geen ton erop.

Het is niet een teken dat alles perfect is, maar zolang bij normaal gebruik het lampje uit blijft, is een revisie nog niet nodig ;) Wat misschien nog een idee is, om een echt oliedrukmetertje te installeren. Ik heb het nooit gedaan, maar misschien is het niet zo moeilijk. En dan weet je precies wat er gebeurt.

Fijn dat je het met die ruit opgelost hebt, Ernie!
 
Gisteren heeft HMI de carterpan los gehad en de pakking bekeken. Ik ben de sjaak.. pakking nog heel en metaaldelen in het carter. Oorzaak onbekend, maar nog steeds te weinig oliedruk bij stationair. Nu ook bij de koude start...
 
Oeioei :o

Maar geef de moed niet te snel op. Misschien is alleen de oliepomp beschadigd. En misschien is een een ander pompje niet erg duur of moeilijk.
 
Er staat me iets van bij dat er wel eens een tand van de rotor afbreken kan of zoiets. Dan wordt er natuurlijk minder druk opgebouwd. Ik weet alleen niet precies hoe de oliepomp van de Norge in elkaar zit. Meestal weet Onno (HMI) wel een praktische en goeie oplossing te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Jammer voor de Norge. Maar je mag evengoed mee met het najaarsuitje, hoor! ;)

Ik ben benieuwd of je er snel vanaf bent. De meeste motoren worden voor het seizoen verkocht. En dit is een dappere prijs.
 
Zoals ik al eerder zei zijn prijzen vaak emotioneel bepaald, en ik ben niet blind voor eigen emotie. Maar de combi van lage km stand, een vrij zeldzame kleur en het feit dat hij goed rijdt maakt de prijs voor mij ook rationeel te verkopen. Ik heb de wens weer n chop/cruiser te rijden maar dat betekent niet dat hij per se weg moet.
Ook zie ik einde seizoen naderen, dus rijd ik gewoon door en het najaarsuitje ben ik er vermoedelijk gewoon bij. Maar als er 1 motor weinig seizoensgebonden gereden kan worden, dan toch wel n Norge, toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan