Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

zo, we zijn weer terug.
franse alpen, italiaanse meren (maggiore en como) en nog zwitserse passen.
het rondje grimsel furka gothardpass en susterpass was wel het hoogtepunt qua passen.
splugenpas was erg mooi, vooral de omgeving.
grote en kleine st bernhard, erg leuk.
galabier ...tjee dat daar fietsers overheen gaan....zoveel respect voor die gasten.
helaas was het uikijkpunt in de glazenbox (dans de vide) van de mont blanc niet te bezichtigen door de dichte bewolkin...dus moet nog eens terug.
vele mooie picknick plekken gecreeerd met machtige vergezichten.



scheurneusje: als je ff je adres pbeet naar mij, ik heb grossclockner gerlosstrasse en timmelsjoch/passorombo stickers voor je.


Zo das een mooi rondje grimselpas hebben we in 2010 gedaan..
Timmeljoch had ik nog 1 en grossclockner gerlosstrasse hebben we niet gereden dus jammer.
Ik wil alleen de stickers van passen die we zelf tijdens onze motorvakantie hebben gehad.

Vraagje wij gaan naar lagio di magiore via de dan bernandino pas...
Nu doet mijn route app raar bij stukje als je bij nufenen voor tawandatunnel of zoiets langs snelweg de 13 die we steeds volgen..hij gaat dan toch ook de snelweg op en mijn route.
Ik heb geen puntjes verkeerd staan en snap er niks meer van.
Weet iemand misschienhoe dat daar zit?

Had in eerste instantie ook splugenpas maar vond de tijd dat we om moeten gaan te lang we moeten namelijk naar cannobio...

Eerst mijn motor nog goed zien te krijgen kan wel janken wilde net gaan rijden.
Lekt hij weer benzine..vlotternaald blijft steeds hangen 😢😢😢
Wat een ellende donderdag vertrekken we pff
 
dzgJlx1.jpg

En puntje 59 staat niet op snelweg...en toch pakt hij zowel mijn puntje route en door die tunnel via snelweg...maar wij hebben geen vignet..

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
klopt.....wij hebben daar vorige week gereden, is een stukje afgesloten en moet je even de snelweg op.
denk dat je routeplanner dat ook weet .
zijn daar flink aan het bouwen aan secundaire weg en snelweg.
 
een van ons had ook geen vignet....geen problemen ondervonden :) was geen controle daar.


trouwens....op meerdere plaatsen gingen wij ff snelweg op om meters te maken...maargeen controle of zo gehad.
 
Oke bedankt...... hafden in 2010 daar ook al problemen en durfde de snelweg toen niet op vanwege te hoge boetes ....
Nu nog hopen dat motor voor donderdag goed gemaakt is...😓
 
hier de passen collectie weer uitgebreid....niet met stickers maar souveniers als in sleutelhangers.
voordeel: netje kan steeds mee naar volgende motor ;)

koop ze niet van elke pass...dan zou het te duur worden....en te weinig plek :)

20745958_1477393185657939_265663983866457187_o.jpg
 
hier de passen collectie weer uitgebreid....niet met stickers maar souveniers als in sleutelhangers.
voordeel: netje kan steeds mee naar volgende motor ;)

koop ze niet van elke pass...dan zou het te duur worden....en te weinig plek :)

[afbeelding]

Oog das ook een leuk idee...
Wij kopen van ieder vakantie (land) iets voor in de kerstboom dat is ieder jaar weer herinneringen ophalen maar op mijn windscherm plak ik de passen stickers...
Heb er nu pas 3 ....kunnen er nog genoeg bij..😃
 
Ja he net als huis dubbelsteens en geïsoleerd dak en muren.
Was jaren feesthok voor meuterklup en harleyclub...nu hebben we er bijna anderhalf jaar tussen de motors gewoond.
Omdat dochter en kleinkind weer thuis kwamen wonen..
Nu onze oudste zoon op zichzelf woont zijn we weer terug naar het huis....nu ruimte om je lekker in terug te trekken etc...
Nu bed eruit en rest laten staan...
Alleen kast naar muur gedaan...

mzecPtW.jpg

dDa0Z3V.jpg


Ach zodra dochterlief er geen gebruik meer van maakt savonds dan gaan we mischien wel weer een bar maken...😃
 
Tip als je, vanuit Italië, door wil naar Slovenië (zeer de moeite waard! )...
Neem de SS54 langs tolmezzio, dan een klein stukje SS13 naar chiusaforte en dan de SP76 - over passo di nevea - richting cave de predil gevolgd door de SS54 richting Kranska Gora. Verborgen pareltje...

Tolmezzo
Friuli-Venezia-Giulia-Italy-Tagliamento-River-2015.04.05-GR003013-1024x678.jpg


Passo di Nevea
308c9db4403031c665ab0c90fe04557d_7083.jpg__thumb


Chiusaforte
14193102.jpg


Lago de Predil
36a6a978dc8c64bda3c1db24d0e3a156.jpg


Predil-Lake2-980x735.jpg


Kransjka Gora
jasna_jesen.jpg

946.jpg
 
Mooie foto's wij hebben de vrsc pas gereden in 2012 en toen vanuit Slovenië Italië in ook mooi....maar dit schrijf ik op voor volgend jaar (Ga er gewoon vanuit dat medicatie voorlopig nog blijft helpen)
Dan gaan we naar Kroatië heeft schoonzus een huisje...😁
 
Laatst bewerkt:
Tip als je, vanuit Italië, door wil naar Slovenië (zeer de moeite waard! )...
Neem de SS54 langs tolmezzio, dan een klein stukje SS13 naar chiusaforte en dan de SP76 - over passo di nevea - richting cave de predil gevolgd door de SS54 richting Kranska Gora. Verborgen pareltje...


Passo di Nevea
[afbeelding]

huh? dat is toch de san Boldo ? Met de haarspeldbochten in de tunnels en 1 richting tegelijk.
 
ik heb onze route van 2012 nagekeken en wij kwamen van de vrsic pas en namen toen de 401 en de sp42 richting udine omdat we via passo del morto en Giau en drei zinnen naar Arraba gingen toen ook heel mooi trouwens............(dus we waren er echt heel dichtbij dezelfde rivier,...

jLHn2Z7.jpg

IzhcVDH.jpg


TYo0TpF.jpg

TfYzzkN.jpg


mISaDch.jpg

7UtnFT0.jpg


98QnEwy.jpg

CwFTEYX.jpg

Prq4xqQ.jpg


7egcV8k.jpg

klaar voor vertrek uit arraba via weer de pordoi op naar de gavia en de stelvio
nI9BySa.jpg


WjVhPOC.jpg

MIWVIkJ.jpg


cgc0TO6.jpg

dit was ook een hele fijne motor trouwens
Jp4X4a3.jpg

2uAyiRu.jpg

At38w96.jpg


re9yOLN.jpg

ZPs4u6w.jpg

1FU0q6B.jpg


dit hierboven was allemaal motorvakantie 2012
ik heb er nog meer.............maar ben nu alles voor vertrek morgen klaar aan het maken..heb er zin in

oke vlug dan nog de stelvio motorvakantie 2015 (of heb ik die al keer gepost? door medicatie en leeftijd hihihi soms vergeetachtig)

DeHmO3m.jpg



nou jongens weet niet hoe vaak op mijn internet ga zitten maar toedeloe en tot na onze motorvakantie.........
 
Ik ben gisteren gestrand met een defecte spanningsregelaar in de buurt van Cortina. Motor is op sleepwagen naar garage gebracht. Ik hoor straks hoe het verder gaat. Geen pas kunnen rijden in Italië. Dus geen stickers helaas.
 
Ik ben gisteren gestrand met een defecte spanningsregelaar in de buurt van Cortina. Motor is op sleepwagen naar garage gebracht. Ik hoor straks hoe het verder gaat. Geen pas kunnen rijden in Italië. Dus geen stickers helaas.

Dat is balen, zeker een Honda.

Ik hoop dat het snel te herstellen is. Ooit nog een keer een week in het dorpje Fagernes in Noorwegen doorgebracht wegens een kapotte spanningsregelaar en later weer in Duitsland, daar duurde het 3 dagen.
 
Voor elke Honda een reserve spanningsregelaar meenemen. Maakt niet uit of het origineel is, ik heb ze via alibaba . En ook dan monteren met warmtegeleidende pasta en een extra koelplaatje.



Dat is balen, zeker een Honda.

Ik hoop dat het snel te herstellen is. Ooit nog een keer een week in het dorpje Fagernes in Noorwegen doorgebracht wegens een kapotte spanningsregelaar en later weer in Duitsland, daar duurde het 3 dagen.
 
Voor elke Honda een reserve spanningsregelaar meenemen. Maakt niet uit of het origineel is, ik heb ze via alibaba . En ook dan monteren met warmtegeleidende pasta en een extra koelplaatje.

Tja en als die in orde is dan brandt de dynamo wel door. Inmiddels rij ik 3 jaar naar alle tevredenheid Yamaha :+
 
Laatst bewerkt:
Ik ben gisteren gestrand met een defecte spanningsregelaar in de buurt van Cortina. Motor is op sleepwagen naar garage gebracht. Ik hoor straks hoe het verder gaat. Geen pas kunnen rijden in Italië. Dus geen stickers helaas.


Oog wat een pech ....hopelijk kan het nog gemaakt worden..
wij zitten nu in het zwarte woud..heerlijk weer gehad vandaag...
 
Voor elke Honda een reserve spanningsregelaar meenemen. Maakt niet uit of het origineel is, ik heb ze via alibaba . En ook dan monteren met warmtegeleidende pasta en een extra koelplaatje.
Dat maakt wel zeker uit.
Ik heb Chinese spanningsregelaars gezien die al stuk uit het doosje kwamen.....

Maar koeling is altijd aan te bevelen.
 
Mooi filmpje. En dolomieten vlijven mooi....
Maar zie nu meteen dat het in de franse alpen iets minder druk is....

Nu halen we ook regelmatig autos in onze vemiddelde snelheid lag op 53 km...
Super mooi dat alle gegevens in dat filmpje staan
Met gopro haden we dat in 2012 niet daarna verkocht...
Wat gebruik jij als ik het vragen mag...
 
Terug
Bovenaan Onderaan