Marc Marquez topic deel II

MM was vandaag weer de beste rijder.
Alleen door het voordeel dat de Duc's hebben bleef Dovi hem net voor.
Ik zie nog steeds MM als verreweg de grootste kanshebber voor de titel.
 
MM was vandaag weer de beste rijder.
Alleen door het voordeel dat de Duc's hebben bleef Dovi hem net voor.
Ik zie nog steeds MM als verreweg de grootste kanshebber voor de titel.
Daarom was p3 natuurlijk ook voor een Ducati.....
Geef ook gewoon de credits aan Dovi, pakt zijn 3e race dit jaar. Divebomb van Marquez liep goed af omdat Dovi nog op tijd anticipeerde anders lagen ze er beide af.
 
:^

Volgens mij waren de Ducs nu niet meer de snelste door die gigantische stroomlijn.
Ik zag Pedrosa iets van 7 km/u hoger in topsnelheid dan Lorenzo. _O-
 
Laatst bewerkt:
MM was vandaag weer de beste rijder.
Alleen door het voordeel dat de Duc's hebben bleef Dovi hem net voor.
Ik zie nog steeds MM als verreweg de grootste kanshebber voor de titel.

Marquez als titelkandidaat: zeker! De rest: hmmmmm Dovi heeft 't gewoon héél goed gedaan vandaag... Geen enkele andere Ducatist die in de buurt zat, dat zegt wel iets. (Zie waar Zarco zat met z'n Tech3, en hoe er geen enkele GP15/16 in de buurt reed.)
 
:^

Volgens mij waren de Ducs nu niet meer de snelste door die gigantische stroomlijn.
Ik zag Pedrosa iets van 7 km/u hoger in topsnelheid dan Lorenzo. _O-

Het lijk er inderdaad op dat de winst van deze wings niet eens zozeer in het beheersen van de motor zit op weg naar de enorme top. Maar meer in een beter stuurbare motor met het vermogen van de ducati.

Je zag ook dat Dovi juist sneller was dan Marquez en sector 4. De stuursector. In de andere 3 was Marc sneller.

Geniale finale van Marquez overigens. Dat hij dat zo kan plannen en uitvoeren zonder crashen maakt hem wel een sensatie op de motor. Leek wel motorcross
 
MM was vandaag weer de beste rijder.
Alleen door het voordeel dat de Duc's hebben bleef Dovi hem net voor.
Ik zie nog steeds MM als verreweg de grootste kanshebber voor de titel.

ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar dat is je reinste onzin. Welke voordelen van de Duc's bedoel je dan? Dovi heeft het gewoon perfect gedaan en heeft hem in die laatste bocht perfect gepareerd.

Dovi was gewoon de beste rijder, punt.
 
MM was vandaag weer de beste rijder.
Alleen door het voordeel dat de Duc's hebben bleef Dovi hem net voor.
Ik zie nog steeds MM als verreweg de grootste kanshebber voor de titel.
:N die beste eindigde op de zevende plaats :+ ............ :$

Oke ff serieus maar kom toch ;) Dovi was de beste zeer terecht de winnaar :Y hield zijn hoofd koel onder hoge druk maakte geen fouten zeer hoge klasse.

Stel dat Dovi dit kan vasthouden de rest van dit seizoen en hem pakken de titel he wat een enorme verrassing :} zou dit zijn,supergaaf.
 
Marquez laat zien dat ie op dit moment op ieder circuit sterk is. Als hij geen fouten meer maakt pakt hij zijn 3e motogp titel.
 
ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar dat is je reinste onzin. Welke voordelen van de Duc's bedoel je dan? Dovi heeft het gewoon perfect gedaan en heeft hem in die laatste bocht perfect gepareerd.

Dovi was gewoon de beste rijder, punt.
Op voorhand was (ook door Ducati zelf) deze baan ingeschat als een van de tracks waar ze het beste zouden kunnen presteren.
Ik zeg niet dat Dovi het slecht gedaan heeft, integendeel.
Maar toch schat ik de prestatie van MM van dit weekend hoger in (ondanks dat ik geen MM-fan ben).

Pedrosa had zijn hoge topsnelheid vooral te danken aan zijn minimale afmetingen en gewicht. Niet aan het feit dat de Honda de snelste motor is.
Wat er met de andere Honda-rijder (Crutchlow) aan de hand is weet ik niet. Dit was wel erg tegenvallend.
 
MotoGP Austria: Folger gives insight into Marquez strength



“He knows already that, in two laps, my tyre will drop so he already starts to pick up the bike early, to save the tyre” – Jonas Folger


Want to know just what it takes to win in MotoGP? Jonas Folger has shed a light on the substantial talents of Marc Marquez, explaining how the current championship leader adapts his riding style over a race to match the ever-changing performance of his tyres.

The class rookie had an opportunity to witness Marquez’s race craft first hand during a spirited ride at his home grand prix at the Sachsenring, where he surprisingly shadowed the Repsol Honda man for the majority of the 30-lap race.

Folger went on to speak of how much he had learned from Marquez in the exchange, an encounter he recalled in detail after testing at Brno on the Monday after the Czech Grand Prix.

According to the German, Marquez had “four different stages” in the race. During each, he would adjust his style, adapting to the ever-decreasing grip offered by Michelin’s front and rear tyre.

And, incredibly, Folger described how Marquez – already a five-time world champion at just 24 years of age – would anticipate each stage, changing his approach, line, and body position two or three laps before a suspected drop in tyre performance arrived, to ensure the shift was as seamless as it could be.

“The best thing I saw was when he started to change his riding style, because I was always waiting until my tyre dropped,” explained Folger at Brno. “Then I was changing my riding style.

“He is doing this before. He knows already that, in two laps, my tyre will drop so he already starts to pick up the bike early, to save a little bit the tyre, so it makes the tyre’s life even longer.

“That’s what I saw from him and it was very nice to see. There were four different stages. You can see always one step, another step… He’s not just pushing until five laps to go and then changing. He’s already starting on lap six.”

And Marquez’s chameleon-like ability to adapt to the ever-changing behaviour of the conditions around him isn’t just limited to during a race. Considering an upcoming track, and how his bike is likely to react there, the 24-year old will adjust his riding style accordingly.

Take last weekend’s Austrian Grand Prix for example. Marquez’s breath-taking ability to plant his RC213V firmly on its nose and brake all the way into the corner has long been known.

But sensing acceleration would be key at the fast, sweeping Red Bull Ring, Marquez spent Monday’s post-race test at Brno preparing an adjusted approach.

Finding the ideal line to exit the Red Bull Ring's low-gear corners, which open out onto considerable straights, was his focus, as was a revised body position when picking his bike up.

In the wake of qualifying in Austria, Marquez was not too keen to expand on just what he had changed, but revealed the prior test at Brno was a fine opportunity to work on bike balance, as well as his riding style.

“[It] Looks like in this race weekend honestly we are not losing on acceleration,” he said on Saturday, after securing pole in Austria. “We are the same like [our] competitors. We find a very good balance with the bike. For last year, I was losing much more, but I was riding without wings. I was riding with a completely different balance of the bike.

“[It was] Was really important Monday test in Brno because we start to prepare this race. [It] Looks like this year I am feeling better with the bike, better acceleration. Of course, I’m losing in other points and I’m struggling a little bit, but also I tried to adapt my riding style to the bike. I’m very happy and very proud to be fast on this racetrack.”

While Marquez didn’t give much away, fellow Honda rider Cal Crutchlow, who has access to the data of both Repsol Honda riders, was more than impressed with the reigning world champion’s change in technique.

“Normally, if you get the acceleration [here] you stay there [at the front],” he said after qualifying in Austria. “Marc’s been the king of it this weekend. Honestly, how he’s improved since being here last year in acceleration…

“I think it’s a combination of both [improvements to the RC213V and Marquez’s riding]. But he’s riding fantastic in that area, really, really well. Getting the bike stopped, turned and getting it out. Normally that’s Dani’s [Pedrosa] strong point and he’s murdering Dani.”

Marquez’s considerable natural ability has never been in doubt. But recent races, and rivals’ comments underline the level of thought that goes into his riding. And, with podiums in each of the past five races, it is hard to imagine anyone stopping him in his quest for a fourth premier class crown.
 
Is nog bekent geworden van dat seintje met Marquez zijn voet naar zijn crew? De baan was natuurlijk veels te nat voor slicks...
 
Is nog bekent geworden van dat seintje met Marquez zijn voet naar zijn crew? De baan was natuurlijk veels te nat voor slicks...

"At one point in the race it appeared as though Marquez was considering entering the pits after the signalled to his team with his leg, but he later explained he was merely trying to cover all eventualities.

“Here in this circuit we changed quite a lot the set-up between dry and wet, then they need time to prepare the dry set-up. We speak before the race and I said to them that if I feel it can be a flag to flag race, I will show my leg and you have time and you can prepare well the dry set-up,” he said.

“For that reason I showed my leg because I saw it was getting dry quite quick. In the end there was not so much water in the track but always try to be ready.”"

Marquez: Perfect result after Silverstone setback
 
"At one point in the race it appeared as though Marquez was considering entering the pits after the signalled to his team with his leg, but he later explained he was merely trying to cover all eventualities.

“Here in this circuit we changed quite a lot the set-up between dry and wet, then they need time to prepare the dry set-up. We speak before the race and I said to them that if I feel it can be a flag to flag race, I will show my leg and you have time and you can prepare well the dry set-up,” he said.

“For that reason I showed my leg because I saw it was getting dry quite quick. In the end there was not so much water in the track but always try to be ready.”"

Marquez: Perfect result after Silverstone setback

gewoon heel slim dus. Tactisch mannetje is het!
 
Sterk gereden hoor, gewoon de hele race achter petrux aan gereden en weten dat je nog wat over hebt. Niet tevreden stellen met 20 punten, maar die laatste 5 ook nog willen hebben.
Maar als hij was gevallen dan hadden we het nu allemaal beter geweten, dan had hij rustig aan moeten doen en zich tevreden stellen met 20 punten ;)
 
Hij viel ook bijna een paar keer. Mocht hij in de laatste race s niet meer uitvallen dan wint hij dit kampioenschap. In alle omstandigheden sterk.
 
Is nog bekent geworden van dat seintje met Marquez zijn voet naar zijn crew? De baan was natuurlijk veels te nat voor slicks...
Behalve eerdergenoemde verklaring zou het mij niet verbazen als het gewoon gedaan is om de concurrentie op een dwaalspoor te brengen. Hij weet natuurlijk dat ze zijn (steeds weer) winnende strategie nauwkeurig bekijken. :+
 
Laatst bewerkt:
Geen MM fan...
Maar weer een knap staaltje stuurwerk verricht :t ..

Toch wel stiekum een genot om naar de te kijken. O-)
 
Behalve eerdergenoemde verklaring zou het mij niet verbazen als het gewoon gedaan is om de concurrentie op een dwaalspoor te brengen. Hij weet natuurlijk dat ze zijn (steeds weer) winnende strategie nauwkeurig bekijken. :+

Ze begonnen erna bij Ducati ook direct te sleutelen aan de tweede fiets. Je kon bijna op hun gezichten aflezen dat ze dachten: "Wat weten zij wat wij niet weten?!!" :P
 
Ze begonnen erna bij Ducati ook direct te sleutelen aan de tweede fiets. Je kon bijna op hun gezichten aflezen dat ze dachten: "Wat weten zij wat wij niet weten?!!" :P

En bij Yamaha idem dito.

Zou mij ook niks verbazen als hij dit deed om de andere teams voor de gek te houden.
Het was zeiknat die baan, die ging echt niet drogen binnen een half uur :N
 
Het blijft toch nog een grapjas die Marc. _O-

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan