Kawasaki GTR 1000 - Deel 4

Voor voor en achter staat in het wphb trouwens een max van 2,5 kg/cm^2 (praktisch gelijk aan bar)
 
Goedemiddag GTR liefhebbers ! Sinds vorige week ook een GTR1000 in bezit :] Een rode A10 meen ik uit 1995. 59.000 op de klok en door vorige eigenaar net uitgerust met nieuwe K700J achterband en voorband.
Als eerste heb ik maar wat lucht in de achterdemper gedaan en de veervoorspanning zowel voor als achter opgeschroefd; rijd meteen een stuk beter zal je begrijpen.....

Ik rij al jaren Kawasaki en bezit al 28 jaar z'n grootvader; de Z1300. Deze staat op 160.000 en komt nog alleen buiten met speciale ritjes. Vroeger reed ik met deze heel Europa door maar is nu dus een beetje met pensioen....De GTR bevalt na een paar honderd km erg goed al heb ik dus nog weinig gereden. Hij moet alleen eens synchroon gesteld worden want loopt stationair een beetje "zingerig". Enige hulp is welkom ;) Zal regelmatig wat posten en alles in het topic eens terug lezen als het weer wat slechter word })
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik de carbs van de mijne weer synchroon gezet, was inmiddels weer 5000km geleden. Ding rijdt verder lekker door. :)
 
Ik heb de lucht er in gekregen was inderdaad even flink door duwen.
Het synchroon zetten van de carbs is dat goed zelf te doen?
 
Ja, klusje van niets. Je hebt een lange kruiskop nodig, schroevendraaier voor de bovenste binnenkuipdelen en een sleutel 10 voor de tank, een trechtertje en flesje benzine en een set vacuummeters met vacuumslangetjes. Ik heb meestal in 15/20 minuten alle spullen gepakt, gesychroniseerd en opgeruimd.
 
Laatst bewerkt:
Mocht je vrijdagochtend langs kunnen komen, Aussie-Tiger komt ook langs voor hetzelfde klusje. :P
 
Bij het zoeken naar onderdelen kwam ik een luchtfilter van k&n tegen voor in de luchtfilterbox van de gtr.

Heeft hier iemand ervaring met dit luchtfilter? Wat doet dat voor je motor? En moet je dan nog iets aanpassen of kun je hem er zo in doen en gaan rijden? :?
:W
 
Binnenkort ga ik de voordempers reviseren, daarbij moet ik ook de glijbussen vervangen. Weet iemand de maten van de buiten- en de binnenglijbussen. En hoe je de binnenglijbussen van de poten af krijgt zonder de boel te slopen? :?
 
Hoi,
Gisteren terug een Gtr'tje aangeschaft.
In 1995 eentje nieuw gekocht maar door werkomstandigheden moeten verkopen.
Nu dus toch de nostalgie terug aangeschaft. (een 1997'ertje)
Wel een vraagje. Aan de twee sleutels, gewone en reserve, hangt nog een sleutel van Kawa.
Iemand een idee waarvoor deze dient?
Hij past niet op contact noch op koffers.
 
benzinetank misschien ??
zijn bij de mijne ook 2 verschillende






en mijn GTR is te koop, toch de deur uit en hou dan alleen de Honda over voor de fun.
1986 er met iets van 130.000km
voor weinig uiteraard
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag aanstaande even 725km karren naar een bruiloft en zondag weer 725km terug ;-)

Gaat gewoon heerlijk op de GTR ! :]
 

en mijn GTR is te koop, toch de deur uit en hou dan alleen de Honda over voor de fun.
1986 er met iets van 130.000km
voor weinig uiteraard

Het is dat een zzr1100c en een Suzuki gs450 al in de garage staat en dat de directie niet blij wordt van een 3e bike in de garage, anders kwam ik de praten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan