Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Gisteren bij Tovami (R Fredriks) geweest in Goes.
Motor stond al vrij aardig, na afstellen loopt hij gewoon nog net wat beter en A/F over de linie netjes strak :Y

Waardes waren 186.7 pk en 127 NM.
Maar waar het mij om gaat een super lineaire lijn van het vermogen, en koppel ook zonder dippen :t
 
Laatst bij mijn buurman zijn K7 wat strakker afgeveerd met een setting van performance bikes oid, zou het precies even moeten vragen maar was een Engelse site waar ze destijds een K7, K8 als lange duurtest motor hadden.

Daar zou ik erg blij mee zijn :t
Ik zal vanavond eens googlen op performance bikes, setup, etc...
 
foto van ecuyers
full
 
Thx vind ik ook wel beetje donker ik had witte nummerbord stickers laten maken voor op de neus vooraan/kont maar na 4-5x opnieuw proberen plaatsen was die wel verprutsd :$

Heb nogtans een beetje ervaring met stickers plakken op de sm vroeger wat wel redelijk goed gelukt was maar die grote op de neus ging voor geen meter -O-
 
Laatst bewerkt:
Gisteren bij Tovami (R Fredriks) geweest in Goes.
Motor stond al vrij aardig, na afstellen loopt hij gewoon nog net wat beter en A/F over de linie netjes strak :Y

Waardes waren 186.7 pk en 127 NM.
Maar waar het mij om gaat een super lineaire lijn van het vermogen, en koppel ook zonder dippen :t
dat zijn mooie cijfers ik ben tevreden met de power van men k5 maar bij sommige bochten waar fijn gedoseert moet worden met gas in 2e versnelling/lichtjes gasgeven/oppakken vind ik dat mijne nog iets beter zou kunnen lopen soms wat onvoorspelbaar/hakerig.
Maar al bij al rijd hij al heel goed en mss moet ik gwn leren rijden :P :]
Hij heeft ook op de testbank/gestaan en afgesteld met pc3 en heeft mooie curves maarja volgas metingen zegt niet alles zeker :)
 
Resultaat na google sessie..... Vreemde eend in de bijt is die setting van sportrider.com.
Misschien wordt de fiets in USA af fabriek van andere vering voorzien ??

Denk dat ik die PS Calafat als basis ga gebruiken.

full
 
Laatst bewerkt:
Resultaat na google sessie..... Vreemde eend in de bijt is die setting van sportrider.com.
Misschien wordt de fiets in USA af fabriek van andere vering voorzien ??

Denk dat ik die PS Calafat als basis ga gebruiken.

[afbeelding]
Volgens mij was het zoiets ja, hij is er wel tevreden mee.
Zou altijd beter kunnen maar was bij hem beter als daarvoor.
Hopen dat het voor jou ook werkt :t
 
dat zijn mooie cijfers ik ben tevreden met de power van men k5 maar bij sommige bochten waar fijn gedoseert moet worden met gas in 2e versnelling/lichtjes gasgeven/oppakken vind ik dat mijne nog iets beter zou kunnen lopen soms wat onvoorspelbaar/hakerig.
Maar al bij al rijd hij al heel goed en mss moet ik gwn leren rijden :P :]
Hij heeft ook op de testbank/gestaan en afgesteld met pc3 en heeft mooie curves maarja volgas metingen zegt niet alles zeker :)
Hij is afgesteld over de gehele breedte, zowel kwa toeren als kwa gasklep stand.Als je de powercommander map opent zie je de kolommen staan, dus ook van deellast bijv 20% gasklepstand en 5000 toeren na iets meer gas of ineens volgas loopt die overal zo goed als hetzelfde.
De GSX-S was kwa gasreactie origineel wat zenuwachtig en die had ik ook met PC-5 daar af laten stellen, was toen ook compleet goed en soepel, nu met de L4 ook weer.

Dik tevreden :t

Mooie foto's trouwens, ik wil volgens jaar het circuitrijden ook weer lichtjes oppakken, enkele dagen peer jaar moet kunnen, van de winter nog wat upgrades en bescherming aanschaffen en volgend jaar een paar dagen doen denk ik (3 a 4) :]
 
Zouden Suzuki GSX-R 1000 K3 K4 (zij) kuipen passen op een GSXR600/750 2004 weet iemand dit misschien ?

EDIT:

Past niet -O-
 
Laatst bewerkt:
Voor de mensen die een systeem zoeken.
Staat nu op marktplaats.

Leovince met wat plekken op het rvs, is goed gebruikt maar 100% deuk/knik vrij.

:)

Evt inruil origineel bochtenset 2012+ model bespreekbaar :)
 
De soes staat op kentekem en vandaag de eersye rit op,de k7 gemaakt. Heerlijk na 4 jaar horten, stoten, korte powerband van de tuono factory. Het voelde als een warm bad. *D . de k5 is alweer vier jaar geleden maar volgens mij was die wat bulliger. Vering van de k7 is echter wel een stuk,beter. Ik,had die 2 cilinder nooit moeten kopen.
De k7 zal wel weer een paar jaartjes blijven :}
 
Super! Gefeliciteerd!
Ben zelf ook wel benieuwd naar de verschillen tussen de K5 en de K7 zo in de praktijk
 
Ik vind de k5 ook wat bullig rijden heb ik op ene circuit minder/geen last van dan op het andere gisteren en eergisteren carole gedaan.
Had het toch moeilijk met de k5 circuit lag mij niet zo :N
Nogtans kwa acceleratie/remmen naar de bochten toe kan ik snellere rijders op nieuw spul meestal wel bijblijven (soms moet ik zelf inhouden om er niet tegenaan te rijden) maar midden de bocht en op het gas gaan/langere doordraaiers moest ik veel laten liggen -O-
Nuja de achterband had er ook al redelijk wat dagjes opzitten en is een sc2 met een verse sc1 band op een motor die 10 jaar jonger is met tractioncontrol gaat alles wss wat makkelijker :+
 
De soes staat op kentekem en vandaag de eersye rit op,de k7 gemaakt. Heerlijk na 4 jaar horten, stoten, korte powerband van de tuono factory. Het voelde als een warm bad. *D . de k5 is alweer vier jaar geleden maar volgens mij was die wat bulliger. Vering van de k7 is echter wel een stuk,beter. Ik,had die 2 cilinder nooit moeten kopen.
De k7 zal wel weer een paar jaartjes blijven :}

Mij net zo, 2jaar een ktm smt gehad, stuurt geweldig en drempels worden springschansen :Y
Verkocht door blessure aan de pols, twee jaar motorloos en nu weer een gsxr, weet direct dat ik niet meer terug ga naar een 2pitter.
 
Ik vind de k5 ook wat bullig rijden heb ik op ene circuit minder/geen last van dan op het andere gisteren en eergisteren carole gedaan.
Had het toch moeilijk met de k5 circuit lag mij niet zo :N
Nogtans kwa acceleratie/remmen naar de bochten toe kan ik snellere rijders op nieuw spul meestal wel bijblijven (soms moet ik zelf inhouden om er niet tegenaan te rijden) maar midden de bocht en op het gas gaan/langere doordraaiers moest ik veel laten liggen -O-
Nuja de achterband had er ook al redelijk wat dagjes opzitten en is een sc2 met een verse sc1 band op een motor die 10 jaar jonger is met tractioncontrol gaat alles wss wat makkelijker :+

Met wat voor tandwielen rij je op die wat kortere circuits? Ik heb met 17-44 (OEM K6) op Assen (PR 1:59) dat ik net wel net niet de 5 raak :Y Wil wel eens Mettet proberen, maar vraag me af of ik dan niet beter met een 600 kan gaan..
 
De soes staat op kentekem en vandaag de eersye rit op,de k7 gemaakt. Heerlijk na 4 jaar horten, stoten, korte powerband van de tuono factory. Het voelde als een warm bad. *D . de k5 is alweer vier jaar geleden maar volgens mij was die wat bulliger. Vering van de k7 is echter wel een stuk,beter. Ik,had die 2 cilinder nooit moeten kopen.
De k7 zal wel weer een paar jaartjes blijven :}

Haha :P

nou ik heb onlangs een proefritje gemaakt op zowel een duc monster 1100evo en op een KTM 1190adv en vond die twee-pitters geweldig :) terwijl mijn eerste ervaring met een 990SMT zonder gasresponse aanpassing inderdaad meer op een hobbelpaard leek _O-

Ik ga mijn gixxer dus waarschijnlijk inruilen op 1 van die twee. Daar ben ik nog niet helemaal uit al neig ik sterk naar de 1190 adv. Sportief knallen, knietjes aan de grond doe ik zelden. Stevig doorrijden wel en dat kan ook prima op de 1190.
 
De soes staat op kentekem en vandaag de eersye rit op,de k7 gemaakt. Heerlijk na 4 jaar horten, stoten, korte powerband van de tuono factory. Het voelde als een warm bad. *D . de k5 is alweer vier jaar geleden maar volgens mij was die wat bulliger. Vering van de k7 is echter wel een stuk,beter. Ik,had die 2 cilinder nooit moeten kopen.
De k7 zal wel weer een paar jaartjes blijven :}
Mooi :t

Ik ben ook blij terug te zitten op de R.

De GSX-S reed super maar merkte na de eerste rit terug op de R dat dit veel meer mijn ding is.
Ook kwa zitten hou ik het op de R langer vol, op een naked zit ik toch wat in elkaar gezakt :P

2 cilinder wel eens gereden maar denk dat het ook niet zo mijn ding is, de S1000RR vond ik kwa beleving misschien wat meer hebben (power klapt er meer in) maar de Suzuki is veel meer lineair en ik vind de Suzuki op het korte stuurwerk wat fijner aanvoelen waar je met de bmw op hoge snelheid gemakkelijker gaat rijden.

Van de week nog een leuke rit gedaan, 's avonds na 20.00 weinig mensen op de weg en kun je lekker doorrijden zonder anderen tot last te zijn, heerlijk :t :]
 
Ik vind de k5 ook wat bullig rijden heb ik op ene circuit minder/geen last van dan op het andere gisteren en eergisteren carole gedaan.
Had het toch moeilijk met de k5 circuit lag mij niet zo :N
Nogtans kwa acceleratie/remmen naar de bochten toe kan ik snellere rijders op nieuw spul meestal wel bijblijven (soms moet ik zelf inhouden om er niet tegenaan te rijden) maar midden de bocht en op het gas gaan/langere doordraaiers moest ik veel laten liggen -O-
Nuja de achterband had er ook al redelijk wat dagjes opzitten en is een sc2 met een verse sc1 band op een motor die 10 jaar jonger is met tractioncontrol gaat alles wss wat makkelijker :+
Kwa vermogen heeft de K5 nog geen moeite om mee te komen zie ik :t :]
 
Haha :P

nou ik heb onlangs een proefritje gemaakt op zowel een duc monster 1100evo en op een KTM 1190adv en vond die twee-pitters geweldig :) terwijl mijn eerste ervaring met een 990SMT zonder gasresponse aanpassing inderdaad meer op een hobbelpaard leek _O-

Ik ga mijn gixxer dus waarschijnlijk inruilen op 1 van die twee. Daar ben ik nog niet helemaal uit al neig ik sterk naar de 1190 adv. Sportief knallen, knietjes aan de grond doe ik zelden. Stevig doorrijden wel en dat kan ook prima op de 1190.

De eerste weken vond ik de 2 cilinder ook leuk maar na een paar weken twijfelde ik al.
Uiteindelijk 4 jaar "geprobeerd" en nog altijd het gevoel van "dit is het niet voor mij".

Huur eens een 2 cilinder voor een hele dag af weekend en kijk aan het einde of dat rammelen, bokken, horten en stoten je nog steeds gevalt...
 
Met deze twee motoren niet het gevoel van bokken gehad zoals bij de SMT. Vond ze vrij smeuiig. Voor de gixxer kwam ik van de speed triple af dus een cilindertje meer of minder maakt niet veel uit.

Morgen ga ik wat langer rijden op de adventure *D
 
Met deze twee motoren niet het gevoel van bokken gehad zoals bij de SMT. Vond ze vrij smeuiig. Voor de gixxer kwam ik van de speed triple af dus een cilindertje meer of minder maakt niet veel uit.

Morgen ga ik wat langer rijden op de adventure *D


Je komt vanzelf hier weer terug met een andere gixxer ze komen namelijk allemaal weer terug :P ;)
 
Als ik ooit weer een gixxer ga rijden wordt het een 750. De 1000 is voor vooral straatgebruik voor mijn persoontje too much. Maar op zeker dat het een fantastische motorfiets is!! Heb helaas niet het geld voor een derde motor :P

Sportrijden zal dus voor nu op de cbr600f van de mrs worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan