€500 challenge 2019: Wim z'n brakke Yamaha XS400

Dank voor deze aanvullende info :}

Denk dat de middelste carb/cylinder de (nog aan te schaffen) mengbuis gaat krijgen. Want deze heeft het thermisch het zwaarste.

De naald hou ik origineel, want het is geen 850 waar deze carbs aan komen te hangen.

Is trouwens ook goede info voor mijn 850 ;)
 
Ik ben een XS400 aan het verbouwen, daar komt erg veel materiaal vanaf.... Zie mijn topic XS400 tracker project. O.a. tank en zadel, alles vwb remmen, cockpitje en nog veel meer...

Ik laat je wel weten wat er overblijft.

grtz
John
 
Weer wat om naar uit te kijken. Kan ik je "uithoren" over de door mij gemiste 500 eurochallenge 😉
 
Lijkt wel mij wat, meest noodzakelijk zijn andere voorvorkpoten.

Maar om daar nu een complete motor aan te schaffen zie ik nog niet zitten. Zeker niet vanuit Tsjechië.
 
full


Dit is een schone naaldsproeier (mengbuis). Dit is degene die in een XS400 zit. In een XS750 zit dezelfde alleen zitten er dan meer van die kleine gaatjes in (waar de speld doorheen zit).
 
Was wel een heel eenvoudige manier om vast te stellen of de openingen goed open zijn.
 
Dit gaat wat worden !

Succes met de onderdelen Wim, bedankt voor de biertjes, en ik ben benieuwd hoe die dubbele schijven staan op dit superbrik.

Grtz
John
 
Kleine up-date. Spullen opgehaald bij Cecotto. Natuurlijk nog niet gemonteerd, doch weer een stapje verder.

Een extra remklauw (links) zodat ik als er een juiste onderpoot gevonden is de motor uitgerust kan worden met een dubbele schijfrem voor. Verder een mooie buddyseat (schuim is goede conditie en de onderkant is hard en compleet, dat er een scheurtje in de bekleding zit, is goed oplosbaar).

En verder een paar Nederlandse schokbrekers (waar ik zeer verguld mee ben). Mooie tijdsoriginele Koni's. Weet van mijn XS750 dat dergelijk schokbrekers achter een goed effect hebben op de wegligging.

Voor de carbs van mijn 750/850 heb ik een revisieset gekocht voor een carb van een XS1100 ((want dat is feitelijk een 850 met een extra cylinder). Kan dus nu de samengestelde carbset compleet maken en gaan proberen (set wordt qua sproeier bezetting ingericht voor de 750 met podfilters, grotere sproeiers).

Een hele lap tekst zonder foto's, wordt morgen goed gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Zo de XS-familie die ik in het bezit heb op de foto gezet *D

full


XS400 (de meest brakke van het stel, maar wel origineel, koplamp en uitlaten zijn wel aanwezig, niet gemonteerd). Logischerwijs NIET rijdend (en het zal nog wel een tijd duren voordat deze rijdt). Kenteken 1981. Staat rechts :+
XS750 (niet meer origineel, de oudste). Rijdend. Is een 2D nu met elektronische ontsteking kenteken 1977 ('n blauwe :Y ). Is de meest linkse
XS850 (zeker niet origineel, o.a. 750 tank, MK2 carbs, kleine knippers, andere buddybekleding, superbikestuur, koplamp van een TR1). Rijdend, kenteken 1980. Logischerwijs de middelste :)

De 400 gaat in de toekomst uitgerust worden met Koni's :9 (ga er ondertussen vanuit dat hij ooit rijdend gaat worden)

full


De zooi vanuit een andere hoek
full
 
Hi Wim, ik heb je gisteren nog een mail gestuurd met bankgegevens, laat even weten of die aangekomen is. Afgelopen vrijdag had ik dat ook al gestuurd, maar schijnt niet aan te komen.

Grtz
John
 
Weer een klein stapje verder.
Achterlicht gemonteerd en het waarschijnlijk een exemplaar van een XS750 special, maakt niet uit voor de werking ;)

Daarbij ook nog vastgesteld dat de knipperlichten aan de achterzijde geen groot probleem zullen vormen, aangezien er "stroom" uit de nu nog losse hangende draadjes komt.
Hoe de knipperbollen gemonteerd gaan worden is daarentegen nog een vraag.

Verder vastgesteld dat het startknopje goed werkt, stuurt het startrelais aan waardoor de startmotor soepel rond gaat. Ook dat blijkt te werken.

Foto ontbreekt nog, maar volgt
 
En weer een klein stapje verder. Via Ebay.de twee voorvorkpoten aangeschaft die niet bruin zijn.

Ondertussen verse keerringen besteld, volgende week de poten weer in elkaar zetten.

Zonder foto geen bewijs...
Dit is de reden dat er iets betere chromen delen voor de voorvork nodig zijn :X
full
 
En met een deel van deze onderdelen ga ik de poten weer samenstellen.

Chroom is in orde (op een paar hele kleine pitjes na) :)

full
 
Weet niet wat het zou kosten om voorvorkpoten in dergelijk vergane staat te laten herstellen. Denk een veelvoud van tweedehands ;)

Moet alleen nog uitzoeken welke voorvorkveren ik ga gebruiken. De lange of de iets kortere, weet namelijk nog niet waar het verschil in zit. Voorvorkpoten waren visueel hetzelfde.

Overigens nog steeds geen linkerpoot gevonden met de mogelijkheid om een extra remklauw op te monteren (kan natuurlijk altijd nog een keer).

Eerst dit geval rijdend zien te krijgen.

Moet overigens wel wat gaan doen aan corrosiepreventie :Y , want geheel geen lak/verf op het frame (is ondanks de gewenste looks) niet bevordelijk voor de veiligheid.

Zie het bewijs dat er weinig tot niets meer over is van de originele corrosiebescherming :+
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan