BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Ik durf er wel een fles wijn op in te zetten dat je dat niet gaat lukken tenzij je een echte stuntrijder bent of crasht. Het is een misverstand dat die als eerste aan de grond zouden komen en dat de grondspeling daardoor klein zou zijn.

Helaas moet ik melden dat ik mijn R1200R te koop heb staan/verkocht heb.

Reden: echtscheiding en omdat mijn twee (bijna) volwassen dochters bij mij blijven wonen.

Aangezien zij hier in de Achterhoek echt wel een auto nodig hebben en we dus niet met 1 auto uitkunnen (plus nog een heleboel andere redenen) heb ik mijn motor vandaag ingeruild voor een Aygo uit 2013.

De motor staat nog op motorshopper (de deal is nog niet definitief) voor een hele redelijke prijs: Motorshopper: Zeer complete R1200R

Mocht iemand interesse hebben voor die prijs (ik krijg vast nog wel iets korting zonder inruil) dan graag een PB voor vrijdag en langskomen op vrijdag, anders gaat hij naar de Toyota dealer.

In dat laatste geval heb ik nog wel een paar dingen om los te verkopen:

Sensor fop weerstand (een originele Doughie-fob, ook geschikt voor de F800 serie) 20 euro inclusief verzendkosten
Originele R1200R 2010 spiegels, nieuwstaat 25 euro inclusief verzendkosten
Originele veren R1200R 2010, 10 euro plus verzendkosten.

@Ted: mocht jij interesse hebben voor 1 of meerdere items uit dit korte lijstje dan kost je dat 0 euro plus een rit naar Zelhem om ze op te halen en me de hand te schudden en heb je voorrang boven alle andere bieders.

Dat is nogal wat zo bij elkaar.
Eerst vorig jaar zwaar gecrasht en nu echtscheiding, motor de deur uit. (misschien ook wel met gemengde gevoelens na je zware crash)

Zat nog even in oude posts van je terug te lezen dat je op een Honda NTV Revere 650 bent begonnen en dat je vrouw in de zorg werkt.
Ook je dochters zijn nu bijna aan hun rijbewijs leeftijd gekomen.
(misschien gaan ze ooit nog met je motorrijden :) )

Ik vind het leuk dat je mij voorrang geeft bij je reserve onderdelen, die nu over zijn.
Denk echter niet dat ik wat van mijn gading heb gezien.
Veren zijn dus zonder schokdempers ?

Ik wens je sterkte om deze toch wel wat heftige fase in je leven goed door te komen.
Jammer dat je dat niet meer met zijn 4tjes kunt doen.

Groetjes,
Ted
P.S. gewoon nog wat op MF blijven hè ! (bloed kruipt toch waar het niet gaan kan)
 
Ziet er goed uit, al is het wel een R9T en geen R1200R maar veel verschil zal dat wel niet geven zeker?


De F700GS kwam iig tekort met momenten...
 
Vanmiddag de deal beklonken.. we gaan zien wat het doet met die grondspeling in de bochten.

M'n vrouw haar F700GS wordt vervangen door een R1200R Dark White van 2015.



Top motorfiets Veel plezier ermee

full

full

full
 
Wat een regen vandaag....geen weer voor de motor.
had al wel een nieuwe set PR4 liggen, na 15000km wel toe aan vervanging.
mooi klusje voor een dag als deze.
Grote broer (1200GS) heeft lang geleden een home made bandenapparaat
in elkaar gelast. en altijd bereid om samen met mij ook mijn set te vervangen.
Met de cashback actie van Michelin (30euro) en het plaklood(zink) voor mij
kan ik er weer 15k tegenaan.
ik zag wel bij de demontage van het voorwiel dat de 2 wiellager keringen aan vervanging
toe zijn...ik denk ook de lagers maar gelijk te vervangen.
ga ik morgen maar aanpakken. hopelijk is alles op voorraad bij BMW
full

full

full
 
zag gisteren dat het frame van mijn mudhugger na veel kilometers is gebroken
waarschijnlijk metaalmoeheid of zoiets
heb al gekeken voor een nieuwe ...... is lassen een optie
iemand ervaring met giet aluminium.
full
 
zag gisteren dat het frame van mijn mudhugger na veel kilometers is gebroken
waarschijnlijk metaalmoeheid of zoiets
heb al gekeken voor een nieuwe ...... is lassen een optie
iemand ervaring met giet aluminium.
[afbeelding]

Kan, (te)veel zink in het aluminium maakt het moeilijker. De lasser zal het definitieve antwoord moeten geven.
Aluminium lassen is niet makkelijk en je hebt ervaring en de juiste apparatuur nodig.

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geïnteresseerd in een K27 R11 of een K27 R06 met minder dan 50K kms. ; mijn K27 R06 gaat momenteel hard door de tellerstand omdat ik nu werk heb op 35+km

(
Ik durf er wel een fles wijn op in te zetten dat je dat niet gaat lukken tenzij je een echte stuntrijder bent of crasht. Het is een misverstand dat die als eerste aan de grond zouden komen en dat de grondspeling daardoor klein zou zijn.

Helaas moet ik melden dat ik mijn R1200R te koop heb staan/verkocht heb.

Reden: echtscheiding en omdat mijn twee (bijna) volwassen dochters bij mij blijven wonen.

Aangezien zij hier in de Achterhoek echt wel een auto nodig hebben en we dus niet met 1 auto uitkunnen (plus nog een heleboel andere redenen) heb ik mijn motor vandaag ingeruild voor een Aygo uit 2013.

De motor staat nog op motorshopper (de deal is nog niet definitief) voor een hele redelijke prijs: Motorshopper: Zeer complete R1200R

Mocht iemand interesse hebben voor die prijs (ik krijg vast nog wel iets korting zonder inruil) dan graag een PB voor vrijdag en langskomen op vrijdag, anders gaat hij naar de Toyota dealer.

In dat laatste geval heb ik nog wel een paar dingen om los te verkopen:

Sensor fop weerstand (een originele Doughie-fob, ook geschikt voor de F800 serie) 20 euro inclusief verzendkosten
Originele R1200R 2010 spiegels, nieuwstaat 25 euro inclusief verzendkosten
Originele veren R1200R 2010, 10 euro plus verzendkosten.

@Ted: mocht jij interesse hebben voor 1 of meerdere items uit dit korte lijstje dan kost je dat 0 euro plus een rit naar Zelhem om ze op te halen en me de hand te schudden en heb je voorrang boven alle andere bieders.
 
Ik durf er wel een fles wijn op in te zetten dat je dat niet gaat lukken tenzij je een echte stuntrijder bent of crasht. Het is een misverstand dat die als eerste aan de grond zouden komen en dat de grondspeling daardoor klein zou zijn.


Dat de cylinders het eerst de grond raken denk ik niet dat zal gaan gebeuren, er staan toch niet voor niets van die "antennetjes" op de voetsteuntjes he.

Zijn er hier rijders die wel eens die steuntjes tegen de grond rijden? En de banden, krijgen jullie die volledig rond gereden, zonder schaamrandjes?
 
Je bedoelt zoiets ... collega na een dagje zandvoort

full



Nee.....zelf ben ik meer van de platte kanten en weer heelhuids thuis
ik heb er teveel zien gaan...eentje zelfs voorgoed.
 
ik rij al jaren bmw r1200RT LC en speel met de gedachte om een R1200R Lc te kopen en die om te bouwen naar een scrambler achtig ding. kost veel tijd en waarschijnlijk ook (veel) geld maar wil eerst aantal dingen onderzoeken.
Ik probeer al geruime tijd een plaatje te bemachtigen van de fiets zonder zadel. Ik wil graag zien hoe het frame met name aan de achterkant is opgebouwd. ik kan echter niets vinden op internet. wie o wie kan mij helpen?. En ja ik weet dat wunderlich een (lelijke) scrambler van de GS heeft gemaakt.
 
ik rij al jaren bmw r1200RT LC en speel met de gedachte om een R1200R Lc te kopen en die om te bouwen naar een scrambler achtig ding. kost veel tijd en waarschijnlijk ook (veel) geld maar wil eerst aantal dingen onderzoeken.
Ik probeer al geruime tijd een plaatje te bemachtigen van de fiets zonder zadel. Ik wil graag zien hoe het frame met name aan de achterkant is opgebouwd. ik kan echter niets vinden op internet. wie o wie kan mij helpen?. En ja ik weet dat wunderlich een (lelijke) scrambler van de GS heeft gemaakt.

Kijk maar eens op www.realoem.com; daar kunt je exploded views vinden en mogelijk is dat wat je zoekt.

Roelof.
 
ik rij al jaren bmw r1200RT LC en speel met de gedachte om een R1200R Lc te kopen en die om te bouwen naar een scrambler achtig ding. kost veel tijd en waarschijnlijk ook (veel) geld maar wil eerst aantal dingen onderzoeken.


Je weet dat BMW zelf een Scrambler in huis heeft? :?

Lijkt mij een makkelijkere basis om mee te starten.
 
ben eens benieuwd naar de ervaringen van sportievere motorrijders wat het vorige model van de R1200R (2014) betreft.

Is er al iemand mee op circuit gaan rijden? Maak ik me teveel zorgen als ik denk dat de cylinders snel de grond zullen raken?

1) dat wil je niet; Als je met een cilinderkop de grond raakt lift het achterwiel #ervaring
2) dat lukt echt niet snel. meest waarschijnlijk in combi met volle bepakking en kuil in de bocht.
 
Voor het eerst sinds 1986 heeft bmw geen aansprekende motor voor me. op een vierpitter of een rt wil ik niet betrapt worden. : eigenlijk blijft alleen de scooter over : Rninet is echt wel mooi... alleen, geen telever, geen koffers, geen comfortabele duozit, geen bagagerek.
 
Laatst bewerkt:
Voor het eerst sinds 1986 heeft bmw geen aansprekende motor voor me. op een vierpitter of een rt wil ik niet betrapt worden. : eigenlijk blijft alleen de scooter over : Rninet is echt wel mooi... alleen, geen telever, geen koffers, geen comfortabele duozit, geen bagagerek.

Dan blijft de RS over.... :) een aanrader: toch wat rijwindbescherming en ik heb nog een groter Wunderlich scherm gemonteerd. Nog steeds geen RT, maar zo een prima dynamische tourer.

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Voor het eerst sinds 1986 heeft bmw geen aansprekende motor voor me. op een vierpitter of een rt wil ik niet betrapt worden. : eigenlijk blijft alleen de scooter over : Rninet is echt wel mooi... alleen, geen telever, geen koffers, geen comfortabele duozit, geen bagagerek.

Voel je niet bezwaard.
Motormerken genoeg. :+

Beetje iedere tevreden R rijder hier uit de tent lokken |(

Je zou in andere topics bv bij Yamaha of Triumph eens een vergelijkbare post moeten doen.
Je krijgt vast hele leuke reacties :+
 
Laatst bewerkt:
Aan de motor?

Lijkt mij wel....als je een bagagedrager/kofferdragers monteert:

Roos2.0-23-M.jpg


"Smal" stuur kan ik ook niet vinden....

Overigens heeft deze 2017 RS niet het standaard scherm, maar een verhoogd scherm.

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Ja, zoiets:

[afbeelding]

Overigens, als het stuur te smal is hoeft dat ook geen probleem te zijn.

;)

Bijzonder mooie fiets.....zeker in deze kleurstelling
vindt alleen de zitpositie erg laag en uitgestrekt...ik zag er laatst bij MR motoren eentje
vertrekken, was wel een vrij lange kerel, maar hij zat wel erg ongemakkelijk en geforceerd
was wel bezig met een hoger zadel ....maar zelfs dat zag er niet hoopvol uit.
--------------------------------------------------------------------------------------
Net thuis van een weekje Eifel met mijn oude R.. en consorten, kreeg wel als commentaar
wanneer die oude tractor nu eens ingeruild wordt.
pak mijn Multistrada nou eens ff ...je weet niet wat je mist
een mooie Pikes Peak...echt wat voor jou (ja vast wel)
By The Way ...heb jij wat ruimte om wat mee te nemen....
Je bedoelt op die oude tractor. Ja Ja :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan