Voor de kenners.. welke wielen passen in een kawa ltd 750?

auke711

Rookie
23 jan 2013
29
0
Goeie middag allemaal,

Ik zal mezelf kort voorstellen. Ik ben een Zeeuw van 34, werk in de techniek als service monteur en heb mn tijd en geld de laatste 20 jaar voornamelijk gestoken in motorcross en motorrace. Ben al jaren lid van mf maar voornamelijk als lezer van topics. Hier gaat binnenkort verandering in komen als het aan mij ligt want er broeit een plan :Y

Sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van een Kawasaki ltd 750 uit 1981.
Deze motor heb ik gekregen en verkeerd in een matige staat zowel optisch als technisch.

Plan is om in het najaar te starten en deze motor om te bouwen tot een scrambler/caféracer of iets in die koers en uitteraard ook technisch te updaten. Concrete plannen moeten nog verder vorm krijgen maar ben alvast een beetje aan het brainstormen.

Wat ik sowieso wil veranderen zijn de originele wielen. Reden is dat de velgmaat van het achterwiel een stuk kleiner is dan van het voorwiel, geen gezicht. Wat ik zoek is is een set wielen dat past in een LTD met een gelijke maat voor de voor- en achterkant. Lichte voorkeur voor spaakvelgen maar hoeft niet per se.


Dus van welk type motor zijn de velgen voor en achter even groot en passen ze (evt. met kleine aanpassingen) in een ltd?

Ben erg benieuwd of jullie me verder kunnen helpen, alle verdere eventuele tips over andere zaken zijn uiteraard ook welkom. Alvast bedankt!
 
Ik gok dat je het beste op zoek kunt gaan naar setje wielen van een z650.
Vraag wat info over schijfdiameter, asmaat etc in het z650 topic.

Alleen zul je niet de enige zijn die spaakvelgen zoekt voor de z650. ;)

Misschien kun je een setje gietwielen overnemen?

Spaakvelgen zijn volgens mij 19" voor en 18" achter. Een z650 heeft een trommelrem achter.

Succes met de ombouw :t
 
Ok dank voor jullie reacties!
@hoefijzer

Tegen de tijd dat ik ga starten en inkopen kom ik erop terug.

Thnx
 
Je kan er natuurlijk ook een compleet andere voorvork inbouwen. Dan is de keuze van velg vrij.
De achterbrug kan je ook vervangen eventueel of je laat er een maken door Jerryt.
 
k heb een wielenset van een gpz 1100 b1
kawasaki-gpz1100b1.jpg

die zouden best kunnen passen
 
Terug
Bovenaan Onderaan