Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren toch nog een rondje gedaan. Minder last van wind op de schouders. En voor mijn idee ook minder herrie van de windruis.

Wel meer last van turbulentie als in dat je jas opbolt aan je rug zeg maar. Maar afgelopen tijd veel met een andere jas aangereden dus dat is geen echt goed/direct vergelijken.
 
Mijn sv650 staat te koop en ik wil waarschijnlijk een fz6 s2 terug kopen of een street triple maar de grotere tank en het geluid trekken mij meer Naar de fz6.

Hoeveel km rijden jullie gemiddeld op 1 tank en wat is het verbruik?
Wat vinden jullie de min punten?
Wat zijn de zwakke punten of dingen waar ik op moet letten?

Ga maar eens test rijden op een FZ6 en daarna direct op een Street Triple, bijna op zeker dat je daarna de Street Triple prefereert :Y
 
Ga maar eens test rijden op een FZ6 en daarna direct op een Street Triple, bijna op zeker dat je daarna de Street Triple prefereert :Y
Ik kan de street triple al.
Maar het gegier van de nokkenasaandrijving (dacht ik) en de actieradius vind ik minder.
Hij rijd super en is ook mooier maar tussen de 180 en 200km tanken vind ik vervelend.
Ik wil minimaal 250km op een tank rijden en volgens mij kan de fz6 wel.
 
Vorige week voorband vervangen van mijn fzs 600.
Rijd weer wat beter en de trillingen uit het stuur zijn volledig verdwenen.
 
Ik kan de street triple al.
Maar het gegier van de nokkenasaandrijving (dacht ik) en de actieradius vind ik minder.
Hij rijd super en is ook mooier maar tussen de 180 en 200km tanken vind ik vervelend.
Ik wil minimaal 250km op een tank rijden en volgens mij kan de fz6 wel.

De vrouw rijdt 270-300km op een tank met de Street bij normaal legaal gebruik :P. Gegier van de nokkenasaandrijving herken ik ook niet, wel het verslavende inlaatgeluid van de drie-pitter :}
 
Laatst bewerkt:
Een maatje rijd op een streettriple en ik de sv650 maar we moeten beide tanken tussen de 200 en 220km.
Met knallen door de Alpen al bij de 170km.
Met heel erg rustig toeren in Noorwegen kwam hij op de 290km maar toen was hij ook wel echt leeg.

Al de triples gieren ,de 800 ook maar wat minder.
Als hij in mijn buurt rijd hoor ik dat gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Een maatje rijd op een streettriple en ik de sv650 maar we moeten beide tanken tussen de 200 en 220km.
Met knallen door de Alpen al bij de 170km.
Met heel erg rustig toeren in Noorwegen kwam hij op de 290km maar toen was hij ook wel echt leeg.

Al de triples gieren ,de 800 ook maar wat minder.
Als hij in mijn buurt rijd hoor ik dat gelijk.

Oude model wellicht en evt. modificaties als open filter + uitlaat? Als we op vakantie zijn dan rijden we echt behoorlijk door }). Als ik met de FZ1 moet tanken rond de 180km kan de vrouw nog 75-100km door.
 
Oude model wellicht en evt. modificaties als open filter + uitlaat? Als we op vakantie zijn dan rijden we echt behoorlijk door }). Als ik met de FZ1 moet tanken rond de 180km kan de vrouw nog 75-100km door.
Triple uit 2009,met ronde koplampen.

Zit er verschil bij de fz6 s2 tussen de frames?
Ik zie zwart en zilveren frames uit de zelfde bouwjaren.
 
Ik ben na mijn Noorwegen trip alweer bijna toe aan nieuwe banden.

Nu zit ik te denken om er ipv een 190/50 een 190/55 op te zetten.
Zijn er mensen die daarmee al rijden? Wat zijn de voor- en nadelen?
 
Ik ben na mijn Noorwegen trip alweer bijna toe aan nieuwe banden.

Nu zit ik te denken om er ipv een 190/50 een 190/55 op te zetten.
Zijn er mensen die daarmee al rijden? Wat zijn de voor- en nadelen?
55 zal aangenamer rijden, vallen minder de bocht in. Maar ik denk dat je met een 180 eigenlijk nog het meest soepele rijdt. En is ook iets goedkoper.
 
Okay, dat klinkt goed, kan er op de standaard FZ1 velg ook een 180 band? En wordt het dan ook een 55 hoge band?

Dat is geen enkel probleem. Rij deze mooi tot de randjes als ik mijn best doe. Voor heen op de rsv wel met 190 gespeeld, maar vond het eigenlijk niet beter of slechter, momenteel rijden ze op circuit dagen blijkbaar al op 200's met racers maar ik vermoed dat voor gewone mensen (lees 90% een 180 meer dan voldoende is)
 
Oude model wellicht en evt. modificaties als open filter + uitlaat? Als we op vakantie zijn dan rijden we echt behoorlijk door }). Als ik met de FZ1 moet tanken rond de 180km kan de vrouw nog 75-100km door.

Ok dus toch is 1:13 niet abnormaal voor de fazer1000 Nu met twee uur snelweg ook erbij een keer 1:17 gehaald, daarvoor telkens 1:13 getankt. Wat een goede sporttour motor is het toch!
 
Kwestie van smaak ik zweer bij 190/55.

Stabieler in de bochten dan een 180 en daarnaast heb je wat meer contact oppervlakte. Optisch misstaat een bredere band ook niet :P
 
Laatst bewerkt:
Hey,
Ik zal me hier maar's melden...
Ik ben Jan, alias SoeF! (erfenisje uit m'n Streetfightertijd...)
Sinds vorige week in het bezit van een Fazer600 uit '01.
Min of meer per ongeluk kwam deze in beeld, maar ben er erg blij mee!
Wel een verandering vanaf een VTR1000, maar voor mijn toepassing (woon-werk en wat pretkilometers) een ideaal ding!
Ik hoop hier met m'n vragen terecht te kunnen, en daar waar ik kan anderen voort te helpen. :]
Ik rijd inmiddels een jaartje of 20 motor, uiteenlopend van Bandit600/1200, BMW K1100RS, brute GSXR1100 Streetfighters tot Enduro, en vanalles daar tussenin.... *D

Gr, Jan
 
Welkom! *O*

Ik ben er van de week achter gekomen dan mijn FZS 1000 best wat olie verbruikt. 1000km na zijn beurt (juli) begint het lampje al te branden. Wat zeggen jullie: niet mopperen, gewoon altijd reserve olie mee of teruggaan naar dealer (ik heb nog garantie erop)?
 
Ik heb een FZS1000 gehad. Nieuw gekocht in 2003 ingeruild in 2012. In die 9 jaar 56000 km gereden.
Laatste 2 jaar, na tip van iemand van Fazerclub, olie gevuld tot volledig vol kijkglas.
Hoe gek het ook klinkt, maar geen olieverbruik meer geconstateerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan