Het ZAC topic deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanavond nog uitleg gehad van Christiane:

De verzekering op Mettet vervangt de verzekering vanuit de licentie betreft persoonlijk letsel.

In mijn geval dekt mijn doorlopende reisverzekering dit ook, en hoef ik dus geen aanvullende verzekering te nemen.


Heb ook een speciale verzekering moeten afsluiten voor buitenlandse circuitdagen.Het blijkt ( kennelijk ) dat niet elke verzekering een helikoptervlucht dekt met het vertrek vanaf het circuit ??

Mijn verzekering zegt alles te dekken maar het laatste wat ik wil meemaken is gedekt te worden door mijn verzekering :+
 
Vanavond nog uitleg gehad van Christiane:

De verzekering op Mettet vervangt de verzekering vanuit de licentie betreft persoonlijk letsel.

In mijn geval dekt mijn doorlopende reisverzekering dit ook, en hoef ik dus geen aanvullende verzekering te nemen.

Hou er wel even rekening mee dat een reisverzekering meestal pas wat doet als je een betaalde overnachting (hotel oid) hebt.
 
en dat reisverzekeringen het deelnemen aan risico sporten uitsluiten....
en als ik me niet vergis dekt je zorgverzekering ook niet automatisch alles in het buitenland.

daarvoor zijn de speciale speciale race reisverzekeringen.
die geven je een extra polisblad waarop expliciet staat dat deelnemen aan risico sporten NIET uitgesloten is.
als je een dergelijke reisverzekering niet hebt, en je zou een keer met de helicopter moeten...

voor de NL-ers dus al het geval als je op Zolder, Spa, Nurburgring, etc rijdt
 
Laatst bewerkt:
Ik mocht zonder een speciale race reisverzekering niet eens deelnemen aan buitenlandse circuitdagen via FE als je Nederlander was .Belgen konden wel zo mee , denk er nu over na om Belg te worden })

Het zegt ook wel iets over onze goede Nederlandse verzekeringen ;) :+


==================

(Voor Nederlanders is de situatie anders, zie hieronder)
Inderdaad; voor de ambulance van het circuit naar het plaatselijk ziekenhuis zal u een gepeperde rekening ontvangen indien niet extra verzekerd.
Een luchtambulance kost u tussen de 20.000 en 30.000 Euro…
 
Laatst bewerkt:
Ik mocht zonder een speciale race reisverzekering niet eens deelnemen aan buitenlandse circuitdagen via FE als je Nederlander was .Belgen konden wel zo mee , denk er nu over na om Belg te worden })

Het zegt ook wel iets over onze goede Nederlandse verzekeringen ;) :+


==================

(Voor Nederlanders is de situatie anders, zie hieronder)
Inderdaad; voor de ambulance van het circuit naar het plaatselijk ziekenhuis zal u een gepeperde rekening ontvangen indien niet extra verzekerd.
Een luchtambulance kost u tussen de 20.000 en 30.000 Euro…

grappig ik mocht wel met me zilverenkruis mee met FE
 
grappig ik mocht wel met me zilverenkruis mee met FE

Dat is idd grappig })

Volgens mijn verzekeraar mocht ik 100% zo mee helikopter vluchten zaten erbij.Kijk ik in de kleine lettertjes stond er geschreven.Dat snelheidssporten /parajump etc niet verzekerd werden.Na een telefoongesprek van 1 uur wisten zij het plots ook niet exact meer zo zeker , wel of niet verzekerd? Toen besloten om maar geen risico te nemen en voor 180-200 euro een race polis afgesloten.0
 
Dat is idd grappig })

Volgens mijn verzekeraar mocht ik 100% zo mee helikopter vluchten zaten erbij.Kijk ik in de kleine lettertjes stond er geschreven.Dat snelheidssporten /parajump etc niet verzekerd werden.Na een telefoongesprek van 1 uur wisten zij het plots ook niet exact meer zo zeker , wel of niet verzekerd? Toen besloten om maar geen risico te nemen en voor 180-200 euro een race polis afgesloten.0
Maak wel onderscheid in reisverzekering en en zorgpolis!
Je reisverzekering dekt het over het algemeen niet. Iedere zorgpolis dekt dit wel, het is wettelijk geregeld dat er geen uitsluitingen zijn. Maar twijfel je sluit dan gerust de onnodige speed secure polis af.😉
 
het gaat niet zozeer om de medische zorg, die is wel afgedekt.

het gaat meer om de zaken er omheen; het helicopterritje in het buitenland, waarvan de nederlandse zorgverzekering vindt dat hij goedkoper kon, of -iets vervelender- de kosten voor het terug naar NL halen van je lijf als je het zelf niet meer kan navertellen.
zover ik heb kunnen vinden zijn die situaties niet echt afgedekt door je zorgverzekering.
dan betaal ik liever iets meer aan een verzekering die garandeert dat het gedekt is.

Edit: even m'n polisvoorwaarden weer eens doorgenomen en blijkbaar zit repatriering van je lijf in de Buitenland Module. alleen de kosten van een helicopterritje... vallen die onder "noodzakelijk medisch vervoer"? if so, dan zou ik nu ook denken dat die aanvullende verzekering niet echt nodig is (mits je buitenland module hebt dan :))
 
Laatst bewerkt:
het gaat niet zozeer om de medische zorg, die is wel afgedekt.

het gaat meer om de zaken er omheen; het helicopterritje in het buitenland, waarvan de nederlandse zorgverzekering vindt dat hij goedkoper kon, of -iets vervelender- de kosten voor het terug naar NL halen van je lijf als je het zelf niet meer kan navertellen.
zover ik heb kunnen vinden zijn die situaties niet echt afgedekt door je zorgverzekering.
dan betaal ik liever iets meer aan een verzekering die garandeert dat het gedekt is.

Edit: even m'n polisvoorwaarden weer eens doorgenomen en blijkbaar zit repatriering van je lijf in de Buitenland Module. alleen de kosten van een helicopterritje... vallen die onder "noodzakelijk medisch vervoer"? if so, dan zou ik nu ook denken dat die aanvullende verzekering niet echt nodig is (mits je buitenland module hebt dan :))

Het zit toch echt in je basis verzekering, (ook het helicoptervluchtje) ik heb ook de ruimere dekking van de buitenland module maar echt noodzakelijk is die niet.
 
aanvulling van de FBTO website...

Met alleen de basisverzekering van de zorgverzekering ben je in het buitenland verzekerd voor de tarieven die in Nederland gelden. En de kosten in het buitenland zijn soms veel hoger dan in Nederland!
Voorbeeld: een verstuikte enkel op skivakantie in Oostenrijk? De behandeling kost € 450,-. In Nederland kost deze behandeling € 120,-. In Oostenrijk is het € 330,- duurder. Ben je niet aanvullend verzekerd? Dan betaal je zelf nog € 330,- voor de behandeling.


Het is dus wel verstandig om de Buitenland Module aan te zetten lijkt mij zo.
Maar idd, de extra "speed secure clausule" is dan niet echt meer nodig
 
Laatst bewerkt:
Zo, de race in Mettet weer gehad, dat ging eigenlijk best wel lekker, vermoeiend baantje, geen tijd om even stil te zitten, maar van bocht naar bocht sturen!
In de ochtend ging het het beste, middags vrij warm, ik ben tot 1.21 gekomen.
Mariska deed het een stuk beter, die reed op gegeven moment 1,17.
Maar helaas in de laatste race ging ze bij uitaccelereren van een scherp bochtje met een highsider er af..
Gelukkig is de schade aan mens en motor beperkt gebleven.
Ze is wel erg stijf en pijnlijke rug, bil en hand, maar gelukkig niets gebroken!

Op naar de volgende race in Assen op 18 september!

De 4 uurs race in Zolder laten we schieten, als het als normale race was georganiseerd waren we wel gegaan.

groet, Pieter
 
Laatst bewerkt:
Maak wel onderscheid in reisverzekering en en zorgpolis!
Je reisverzekering dekt het over het algemeen niet. Iedere zorgpolis dekt dit wel, het is wettelijk geregeld dat er geen uitsluitingen zijn. Maar twijfel je sluit dan gerust de onnodige speed secure polis af.😉


:P

Ik heb beide plus nu dubbele polissen reisverzekering met idd speed secure _O-

Eerlijk gezegd, bij enige twijfel ( bij mij en ook de verzekeraar) betaal ik liever 200 euro extra als 30.000 euro extra voor een rondvluchtje :+

Desalniettemin ga ik nogmaals contact met hen opnemen zodat ik zwart op wit op mijn polisblad krijg verzekerd te zijn tijdens/met het circuitrijden buitenland all in krankenhaus met de helikopter en 4 zusters in en aan het bed . :9
 
aanvulling van de FBTO website...

Met alleen de basisverzekering van de zorgverzekering ben je in het buitenland verzekerd voor de tarieven die in Nederland gelden. En de kosten in het buitenland zijn soms veel hoger dan in Nederland!
Voorbeeld: een verstuikte enkel op skivakantie in Oostenrijk? De behandeling kost € 450,-. In Nederland kost deze behandeling € 120,-. In Oostenrijk is het € 330,- duurder. Ben je niet aanvullend verzekerd? Dan betaal je zelf nog € 330,- voor de behandeling.


Het is dus wel verstandig om de Buitenland Module aan te zetten lijkt mij zo.
Maar idd, de extra "speed secure clausule" is dan niet echt meer nodig

Dat zeer zeker doen Erik :t
 
En zijn we er over een weekje ook allemaal weer bij?

Tot nu toe nog genoeg plekken voor de races, het vrijrijden zit al wel vol.
Als iemand sessie 1 nog wil afstaan hoor ik het graag.
 
Zojuist ingeschreven, nat of droog maakt mij niet uit, hoewel nat de voorkeur heeft,tussen het pk geweld :Y :] 8-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan