Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Zo terug van vakantie de capo heeft het goed gedaan.

alleen bij inspectie bleek één jci bobine stuk te zijn dwz de hoogspanning aansluiting eraf gebroken.
bleef alleen door de bougiekabelvorm op z'n plek. met nood reparatie weer verbonden (CA lijm en baking soda) houdt het al weer een 300km (ik weet, een nood oplossing maar toch).
ga nu nieuwe bobines voor auto varianten ik vind 215 voor 4 idioot duur, maar is mijn idee.

In de vogezen heb ik me verbaasd hoe makkelijk dat de motor onderuit toeren vol bepakt de steilste klimmen deed incl. gravelpaden die ik wel op durfde maar waar retour bult af het flink zweten was. Op de terugweg heb ik van de 650 km 500 km alle soorten regen gehad met het kenmerk geen moment droog, de Capo gaf ook hier geen krimp.

Alleen het beestje loopt te rijk bij langzaam rijden ruik ik continue benzine walm, heb daar een pleurishekel aan, stinkzooi. tankdop en benzine slangen zijn dicht geen lekkage onder de tanke ik rijd met de catfish mapping, voor 2001 capo en dan de 2011 versie, en zonder snorkel. Hij loopt stationair mooi trekt soepel van onderuit vanaf 2800rpm, en bij 140 cruise snelheid op snelweg met 3 koffers en 2 personen 1:15 net aan. de uitlaten zijn wel erg zwart (originele uitlaten, dat dan weer wel)
Ik vermoed dat de oorzaak hoge tegendruk van de originele uitlaten is icm met verwijderde snorkel, iemand ervaring?


BTW de tune ecu kabel die bij mij stuk is, is ook van Lonelec, eens onderzoeken of hij te repareren is.
Anders een nieuwe bestellen. Kan ik ook weer aan de mapping werken.
Weer eens met stanley's mapping rijden, maar deze was nog rijker wellicht dat open uitlaten hier het wonder doen.
 
Wie weet of heeft voor mij een goed werkende kilometertellerset voor een ETV 1000?
Bij mijn huidige teller blijft de naald achter en geeft dus niet de juiste snelheid aan. Ik heb al diverse keren de naald teruggezet op de juiste positie en vastgelijmd op het asje maar het helpt niet.
Bij snel optrekken blijft hij ver achter en bij stilstand staat hij dan beneden of nog verder terug.
Wie weet er een oplossing?

gr. Hen
 
Wie weet of heeft voor mij een goed werkende kilometertellerset voor een ETV 1000?
Bij mijn huidige teller blijft de naald achter en geeft dus niet de juiste snelheid aan. Ik heb al diverse keren de naald teruggezet op de juiste positie en vastgelijmd op het asje maar het helpt niet.
Bij snel optrekken blijft hij ver achter en bij stilstand staat hij dan beneden of nog verder terug.
Wie weet er een oplossing?

gr. Hen

Naaldmotortje kapot.

Ik heb 2ehandse motortjes liggen...
 
Komkommertijd zo te zien. _O-

Capozuid 02
Heb nog wel leuk verhaaltje hoor :P

Vorige week motor tochtje gepland met collega's, helaas kwam ik niet veel verder van 15km.
Sloeg af bij het optrekken en wilde niet meer starten, EFI ging branden en wilde na een tijdje pas starten om vervolgens weer af te slaan.
Opgehaald met de ANWB en staat nu bij Roké.

Mijn fantastische spyball alarm is kapot die ze er nu gaan uit peuteren. *D
 
Eigenlijk niet zo'n heel leuk verhaaltje }) :+

Gisteren voor het eerst na vervangen van de bobines weer een ritje gemaakt. Ik dacht dat ik niet merkte toen de bobine stuk was, maar er is zeker een behoorlijk verschil nu ze zijn vervangen.
Motortje is weer helemaal wakker geworden 8-)

volgende week maar eens 3 dagen naar Sauerland :]
 
Nuvuo olio,schijven voor en en Brembo's,en weer gaan met de sloerie...
114000km nu...!
En als een nieuwe,merk je echt nieuwe olie!
Gewoon om de 20K...
Groet,AJ
 
Inderdaad rustig hier. Heb afgelopen 16000km gereden kwam ik achter nu 74000 op de teller. Eigenlijk probleemloos.Gemiddeld gebruik 1:16
Voorbandje wordt nu toch wel wat minder maar dat mag ook. Nieuwe halfzwevende remschijven gemonteerd. Olie ververst, remblokken achter verangen. En toe ik hem net had zijn de brandstofpomp slang en de voorvorkkeerringen vervangen. Oh ja en ik heb het dashboard nog gesoldeerd. Al met al dik tevreden
 
Laatst bewerkt:
Na vrij veel sleutelen en inmiddels de nodige kms op mijn Capo zal ik me hier ook eens voorstellen.
Mijn naam is Tim, de Capo is m'n eerste tweecilinder en de eerste allroad na een Diversion 600 en twee supersports.
Hij bevalt me heel goed! Ik wilde een snelle allrounder is dat is gelukt.

Aantal upgrades zijn al doorgevoerd:
- Hyperpro veren voor en achter
- Leovince SBK's
- Stalen brandstofleiding en Mosfet spanningsregelaar

Volgende klussen zullen het nakijken van het dashboard zijn, ik kan namelijk alleen de tijd instellen en verder niks. Triptellertje in beeld hebben zou wel fijn zijn.
Daarnaast ook op zoek naar een setje valbeugels, vooral omdat ik gister voor het eerst een offroad training heb gedaan.
Dit smaakte naar meer en ik wil 'm toch graag heel houden..

