Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Stuur.jpeg


Het binnenste, zwarte deel is het stuur (volledig hol dus). Het witte deel is de gashendel. Op deze foto steekt het rubber er ook nog een stuk overheen, voorheen had ik hier handvaten die ik had ingekort, maar dit was het probleem dus niet. Het lijkt volgens mij echt te komen omdat het binnenste staal uitzet, want het witte deel klem zet.

Ik heb me laten vertellen dat er binnen in het stuur nog een binnenwerk hoort te zitten? Klopt dat?
 
Laatst bewerkt:
Goeie Wil, daar heb ik inderdaad naar gevraagd. Ze hebben het niet daadwerkelijk opgezocht, maar ze waarschuwde me ervoor dat die dingen origineel super duur zijn.. Maar! Ik denk dat ik een oplossing heb:

stuurgewicht.jpg


Bij de bouwmarkt een extra lange bout en wat ringetjes gekocht, en op deze manier kon ik hem mega hard vastdraaien, zonder dat de gashendel blijft hangen *O* Als dit nog los gaat vallen ga ik alsnog voor die originele, want dan weet ik het niet meer :+
 
Ik heb hier nog 2 originele zadels liggen van een 89er cbr600 en een opnieuw bekleed zadel met grijze bies van een 99er cbr600 liggen.
Iemand interesse?
 
Ik wil voor een F4(i) nog meer onderdelen van de achterzijde zien te bemachtigen:
- Kuipdeel achter (waar het zadel inzit)
- handgreep / beugel
- achterlicht
- subframe

Heeft iemand één of meerdere van deze onderdelen liggen, dan graag een PB of iets dergelijks.
Alvast bedankt voor de vele reacties....😀
 
Ik zal me hier ook even komen voorstellen :)

Tijdje terug begonnen aan m'n A-rijbewijs. Heb 'm nog niet op zak, maar in de tussentijd heb ik al wel een motor aangeschaft, namelijk een CBR600F uit 1997. Die staat nu rustig te wachten in een schuurtje tot ik de letter A op m'n roze pasje bijgeschreven krijg.
full.jpg

Bouwjaar 1997, 11dkm op de klok, bijna schadevrij, fabrieksorigineel en volgens de vorige eigenaar goed onderhouden. Door 'n maat van me naar huis gereden bij wijze van testrit en hij bevestigt dat m'n CBR loopt als een trein. :)

In de openingspost zag ik al wat over spanningsregelaars die kaduuk willen gaan, en dat had ik ook al elders gehoord. Dus er ligt ook al een spanning check dingetje klaar zodat ik straks ook weet of de accu vol/ladend/leeg is en of hij teveel prik door z'n donder krijgt (c.q. de regelaar stuk is).

Owjah, en ik zit in regio Zwolle. Altijd leuk om erbij te staan in de openingspost :P
 
Laatst bewerkt:
Ik wil voor een F4(i) nog meer onderdelen van de achterzijde zien te bemachtigen:
- Kuipdeel achter (waar het zadel inzit)
- handgreep / beugel
- achterlicht
- subframe

Heeft iemand één of meerdere van deze onderdelen liggen, dan graag een PB of iets dergelijks.
Alvast bedankt voor de vele reacties....😀

Ik heb alles wat je zoekt nog wel liggen.
Of liggen, zit nog op me motor😅.
PB me maar wat je er voor wilt geven.
Fotos van me motor paar paginas terug ( voor welke kleur etc )
 
Ga jij de jouwe in onderdelen verkopen dan?
Of begrijp ik je verkeerd?

Mwah nee, maar dan ga ik tzt eens kijken of ik een Fs kontje kan bemachtigen.
Maar voor de juist prijs is er wel een hoop te koop :Y
Maar zocht je wat ? Pm me maar waar je intresse in hebt.
 
Mwah nee, maar dan ga ik tzt eens kijken of ik een Fs kontje kan bemachtigen.
Maar voor de juist prijs is er wel een hoop te koop :Y
Maar zocht je wat ? Pm me maar waar je intresse in hebt.

Ik dacht dat de jouwe een FS was, dan had ik namelijk intresse in jouw kont(klinkt vrij smerig :r _O-, maar het gaat om de FS kont)
 
Ik ben nog steeds geïnteresseerd voor een aantal nderdelen van een F4(i), PC35 1999-2007
Het gaat om de delen van de achterzijde:
- Zadel, van het 'doorlopende' type. Dus niet de gedeelde FS versie
- Kuipdeel achter (waar het zadel inzit)
- handgreep / beugel
- achterlicht
- subframe

Heeft iemand één of meerdere van deze onderdelen liggen, dan graag een PB of iets dergelijks.
Alvast bedankt voor de reacties.... :t
 
Vanavond ga ik hopelijk (afhankelijk van of m'n rijbewijs al klaar is bij de gemeente vanmiddag) kijken naar een F4i uit 2002. Het wordt mijn eerste motor dus ben erg benieuwd. :)
 
Vanavond ga ik hopelijk (afhankelijk van of m'n rijbewijs al klaar is bij de gemeente vanmiddag) kijken naar een F4i uit 2002. Het wordt mijn eerste motor dus ben erg benieuwd. :)


Succes alvast.

We verwachten natuurlijk wel foto's hé ;)

En nog gefeliciteerd met je rijbewijs
 
[afbeelding]

Het binnenste, zwarte deel is het stuur (volledig hol dus). Het witte deel is de gashendel. Op deze foto steekt het rubber er ook nog een stuk overheen, voorheen had ik hier handvaten die ik had ingekort, maar dit was het probleem dus niet. Het lijkt volgens mij echt te komen omdat het binnenste staal uitzet, want het witte deel klem zet.

Ik heb me laten vertellen dat er binnen in het stuur nog een binnenwerk hoort te zitten? Klopt dat?
Stuurgewichten van Honda zijn bijna allemaal hetzelfde, denk dat ik hier nog wel wat heb liggen.
En dus ook het binnenwerk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan