XV1000-RR

Geduld is een schone zaak.
Blok met achterkant op de aanhanger, frame in de kofferbak en vol goede moed naar RDW Waddinxveen. Uurtje later weer weg met het gewenste resultaat: een framenummer!

Volgende stap is met een afgebouwde fiets naar RDW Lelystad.

full
 
Zo` die buis hebben ze even goed nagekeken ... is al licht ovaal zie ik ..

gedaan met zo`n nieuwe ponsmachine ?.. :?


PS- NOG GEFELICITEERD MET SUCCES RDW ..
 
Laatst bewerkt:
Buis is niet ovaal hoor, mss vertekende foto.

Het apparaat wat ze gebruikten was wel leuk, een soort CNC punch tool, gelijkend op een ouderwetse matrix printer. Een man op het frame staan om te fixeren, de ander het apparaat ertegenaan duwen en stil houden, dan zie je een pennetje bewegen en centergaatjes inslaan op de pixeltjes van de letters.
 
Buis is niet ovaal hoor, mss vertekende foto.

Het apparaat wat ze gebruikten was wel leuk, een soort CNC punch tool, gelijkend op een ouderwetse matrix printer. Een man op het frame staan om te fixeren, de ander het apparaat ertegenaan duwen en stil houden, dan zie je een pennetje bewegen en centergaatjes inslaan op de pixeltjes van de letters.


Zie topic in techniek - Geen vin nummer..Daar is dat apparaat al uitvoerig aan de orde geweest . _O-
 
Laatst bewerkt:
Vele handen maken licht werk. (of zoiets, dat zei mijn oma altijd :))
In een avond de hele fiets weer opgebouwd en een testrondje gereden.

Vandaag de kenteken keuring aangevraagd, dat zal nog wel eventjes duren.
Ondertussen alle beschikbare tijd gebruiken om de puntjes op de i te zetten.

Nog te doen:

-Zitje monteren.
-km teller fixen (nieuwe besteld...)
-claxon
-spiegels
-accu fixeren
-benzine leidingen vernieuwen.
-remleidingen vernieuwen
-remlicht schakelaar achter monteren
-kabelboom omzwachtelen

en wat we verder nog tegenkomen....
Het gaat nu om het goed en niet om het mooi.
Als het kenteken er is, dan gaat ie nog een keer helemaal uit elkaar om alles te spuiten.
full
 
Even een plaatje voor de sfeer....

Ben bezig met het zitgedeelte.
Zitje kan nu met 1 twistlock schroefje vergrendeld worden, die zit in ieder geval vast.
Voor de beentjes ben ik wat vormen aan het maken die aan de tank komen.
Op de foto staan al wat paarse blobs. Die zijn nog in ontwikkeling, v1.2 is ook al geprint.

Nu moeten we wel even opschieten, 5 oktober is de keuring!

full
 
Super cool! Is het geen idee om die kniedingen helemaal door te laten lopen over de zijkant van de tank? En dan misschien nog iets van functie geven? Zit maar ff hardop te denken zo..
 
Super cool! Is het geen idee om die kniedingen helemaal door te laten lopen over de zijkant van de tank? En dan misschien nog iets van functie geven? Zit maar ff hardop te denken zo..

Mijn eerste schets (ongever 2 jaar geleden in een vliegtuig opgekrabbeld) heeft ook zoiets.
Het idee was om de benzine in het midden te houden, en aan beide zijden een airbox de maken die ook dienst kan doen als kniesteunen.
Mooi carbon projectje.
Dat idee is wel lastig uitvoerbaar omdat de linker luchtfilter erg naar voren zit.
Ik wil dat nog wel gaan maken, deze paarse vormen zijn de aanloop daar naartoe.
Zo kan ik de vorm vinden die goed werkt en later het geheel van carbon maken.
 
Even een plaatje voor de sfeer....

Ben bezig met het zitgedeelte.
Zitje kan nu met 1 twistlock schroefje vergrendeld worden, die zit in ieder geval vast.
Voor de beentjes ben ik wat vormen aan het maken die aan de tank komen.
Op de foto staan al wat paarse blobs. Die zijn nog in ontwikkeling, v1.2 is ook al geprint.

Nu moeten we wel even opschieten, 5 oktober is de keuring!

[afbeelding]

_O- _O-

Wat een mooi apparaat. Bijzonder ding en alle techniek zichtbaar en niet weg gewerkt :t
 
Vet ding Koen!
Altijd goed als het uiterlijk voor het overgrote deel om de functie draait :P Kan ik wel waarderen. Keuring moet lukken lijkt me zo :t Kniestukken zijn wel origineel, idd. Lekker licht uitvoeren in carbon :}

Later,

Loek
 
Beetje functie toevoegen nog. De luchtfilters zijn veel te luid voor de RDW. Dus het plan van de airboxen maar weer uit de kast gehaald. Eerst rekenen, dan tekenen:
full
 
Laten uitharden, beetje afslijpen en passen op de fiets:
full
 
Oma, ga je motorpak maar vast aantrekken!
RDW zegt OK!
De laatste test gehad vandaag, en het blijkt dat de airboxen erg effectief zijn:
78 db terwijl 82db de grens is.
Kan ook aan de 20:37 kettingwiel verhouding hebben gelegen ;)

Hoe dan ook, ik kan door naar de volgende stap: de XV1000RR is goedgekeurd.
*O* *O* *O* *O* *O*

Iemand tips voor BPM aangifte eigenbouw?
 
Kosten bouw; nihil (= investering)
Motorblok; €100.- (bonnen??)
Onderdelen; €750.-

Zoiets?
Ik denk vijftig euro!!
👍🏽👍🏽👍🏽
 
Terug
Bovenaan Onderaan