Honda X-ADV

Ik zou graag s n proefrit op de honda willen maken, liefst op n demo dag.
Heb er toch geen geld voor, dus kopen gaat niet lukken, maar wil er graag op rijden
 
Dit topic (deze moto) verdiend eigenlijk een mooie O.P. helaas lijkt het al een tijdje nergens op ;(
Ferry zou je er weer eens naar willen kijken s.v.p.

Nu wat anders.

Aansluitend op een email van mij op 25 april jl. richting Akrapovič
kreeg ik toen als antwoord dat er nog geen zicht was op een release datum zie hiervoor
WebEngine in "Honda X-ADV"

Vandaag kwam ik dan het volgende tegen:

COMING SOON

Exhausts Akrapovič for Honda X-ADV

Akrapovič Part No: S-H7SO3-HRT

Honda X-ADV (17-18) Exhausts Akrapovic by Akrapovic | TECNOMOTO

0QxIrb.png


Download the relative pdf files:

S-H7SO3-HRT Graphics.pdf
S-H7SO3-HRT Installation instructions.pdf

Wil ook nog even van de gelegenheid gebruik maken om de Hepco-Becker accessoires weer eens onder de aandacht te brengen.
Vindt de "Handle Guards" rond de handkappen ook erg fraai.
Hepco-Becker pdf

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Webengine: ik zag t gisteren. Die photobucket heeft bij iedereen alle geplaatste fotos geblokkeerd :(
Ik ben de foto's al aan t downloaden en die komen er vanavond weer op.
Ik vind een mooie OP ook belangrijk ja. I'm working on it :)
 
De Honda X ADV is al in de aanbieding dus bij Mp,stond een rode met topkoffer voor 11000 euri,volgens de verkoper weinig animo vooralsnog
Ik heb ook overwogen een X ADV aan te schaffen maar uiteindelijk gekozen voor de Honda NC 750 Dtc die toch een derde goedkoper was in aanschaf,
Bevald overigens prima de DTC.
 
Okay thanks Klaas.

Die vorige van 11.000 uit "Nieuw Weerdinge" was ook al zo'n eind uit de buurt van de randstad en eigenlijk ook een beetje die kant van Assen op
Vindt dat een mooie prijs stelling, zeker ook als je bedenkt dat de koffert erbij zit.
Maar te ver vanaf Haarlem om eens te gaan kijken.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Klopt Jan, Nieuw Weerdinge is vlakbij Ter Apel aan de duitse grens en nog half uurtje verder dan Assen
Ik denk dat ik er de komende dagen nog wel kom doordat ik vaak even in Duitsland ga winkelen/rijden
 
Ik heb in 2014 een nieuwe motor gekocht bij MotoPort Leek bij Groningen. Voordien werden we het eens over de inruilprijs via email. Ik hoefde er dus maar een keer naartoe om de motor op te halen.
Wat je dan per uur kunt besparen, dat verdien je bij je baas niet. :)
 
Zij koffer(s) van Shad.

3P SYSTEM (Exclusive Patented Fitting System)

Shad REF-H0XD77IF

Fittings to mount side cases SH36/SH23 onto the motorcycle.

image.php


image.php


image.php


image.php



HONDA X-ADV of the year 2017 Case fittings - Shad - Engineered for riding

De beugelset en zijn prijs staat op >>> Ebay

In combinatie met een Honda topkoffer lijkt het mij niet zo fraai.
Maar die hebben ze ook van Shad.
Zelf ben ik overigens niet helemaal een fan van Shad, zie liever een Honda of Givi systeem, en zeker als je al een originele topkoffer van Honda hebt, zal het 'vindt ik' leuker staan om alle koffers van één en het zelfde merk te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Zij koffer(s) van Shad.

3P SYSTEM (Exclusive Patented Fitting System)

Shad REF-H0XD77IF

Fittings to mount side cases SH36/SH23 onto the motorcycle.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


HONDA X-ADV of the year 2017 Case fittings - Shad - Engineered for riding

De beugelset en zijn prijs staat op >>> Ebay

In combinatie met een Honda topkoffer lijkt het mij niet zo fraai.
Maar die hebben ze ook van Shad.
Zelf ben ik overigens niet helemaal een fan van Shad, zie liever een Honda of Givi systeem, en zeker als je al een originele topkoffer van Honda hebt, zal het 'vindt ik' leuker staan om alle koffers van één en het zelfde merk te hebben.

Helemaal eens! Ik heb de Honda topkoffer en ik vind de look van die Shad set helemaal niet zo mooi passen bij de lijnen van de X-ADV. Ik zou liever iets zien in de stijl van de Africa Twin koffers zoals de topkoffer op de X-ADV. Wachten op Honda en/of GIVI...
 
Shad cocase topkoffer is ook wiebelig.
Kan niet op tegen monokey lock systeem van Givi.

En idd. voor de X-ADV moet er iets moois in zelfde stijl als topkoffer Honda komen.
 
GM

Vraagje zijn er al die hun navigatie vast op de x-adv geintaleerd hebben
en zoja hoe en waar, en kun je ergens je stroom vandaan halen geschakeld

Ben aan het kijken voor een x-adv en ben al het een en ander aan het uit zoekken
voor als de proefrit goed bevalt en tot aanschaf over ga

Alvast bedankt
 
Shad cocase topkoffer is ook wiebelig.
Kan niet op tegen monokey lock systeem van Givi.

En idd. voor de X-ADV moet er iets moois in zelfde stijl als topkoffer Honda komen.

Ff hierop reageren

Heb zelf een top koffer van shad de sh39 met kofferdragers van shad en daar is geen beweging in te krijgen

Heb ook de zij koffers van hierboven mooi systeem
maar vind het ook niet staan op de x-adv helaas
 
Ik heb eerst de gps op links op de stuurplaat gehad op de ram -bol met een medium ram-steun.
Meest stabiele configuratie.
Zumo 345.

Daarna heb ik op eBay Italië een mount besteld voor de X-adv.
Honda X-ADV Supporto GPS Tomtom/Garmin/iPhone/GoProHero | eBay

Deze heb ik niet gebruikt en onmiddellijk doorverkocht. Rammelde te hard en constructie stond me niet aan.

Nu heb ik de mount van tbs gemonteerd en getest. Mooi afgewerkt, maar ook trillen, wel leuke positie.
Zou deze nog willen aanpassen. Gps zou met korter support- plaatje nog wat meer naar voor kunnen, zodat de hefboom kleiner wordt en wat minder trilt.
Dus uiteindelijk te duur.


WebEngine in "Honda X-ADV"
 
Ik heb eerst de gps op links op de stuurplaat gehad op de ram -bol met een medium ram-steun.
Meest stabiele configuratie.
Zumo 345.

Daarna heb ik op eBay Italië een mount besteld voor de X-adv.
Honda X-ADV Supporto GPS Tomtom/Garmin/iPhone/GoProHero | eBay

Deze heb ik niet gebruikt en onmiddellijk doorverkocht. Rammelde te hard en constructie stond me niet aan.

Nu heb ik de mount van tbs gemonteerd en getest. Mooi afgewerkt, maar ook trillen, wel leuke positie.
Zou deze nog willen aanpassen. Gps zou met korter support- plaatje nog wat meer naar voor kunnen, zodat de hefboom kleiner wordt en wat minder trilt.
Dus uiteindelijk te duur.


WebEngine in "Honda X-ADV"

Nog steeds tevreden over de X-adv. :]
 
Ik heb eerst de gps op links op de stuurplaat gehad op de ram -bol met een medium ram-steun.
Meest stabiele configuratie.
Zumo 345.

Daarna heb ik op eBay Italië een mount besteld voor de X-adv.
Honda X-ADV Supporto GPS Tomtom/Garmin/iPhone/GoProHero | eBay

Deze heb ik niet gebruikt en onmiddellijk doorverkocht. Rammelde te hard en constructie stond me niet aan.

Nu heb ik de mount van tbs gemonteerd en getest. Mooi afgewerkt, maar ook trillen, wel leuke positie.
Zou deze nog willen aanpassen. Gps zou met korter support- plaatje nog wat meer naar voor kunnen, zodat de hefboom kleiner wordt en wat minder trilt.
Dus uiteindelijk te duur.


WebEngine in "Honda X-ADV"

Oke had je ook die side brackets er bij besteld? Bij die houder van tbs
en hoe heb je stroom geregeld
 
Ja, de complete set, zoals je ook op het filmpje kan zien op Facebook.

Voeding heb ik rechtstreeks gesoldeerd aan de 12v connector onder het zadel.(via zijkap rechts) Is geschakeld via het contact.
 
Terug
Bovenaan Onderaan