Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

nou ik ben een beetje aan het brain-stormen voor mogelijkheden. spaken voor wiel zijn flink verroest dus beter voorwiel en dat fiets-wiel eruit van achteren. daar mag wel een forser exemplaar in. idd coert ik heb hem van mp jannes. maar mijn eerste prioriteit is hem draaiende te krijgen en aangezien de geldboom al een tijdje geleden gekapt is, denk ik aan een lopend donor blok.
 
Ik heb nog een 750 blok dat ook in een 650 heeft gezeten. Ligt al een paar jaar in de schuur maar misschien kan je dr wat mee
 
Ik zou hem zo origineel mogelijk houden.
Zodra je echt naast de restauratie ook nog gaat ombouwen, loopt je bankrekening 2x zo hard leeg :X

Voorwiel opnieuw (laten) spaken en er een achterwiel of naaf bijzoeken, wil je achter breder kan je er nog voor kiezen om 3 of 3,5" velg te laten spaken. Dan kun je een 130-140 band monteren.
Breder zou ik niet gaan, dan ontkom je niet aan offset tandwielen, bussen/spacers draaien etcetc. allemaal spul waar je tegenaan loopt als je gaat ombouwen.
 
:?
Waarom zo je dat willen? Gpz600,900 en gpx750 Blokken zijn alle vloeistof koeling en kompleet anders dan de z650.
Bandenmaten zijn 16" en 18", vorkpoten zijn niet echt veel dikker en de achterbruggen zijn mono-shocks.

Het luchtgekoelde gpz750 is het enige wat past. Niet te verwarren met gpz750r ;)

Dank, je hebt me een hoop schrijfwerk bespaard _O-
 
Ik zou hem zo origineel mogelijk houden.
Zodra je echt naast de restauratie ook nog gaat ombouwen, loopt je bankrekening 2x zo hard leeg :X

Voorwiel opnieuw (laten) spaken en er een achterwiel of naaf bijzoeken, wil je achter breder kan je er nog voor kiezen om 3 of 3,5" velg te laten spaken. Dan kun je een 130-140 band monteren.
Breder zou ik niet gaan, dan ontkom je niet aan offset tandwielen, bussen/spacers draaien etcetc. allemaal spul waar je tegenaan loopt als je gaat ombouwen.

Nogmaals dank :} :}
 
ok jongens dat is mooie duidelijke info.
ik denk dat ik me nu eerst maar moet richten op het blok om de z weer tot leven te wekken.
ik heb gelukkig alle tijd want er zit geen deadline op, dus kan ik nog tijdje het net afstruinen. bedankt zover
 
Zal eens een poging wagen de z650 die te koop staat te plaatsen. .
full
 
Mooie aankoop, ziet er best nog netjes uit! Die van mij moet weer redelijk origineel worden, ziet er nu uit zoals in de OP. Maar moet weer zo worden:
[afbeelding]
Dus ik heb nog heel wat te doen, maar ik kom er wel. Momenteel heb ik het afgelopen half jaar me bezig gehouden met het verzamelen van allerlei onderdelen, en heb er een onderdelen-fiets bij gekocht zonder kenteken voor de rest die ik miste.
:)

Ja ik moet er ff voor rijden 370 km op en neer maar daar heb ik het voor over.

De motor gaat ook niet duur weg een euro per cc

Morgenvroeg haal ik haar op.


Maar jij hebt ook een leuk project.

En een goed idee van je om er nog 1 erbij aan te schaffen om zo 1 goed z650 te krijgen.
 
jongens laat ik me ff voorstellen;
ik ben johan en sinds afgelopen zaterdag een trotse bezitter van een z 650 met een 750 blok.
van het frame nr kon ik zien dat hij van 77 is.
blok loopt niet en er zit geen kenteken op, maarb ik ben zo blij als een kind.
ik ben totaal NIET technisch maar zou er graag zelf aan willen werken.
ik zal in de loop van de tijd wel het een en ander te vragen hebben maar hou alles aub maar op dummie niveau.


Welkom bij de club :)

Ik zou beginnen met het zoeken van een z650 blok.

Of liever een complete z650 en die je nu hebt gebruiken als donor
 
Ik denk dat Court nu al schik heeft van zijn topic,je ziet het hoe leuk het is anderen te kunnen helpen met raad en daad bij te staan en soms onderdelen te verkrijgen cq te ruilen enz :t
 
ja daan. de kleur vond ik dus ook mooi.
nog ff vraagje jongens.
een blok van kawa ltd kz 750 past ook? ik denk zelf van wel maar hoor het graag van jullie.
 
Een GPz750UT (unitrack) blok past er zo in.
Wel een paar langere ophangings-vulbussen maken (of uitvullen)
Koppelingskabel zit wel aan de andere kant van het blok.
Je heb gelijk ook een electronische ontsteking (wel de Z650 kabelboom voorzien van de 750-CDI).

Vlgs. mij moet je wel het luchtfilterhuis vervangen door losse K&N-filters. (bij mij zaten op de Z650 nl. al K&N's)

Heb deze swap ook al jaren geleden gedaan.

Een Z750/GPz750 is nl. gewoon een opgeboorde Z650.
Let op: ook het 750 carter is opgeboord, dus een 750 onderblok/cilinderkop past niet op 123 op een Z650-onderblok. 750 heeft voor de nokkenas een morseketting, net als de laatste Z650-serie.
Z650 Uitlaat past ook gewoon.
Vlgs, mij moet je wel het luchtfilterhuis vervangen door losse K&N-filters.

Dit Gpz750UT-blok is ook meteen het meest vermogend blok in de serie (85 pk). ;)
En met een 810 Wiseco-kit nog meer........ *O* *O*

Greetz, Q

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de z650 opgehaald en het lijkt mij inderdaad een mooie basis.

Hij gaat helemaal uit elkaar om te stralen en te coaten en verchromen.

En motorblok ook ff nakijken natuurlijk anders is het half werk ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan