Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Klopt het dat de Sella-pas op bepaalde weekdagen afgesloten is voor gemotoriseerd verkeer?

Volgens mij mag je er niet rijden als de renners van de Giro d'Italia er rijden.
Maar dat weet ik niet zeker.... kan best dat je er tussendoor mag slalommen....
 
Hallo Dolomieten gangers....ik heb een vraagje..
Ik heb namelijk toen ik ziek was (nog) mijn vorige motor verkocht en had mooie stickers van de stelvio en umbrailpas en pordoi....(en veel meer)
Zou iemand die voor mij kunnen kopen (betaal ik uiteraard terug)ik wil ze namelijk graag op mijn scherm plakken....hier plak ik alleen passen op die ik gereden heb overigens.

Furka en grimsel in Zwitserland ook gedaan maar was toen nog niet met stickers begonnen..

Zou deze stickers weer zo graag hebben..


Nu 17 augustus weer 14 dagen het meeste franse Alpen en provence...hopelijk zijn daar ook stickers..
Alvast bedankt groetjes karin :}
 
Laatst bewerkt:
Hallo Dolomieten gangers....ik heb een vraagje..
Ik heb namelijk toen ik ziek was (nog) mijn vorige motor verkocht en had mooie stickers van de stelvio en umbrailpas en pordoi....(en veel meer)
Zou iemand die voor mij kunnen kopen (betaal ik uiteraard terug)ik wil ze namelijk graag op mijn scherm plakken....hier plak ik alleen passen op die ik gereden heb overigens.

Furka en grimsel in Zwitserland ook gedaan maar was toen nog niet met stickers begonnen..

Zou deze stickers weer zo graag hebben..


Nu 17 augustus weer 14 dagen het meeste franse Alpen en provence...hopelijk zijn daar ook stickers..
Alvast bedankt groetjes karin :}

Ik ga over een aantal weken die kant op en zal kijken, de Stelvio ga ik zeker doen.
 
Toch een mooie reden om al die passen tijdens een volgende vakantie aan mekaar te breien, niet?

Eerlijk gezegd zijn we in 2015 speciaal terug geweest omdat ik de stickers ook niet meer had...andere motor gekocht...
Ik ben ongeneeslijk ziek ,heb longkanker slik chemopil en leef nog steeds ...
Maar zolang ik nog kan motorrijden wil ik nog zoveel mogelijk nieuwe plaatsen zien en stelvio hebben we al 3 maal gedaan...eerlijk gezegd vond ik de cavia en umbrail dan veel mooier...

Maar goed als alles goed blijft gaan volgend jaar richting Kroatië mischien dan....maar als ik ze zo kan bemachtigen toch makkelijker...hoef ik niet persé om te rijden voor de stickers.... :]
 
Laatst bewerkt:
Ik ga over een aantal weken die kant op en zal kijken, de Stelvio ga ik zeker doen.

Dat zou super zijn...wij vertrekken zelf 17 augustus en hebben voornamelijk franse Alpen.. provence..gorgus du verdoen en drome en Vogezen.. ..
Hebben die franse passen ook stickers?
Alvast bedankt groetjes Karin
 
Dat zou super zijn...wij vertrekken zelf 17 augustus en hebben voornamelijk franse Alpen.. provence..gorgus du verdoen en drome en Vogezen.. ..
Hebben die franse passen ook stickers?
Alvast bedankt groetjes Karin


Ik ben zelf ook een "klever", maar als je echt van elke pas een sticker wil kleven hangt je motor wel heel snel vol, niet?

Ik heb bv gewoon één sticker van de Dolomiten, de "betalende" passen heb ik dan weer wel apart erop. (Grossglockner en Timmelsjoch)
Stelvio is er zo één die er ook wel apart bij mag, ik plan volgende week een ritje heen en terug...
 
Nee inderdaad niet iedere maar bv aparte mooie passen....en mijn windscherm kan nog genoeg op hihihi.. ..echt super fijn als je dat wil doen....pordoipas heb ik ook mooie herinneringen aan in 2012 lagen we 3 dagen in arraba dus tegen pordoi aan.

Maar vroeg me gewoon af of dat in Frankrijk ook zo is stickers van bv the chaussy die we gaan rijden.. .ach ja zie wel heb er zin in...
 
Waarom gaan we niet met een paar man een trip maken langs de passen voor onze mfer ?

Ps, ik wil niet kamperen! B&B of hotel hebben voorkeur.
 
Dat zou super zijn...wij vertrekken zelf 17 augustus en hebben voornamelijk franse Alpen.. provence..gorgus du verdoen en drome en Vogezen.. ..
Hebben die franse passen ook stickers?
Alvast bedankt groetjes Karin

Ja, en bij veel passen kan je ze ook van alle passen in de buurt kopen. Bij de souveniershop bij de Galibier kan je een heel pakketje kopen *D

De Galibier is echt mooi. Vorig jaar de route grandes Alpes gedaan, zeer de moeite waard (mag dat in dit topic :+ )
Gavia vind ik ook veel mooier dan de Stelvio alsof je op de maan rijdt. Ik ga hem dit jaar dan ook maar na de Stelvio doen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, en bij veel passen kan je ze ook van alle passen in de buurt kopen. Bij de souveniershop bij de Galibier kan je een heel pakketje kopen *D

De Galibier is echt mooi. Vorig jaar de route grandes Alpes gedaan, zeer de moeite waard (mag dat in dit topic :+ )
Gavia vind ik ook veel mooier dan de Stelvio alsof je op de maan rijdt. Ik ga hem dit jaar dan ook maar na de Stelvio doen.
Oké super de galibier rijden we ook.
ik heb de routes met myrouteapp gemaakt gebruikte voorheen altijd tyre ook goed..

En heb zoveel passen erin dat ik ze echt niet zo allemaal kan opnoemen...
Morgen weer uitslag maar wat die ook is we gaan toch... :]
 
Ben weer op uitslag bij longarts in oncologiecentrum in Maastricht geweest...

Ze zei het wordt een beetje saai....
alles nig steeds stabiel en bloedwaarden zijn ook in orde...chemopillen door blijven slikken.. 😉
31 oktober weer ctscan en
7 november terug komen😁🥂🏍
 
in 2010 was de stelvio ook gesloten vanwege slecht weer en waren wij er ook in augustus,de timmeltjoch was nog net open..........

QiBVmcB.jpg
 
Maandag vertrek ik richting Stelvio (op woensdag over de pas). Qua weer ziet het er somber uit, 4 á 5 dagen regen en onweer. Hoop dat 't een beetje meevalt.
 
zo, we zijn weer terug.
franse alpen, italiaanse meren (maggiore en como) en nog zwitserse passen.
het rondje grimsel furka gothardpass en susterpass was wel het hoogtepunt qua passen.
splugenpas was erg mooi, vooral de omgeving.
grote en kleine st bernhard, erg leuk.
galabier ...tjee dat daar fietsers overheen gaan....zoveel respect voor die gasten.
helaas was het uikijkpunt in de glazenbox (dans de vide) van de mont blanc niet te bezichtigen door de dichte bewolkin...dus moet nog eens terug.
vele mooie picknick plekken gecreeerd met machtige vergezichten.



scheurneusje: als je ff je adres pbeet naar mij, ik heb grossclockner gerlosstrasse en timmelsjoch/passorombo stickers voor je.
 
Terug
Bovenaan Onderaan