De training deed ik bij 2wheelstraining in Ede, een aanrader! Er was nog een Capo mee uit Apeldoorn, wellicht is hij ook present in dit topic.

Mochten er nog off/allroad ritjes worden georganiseerd, ik hou me aanbevolen!

Groet,
Tim

Ter afsluiting nog een actieplaat:


P1010974.jpg
 
Klopt, Kadir!
Ik heb toen bij jou de benzineleiding en spanningsregelaar gehaald en sinds dien bijna 6000 probleemloze kms gemaakt :)
 
Inmiddels bijna een jaar in bezit van mijn Capo en erg blij mee. Nu 43k op de klok. Rond de 45k maar eens tijd voor een beurtje.

Wat mij opvalt is dat als ik het gas loslaat(abrupt)dat er een soort klap uit de ketting/aandrijving komt. In het engels kan ik het beter beschrijven, transmission snatch. Best wel irritant omdat je zo niet lekker aggresief kan rijden, met een heel subtiele gashand heb je er geen last van.

Ook heb ik laatst van een stationair toerental wat af en toe op de 2000 blijft hangen, als ik hem in neutraal zet dan zakt ie weer naar een normaal toerental.

Er zit een tuneECU op maar heb geen idee welke mapping...maar eens even wat research naar doen...
 
Inmiddels bijna een jaar in bezit van mijn Capo en erg blij mee. Nu 43k op de klok. Rond de 45k maar eens tijd voor een beurtje.

Wat mij opvalt is dat als ik het gas loslaat(abrupt)dat er een soort klap uit de ketting/aandrijving komt. In het engels kan ik het beter beschrijven, transmission snatch. Best wel irritant omdat je zo niet lekker aggresief kan rijden, met een heel subtiele gashand heb je er geen last van.

Ook heb ik laatst van een stationair toerental wat af en toe op de 2000 blijft hangen, als ik hem in neutraal zet dan zakt ie weer naar een normaal toerental.

Er zit een tuneECU op maar heb geen idee welke mapping...maar eens even wat research naar doen...

Je zou je ketting even kunnen controleren op een slap end of hoe dat ook heeft. Ik hoorden bepaalde geluiden bij de aandrijving/tand wiel. Ketting en tandwielen vervangen en geen last meer gehad.

Mvg
 
~
Inmiddels bijna een jaar in bezit van mijn Capo en erg blij mee. Nu 43k op de klok. Rond de 45k maar eens tijd voor een beurtje.

Wat mij opvalt is dat als ik het gas loslaat(abrupt)dat er een soort klap uit de ketting/aandrijving komt. In het engels kan ik het beter beschrijven, transmission snatch. Best wel irritant omdat je zo niet lekker aggresief kan rijden, met een heel subtiele gashand heb je er geen last van.

Ook heb ik laatst van een stationair toerental wat af en toe op de 2000 blijft hangen, als ik hem in neutraal zet dan zakt ie weer naar een normaal toerental.

Controlleer toestand van de ketting en tandwielen maar ook de speling in draairichting van je achterwiel , daar zit een rubberen demper in ( soort kran) welke uitgesleten kan zijn wasrdoor je te veel speling in de aandrijving kunt krijgen met gas los en bijgeven
 
Hi all, bij deze wil ik me even voorstellen als nieuw lid.
Afgelopen week heb ik een Capo gekocht uit 2003 met een km stand van 61000, volledig SB aangepast door de meester zelf (volgens vorige eigenaar. Ik volg dit forum al een tijdje en zal vanaf nu ook actief deelnemen.

360.jpg


Groet, Marcel
 
Hi all, bij deze wil ik me even voorstellen als nieuw lid.
Afgelopen week heb ik een Capo gekocht uit 2003 met een km stand van 61000, volledig SB aangepast door de meester zelf (volgens vorige eigenaar. Ik volg dit forum al een tijdje en zal vanaf nu ook actief deelnemen.

[afbeelding]

Groet, Marcel

Welkom en veel veilige km's op je aanwinst
:]

Capozuid 02
 
Hi all, bij deze wil ik me even voorstellen als nieuw lid.
Afgelopen week heb ik een Capo gekocht uit 2003 met een km stand van 61000, volledig SB aangepast door de meester zelf (volgens vorige eigenaar. Ik volg dit forum al een tijdje en zal vanaf nu ook actief deelnemen.

[afbeelding]

Groet, Marcel

Welkom en veel plezier....
Zelf afgelopen week ook weer een 4000 kliks erbij gezet, leuke motorvakantie aan het Gardameer, erheen én terug op de motor en niet zoals ik zoveel gezien heb op de aanhangwagen....vooral BMW GS :X
Op de terugweg nog even de Stelviopas bedwongen, geen enkel probleem voor de zwaarbeladen RR, mijn vrouw rijd op een GSXR 1000 dus alle bagage op de mijne :) 2 alukoffers, topkoffer, tanktas en roltas hij slikt het allemaal probleemloos :} no technical issues at all. Gemiddeld verbruik uitgerekend op 6,6 / 100Km helemaal ok dus ;)
Dit was de derde langeafstand vakantie op de RallyRaid zonder problemen, ik kan gewoon niet uitleggen hoe graag ik die fiets zie...
Nu wordt die vertroeteld en stilletjes aan klaargemaakt voor de winter....


Grtz, RogerRR.

full
 
Oeiiiii.....
Das een nette....
Succes met de verkoop....
Zal op me werk zeggen...
Zonde eigenlijk joh...
Groet, AJ
 
Blijft toch een fijne motor. Weet iemand iets van abs probleempjes , de mijne is nu defect gegaan. Dit kan dmv stekker op abs ecu enkel door dealer worden uitgelezen ? In tune ecu zie ik deze optie niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan