Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je googled op "Daymaker" vind je allerlei soorten lampen van diverse shops.

- Harley Shop
- Ebay
- Aliexpres
- Marktplaats (bovenstaand)
- Amazon

Verwacht dat alles toch stiekem uit de Chinese shops komt.
 
Klein vraagje: hoe peil jij de olie, schuin staand op de jiffy of rechtop (evt dmv een bok)?
In het eerste geval zit er nu een liter olie teveel in je blok...

na uitvallen even op het jiffy gekeken en recht getrokken zover dat ging. uitvallen stond echter los van de olie, en de olielamp brandde ook niet tijdens het rijden.
Vullen op de Paddock stand gedaan. vul hem tot het bovenste "maximum" streepje.

Relais zijn ondertussen besteld,

Met zo'n weer als nu wil ik rijden! :] :X
 
rechtop altijd , bok is ook licht schuin
te veel olie is schadelijk dus niet rijden zo

Hoezo, een bok is ook licht schuin, wat is dat nou voor onzin???
Een goeie (originele DP) motorbok zorgt ervoor dat de motor recht staat.

Maar goed, daar gaat het nu niet om.
TS heeft olie gepeild met motor op de paddockstand en niet op de jiffy dus prima
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn er hier mensen met een Ducati S4 of misschien net als de S4 geen temperatuurmeter hebben? Aangezien het een 916 blok is en die wel een meter heeft, vind ik het vreemd dat de monster er geen heeft.
 
Heren, na een aanwezigheid van 4 jaren in dit topic (M600) en het daarna parkeren van mijn rsv mille in de vangrail. Sta ik nu op het punt een m750 aan te schaffen, uit 2000. Zijn een nog bepaalde aandachtspunten, buiten de historie en algehele staat?

Mvg John
 
Goedeavond,

Na 4 jaar stilte op het gebied van motoren heb ik een paar weken geleden een Monster 900ie uit 2001 gekocht. Het was duidelijk dat de vorige eigenaar weinig liefde aan de motor had gegeven en ik hoop dat nu een beetje goed te gaan maken.

Ik ben nu op zoek naar een paar nette carbon low mount uitlaat dempers. Weten jullie nog ergens een setje te liggen?

Alvast bedankt!
full
 
Goedeavond,

Na 4 jaar stilte op het gebied van motoren heb ik een paar weken geleden een Monster 900ie uit 2001 gekocht. Het was duidelijk dat de vorige eigenaar weinig liefde aan de motor had gegeven en ik hoop dat nu een beetje goed te gaan maken.

Ik ben nu op zoek naar een paar nette carbon low mount uitlaat dempers. Weten jullie nog ergens een setje te liggen?

Alvast bedankt![afbeelding]

Grappig dat is precies dezelfde als ik heb
De mijne na een paar modificaties

p2082996831-4.jpg
 
waar is de S4R gebleven Marc ? terug naar Belgie ??
groetjes Co
Hoi Co, nee helaas, die is niet meer.
Ongeluk in Italië op de snelweg bij de afrit naar Cattolica, inderdaad ivm WDW, heeft een einde gemaakt aan deze machine.

Dat zijn de omstandigheden die George bedoelt ;)
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn monster 696 uit 2010 naar de dealer in Nuenen gebracht voor een beurt. Meteen navraag gedaan naar een nieuw zadel. Deze was wel te bestellen, maar helaas geen foto erbij zodat ik kon zien hoe het originele zadel eruit ziet. Ik heb nu alcantara en dat is zeg maar gewoon helemaal eraf gesleten :-/
Dus ik wil graag een geheel leer of in ieder geval "glad" zadel terug maar daar dachten ze dat het origineel deels leer en een klein deel alcantara was. Als ik google vind ik echter alleen geheel lederen zadels? Iemand die het zeker weet? Ik kan zelf ook geen enkele site vinden waar je een origineel monster zadel kunt bestellen.
 
Koppeling issues... Monster 900 eerste type

Als ik mijn koppeling in knijp draait de motor vrij, op het moment dat ik hem ook maar een beetje los laat schiet de motor weg of slaat af (je wordt er handig in naar verloop van tijd).

Op het moment dat ik bijv. bij een stoplicht kom dan krijg ik de motor soms slechts in zijn eerste versnelling, en ook de vrij is lastig te vinden.

Koppelingsplaten zijn in orde, heb de vloeistof vervangen en goed ontlucht.

iemand een idee?
 
Koppeling issues... Monster 900 eerste type

Als ik mijn koppeling in knijp draait de motor vrij, op het moment dat ik hem ook maar een beetje los laat schiet de motor weg of slaat af (je wordt er handig in naar verloop van tijd).

Op het moment dat ik bijv. bij een stoplicht kom dan krijg ik de motor soms slechts in zijn eerste versnelling, en ook de vrij is lastig te vinden.

Koppelingsplaten zijn in orde, heb de vloeistof vervangen en goed ontlucht.

iemand een idee?
Wellicht de slave cilinder van de koppeling?
 
Vandaag mijn monster 696 uit 2010 naar de dealer in Nuenen gebracht voor een beurt. Meteen navraag gedaan naar een nieuw zadel. Deze was wel te bestellen, maar helaas geen foto erbij zodat ik kon zien hoe het originele zadel eruit ziet. Ik heb nu alcantara en dat is zeg maar gewoon helemaal eraf gesleten :-/
Dus ik wil graag een geheel leer of in ieder geval "glad" zadel terug maar daar dachten ze dat het origineel deels leer en een klein deel alcantara was. Als ik google vind ik echter alleen geheel lederen zadels? Iemand die het zeker weet? Ik kan zelf ook geen enkele site vinden waar je een origineel monster zadel kunt bestellen.
Heb dit gevonden op Ebay
sella 696 in vendita | eBay

Je kunt ook even googlen op 595.2.007.3A
 
Laatst bewerkt:
Thanks!
Ik heb ook al veel gekeken daar, de meeste zijn covers welke je nog over je zadel moet laten bevestigen wil je dat een beetje netjes hebben. En ik zie er enkele zadels opstaan inderdaad maar allen verschillend. Ik heb hem vandaag op de gok besteld. Ze zei dat hij geheel glad zou zijn op het plaatje. Dan is het al prima want dan ziet mijn monster er net zo nieuw uit als dat ie is :-)
 
Vraagje, ik heb vandaag m'n dempers vervangen voor termignonis en nu wil ik even na laten kijken op een vermogenbank of hij niet te arm loopt. Mocht dat zo zijn en hij moet afgesteld worden, programmeren ze dan gewoon je standaard ECU of zit ik dan vast aan een rapid bike of power commander? En zijn er naast Biggelaar ook nog andere ervaringen qua dealers met vermogensbanken en afstellen? Gaat om een monster 900ie.

Thanx guys en girls!
 
Je kunt ook langs Madracing, die heeft iig een testbank, weet ik
Of hij ook de standaard ECU kan aanpassen moet je even vragen.

Standaard ECU remappen heeft altijd de voorkeur boven andere oplossingen.
Zelfs de bijgeleverde ECU bij een Termignoni-uitlatenset liep bij mij iig ruk
Veel te racy-afstelling, leuk voor op circuit, vrijwel onrijdbaar in normaal verkeer
Aan/uit, aan/uit...

Toine (Biggelaar) is idd dan wel een goeie, maar ook een stukje verder weg
Hij heeft van mijn motor een heerlijk soepel reagerende motor gemaakt met toch voldoende power wanneer ik dat wil (153 awpk's)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik had al even bij Biggelaar gevraagd. Bij hun kost het dan €350 euro, maar geen idee of dat veel of weinig is om af te stellen en of er dan nog additionele kosten bij komen. Daarom ben ik wel benieuwd of andere mensen hier al ervaring mee hebben.
 
Biggelaar is (in tegenstelling tot wat veel mensen denken) zeker niet de duurste in NL.
Hun werk aan het afstellen is ook best behoorlijk, niet even een run en that's it.
Het beste kunnen ze je zelf uitleggen wat ze doen, je hebt ze al gesproken tenslotte.

Succes in het maken van je keuze en ik ken weinig mensen (lees: geen) die spijt hebben van hun beslissing de ECU te laten remappen.
 
Je kunt hem ook even testen op de bank bij den biggelaar koste vroeger 25€ op zaterdag
Weet bijna zeker dat het tunen van de ecu niet nodig is bij alleen de uitlaten vervangen
Een 900 ie staat niet zo arm afgesteld omdat de emissie eisen toen nog niet zo streng waren
 
Ja dat vind ik ook wel een goede optie. Zag op de website dat het nu €35 is geworden maar dan weet je wel of het de moeite waard is.

Thanx!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan