Yamaha T-max 530 model 2017

ok een standaard 400 model tmax doet er om en nabij de 7,5 sec erover van 0-100
een tmax 500 met een malossie of polini of de 530 doet er om en nabij de 6,5 a 7 sec over
een 530 met malossie of jcosta etc 6 sec en lager dus die sh300 is echt wel snel geworden voor een 1 cillinder 279cc en dan 6,5 sec
 
@ bulldozer..heb je het hier over model 2017 of 2016 want onlangs kwam ik een SH 300 tegen en die kwam toch aardig wat te kort met alle respect...nu weet ik niet wat het verschil zou zijn met een gepimpte

Het is een model 2010 SH300. Standaard doet een SH300 10,9 sec. van 0-100km/u, dus die ga je met een standaard tmax-530 makkelijk voorbij. Een SH300 met alleen een MHR vario doet 7,5sec van 0-100km/u (dan wordt het al lastig voor de tmax).

Filmpje met verschil tussen standaard en MHR vario van 0-100km/u bij de t-max530:
(Standaard 7,8sec. met mhr vario 6,5sec. naar de 100)
 
3,5sec winst met enkel een andere Vario strookt niet echt met de ervaringen die ik heb opgedaan met m'n Forza 300 en een J'Costa Vario wat in totaal 2sec winst gaf in combinatie met een ander volledig uitlaat systeem en K&N luchtfilter, ben je niet vergeten te melden dat dit inclusief een race nokkenas is?

Een SH300 met alleen een MHR vario doet 7,5sec van 0-100km/u (dan wordt het al lastig voor de tmax).
 
@ bulldozer ik had het over de Tmax model 2017 ...die zou nog iets sneller zijn dan de vorige versie (2016) door gewicht besparing en aangepaste software...in het fimlpje zie je dat het toch aardig vooruit gaat ..al kan het altijd nog beter :)
 
honda forza 250 is veel zwaarder dan een sh.
en die was ook 249cc geloof ik en die sh300 is 279cc standaard.
 
Die van mij was een Forza 300 Sossa, exact het zelfde blokkie als de SH en deed standaard ook 11sec 100km/h, en inderdaad is de SH lichter maar dan nog gaat 3,5sec winst met enkel een vario upgrade er bij mij niet in.
 
Die van mij was een Forza 300 Sossa, exact het zelfde blokkie als de SH en deed standaard ook 11sec 100km/h, en inderdaad is de SH lichter maar dan nog gaat 3,5sec winst met enkel een vario upgrade er bij mij niet in.

Forza heeft minder vermogen dan het SH300 block, en fiets is ook zwaarder.
Hier filmpje van de SH300 met MHR vario (zie dat ik hier 7,7sec. haal, later is dat beter geworden) :
 
Laatst bewerkt:
De SH300 heeft standaard 27,2pk (model >2016 heeft 25,2pk), de forza 300: 25,8pk.
Mijn SH300 weegt 159kg, met 30pk.
 
Laatst bewerkt:
ritje zeeland Westkapelle
full
 
Forza heeft minder vermogen dan het SH300 block, en fiets is ook zwaarder.
Hier filmpje van de SH300 met MHR vario (zie dat ik hier 7,7sec. haal, later is dat beter geworden) :

Graag met gps erbij.
Als ik 100 op de teller rij dan is dat 88 gps :')

Wat is trouwens precies anders aan een MHR vario?
Kan dat ook op mn aprilia SR 300.
Gaat dat sneller dan n gewone malossi?
En gaat n andere clutch nog iets doen?
 
Thx Mario

Tijkie...ik heb geen koffer, dat is Rob, achteraf gezien had ik dat ook beter gedaan want onder de buddy kunnen geen 2 fatsoenlijke jethelmen..mja.. nu is mijn vrouw gelukkig met dat steuntje derop en das soms ook belangrijk hee 😂
Danny
 
Hier is de rijder met de koffer, staat een foto eerder in het topic.
Maar even wat anders, het is weer de tijd van de muggen en vliegen, dus scherm en voorkant vol met overledende, schoonmaken, pfpf ik heb een bus met insectenspray om het te verwijderen, maar met dan op de blauwe gedeeltes, bijg je een soort van vlekken houden.
Met wat maken jullie de Max schoon, alleen lauw water gaat het niet worden
 
Ik heb de koffer van m'n vorige X-Max meteen laten overzetten op de T-Max. De bergruimte onder de buddyseat bij de T-Max is n.l. veel kleiner dan bij de X-Max, want daar past met gemak èn een integraal èn een jethelm in.

Omdat ik die extra ruimte gewend ben, wil ik dat dus zo houden, vandaar die koffer. Tip: altijd originele Yamaha koffer nemen, past n.l. het mooist op de houder.

Heb inmiddels aparte koffer-sleutel, want zoals ik al eerder schreef, dat er telkens in- en uithalen v.d. sleutel uit de afstandsbediening, dat bevalt voor geen meter.

Heb m'n dealer ook extra 12-volt (2 x USB) onder de buddyseat laten aanleggen.
 
Zelf nog niet geprobeerd maar een oude panty schijnt erg goed te werken tegen die muggen zooi.

Hier is de rijder met de koffer, staat een foto eerder in het topic.
Maar even wat anders, het is weer de tijd van de muggen en vliegen, dus scherm en voorkant vol met overledende, schoonmaken, pfpf ik heb een bus met insectenspray om het te verwijderen, maar met dan op de blauwe gedeeltes, bijg je een soort van vlekken houden.
Met wat maken jullie de Max schoon, alleen lauw water gaat het niet worden
 
Ik maak em soms schoon met lauw warm water met een scheutje Dreft erin.
Dit is een goede vetoplosser.

Soms spuit ik het naderhand in met silliconenspray en dat dan uitwrijven met een schone doek.
Let er wel op dat de spray niet op de remschijf en op de banden komt!

Anders eerst maar even een klein stukje proberen, om te kijken wat het resultaat is.
 
Ik durf af en toe instanet(ramenpoets) te gebruiken...ook op het matte gedeelte en met een zachte doek schoon wrijven..dit is niet nieuw voor mij..ik gebruikte dit eerder al bij mijn vorige (matte) scooter drie jaar lang...nooit iets gezien aan de lak..gaat echt goed
Grts
Danny 🤗
 
Laatst bewerkt:
Zojuist de Ermax Hugger besteld, nu afwachten...

Zondagmiddag tijdens een ritje voor het eerst de S-mode even aangezet. Dat scheelt toch wel een stuk! Gelijk een andere scooter.
 
Zo'n hugger staat hem mooi en praktisch Dirk...goede keuze
de S mode...ja ..is een andere scooter...hoelang moet of wil je nog wachten om de S mode constant te gebruiken?
Danny
 
Dandev en Dirk6, ik heb vanaf het begin in de s-mode gereden, wel de eerste 1000km op het gemak,nooit boven de 120km, bij de t-mode is het een gans andere scooter en vindt ik alleen goed bij een nat wegdek.Ondertussen bijna 4000km gedaan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan