Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

Ook de Metzeler Tourance Next is nog een optie voor de AT. Vergelijkbaar met de Scorpion Trail II maar op details toch net anders
 
Ook de Metzeler Tourance Next is nog een optie voor de AT. Vergelijkbaar met de Scorpion Trail II maar op details toch net anders

Die Metzeler, is die er in TT voor de AT of doen we een binnenband in de TL.
Had ik namelijk ook op de DL1000 en vond het wel een fijne band. Werd wel lawaaierig overigens naarmate slijtage vorderde (voor).
 
Er gaat gewoon een binnenband in de TL band. Moet geen problemen geven, heb ik me laten vertellen.
 
Ok, wordt de bandenkeuze toch iets ruimer van.
Als ik die fijne D610 af heb gaan er weer Metzelers onder denk ik. :]
 
Verhalen over cuppen van een TKC 70 zijn mij compleet vreemd. Ik heb er nu 5K op zitten met de TKC's en ik denk dat ik er nog 10 bij op ga zetten. Perfecte grip op nat en droog asfalt en offroad was ik positief verast door de stabiliteit en grip. De elektronica hielp hier overigens wel, zeker op losse ondergrond.

Iets meer in detail; in de Eifel had ik meer grip dan een R1200RS met Michelin Pilot Road 4 in matige tot zware regen. Een RT op Metzlers hield het ook niet bij. Op droog asfalt reed ik de stepjes aan de grond. Voor mij de grens, want verzitten doe ik niet op de AT.

19621091_1593275027351976_5128112586717175461_o.jpg
 
Verhalen over cuppen van een TKC 70 zijn mij compleet vreemd. Ik heb er nu 5K op zitten met de TKC's en ik denk dat ik er nog 10 bij op ga zetten.

Dan rijd je als een slak.. :+ _O-
Continental geeft zelf een gemiddelde levensduur van 8 tot 10K op.

Maar goed ik rijd ook wel als een hork: vol op 't gas, vol in de rem, steppies aan de grond etc.
gecombineerd met zo'n bandenprofiel cuppen ze dan snel.

Ik heb vandaag die Conti TrailAttack 2's besteld, en ik ga wel zien hoe lang ze het uithouden..
 
Volgens mij ben ik aan een tweede stel stepjes toe, dus ik denk dat we elkaar niet veel ontlopen.
De TA2's zijn fantastisch, echter heb ik geen allroad gekocht om er wegbanden onder te leggen. Met de TKC 70's heb ik net wat meer te vertellen op onverharde paden en mijn ervaring met de TA2 op onverhard was best wel drama.

12080076_1061531647192986_7793264947000297116_o.jpg
 
Yep, staat gewoon in de vandale.nl:
hork (de; m; meervoud: horken)
1 lomp, onhandig iemand
 
Volgens mij ben ik aan een tweede stel stepjes toe, dus ik denk dat we elkaar niet veel ontlopen.
De TA2's zijn fantastisch, echter heb ik geen allroad gekocht om er wegbanden onder te leggen. Met de TKC 70's heb ik net wat meer te vertellen op onverharde paden en mijn ervaring met de TA2 op onverhard was best wel drama.

[afbeelding]

Ik zat al raar te kijken, dat is een rare AT, uitlaat links, ketting rechts. BMW op de koffers

En toen drong het tot me door, oh, het is een BMW |( :+
 
Er is niet zoveel te klagen dus daarom is dit topic best wel stil denk ik :+

Saai is i zeker niet 8-)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier nog mensen die merken dat de AT grofweg tussen 50 en 80 km/u wat "hobbelt"? De Crosstourer van mij doet dat maar de AT van mijn vrouw heeft dat ook. De AT heeft nog garantie. Ik heb al wel gezien dat er een kleine slag/tik in het achterwiel zit. Dit zit vermoedelijk precies op de las van de velg en dat is er niet uit te richten.

Als je het gewend bent, merk je het niet echt maar kom je van een motor met gietwielen, merk je dit direct.
 
Niks te merken op dat saaie ding van me, geen hobbel, geen slag, helemaal niks. Saai hè. Ik geloof dat ik eindelijk de motor heb gevonden die bij me past; saai, voorspelbaar, degelijk, betrouwbaar, snel, knap, intelligent, subtiel, romantisch, humorvol ....... :Y
 
Zijn er hier nog mensen die merken dat de AT grofweg tussen 50 en 80 km/u wat "hobbelt"? De Crosstourer van mij doet dat maar de AT van mijn vrouw heeft dat ook. De AT heeft nog garantie. Ik heb al wel gezien dat er een kleine slag/tik in het achterwiel zit. Dit zit vermoedelijk precies op de las van de velg en dat is er niet uit te richten.

Als je het gewend bent, merk je het niet echt maar kom je van een motor met gietwielen, merk je dit direct.

Ja doet mijne ook.
En ik moest 300cc olie bijvullen.
Das dan 300cc op 2500km, vind ik wat veel.

Dus mn DL1000 hobbelde niet en gebruikte met zn 60000km geen drup.
 
Naast dat de AT hobbelt (vermoedelijk door de velgen), heeft de AT ook last van flinke corrossie of aanslag op de spaken. Mijn 5 jaar oude Crosstourer kent dit probleem niet. Honda heeft dus naast velgen van dubieuze kwaliteit ook nog eens spaken van dezelfde kwaliteit gebruikt.

Ik was er al enigszins op voorbereid. Ik heb mijn velgen van de Crosstourer tot 2 keer laten richten bij Haan Wheels in Schijndel (zou de beste in Nederland moeten op dit gebied). Zij hebben daar een compleet wielen kit liggen voor een AT (wordt ook verkocht door Touratech). Ik heb hun gevraagd naar de reden hiervan. Dat waren er 3:
- Slechte kwaliteit velgen (net als mijn Crosstourer)
- Slechte kwaliteit spaken (heb ik dus nu gezien)
- Te dunne spaken voor echt off-road gebruik.

Die laatste is voor ons niet interessant. Ik wil kijken wat ik met de dealer kan regelen of, met eventueel bijbetalen, de spaken en velgen vervangen kunnen worden door velgen en spaken van Haan Wheels. Zij geven aan dat hun velgen niet hobbelen door de lasnaden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan