Kymco DownTown 350

Ben ook wel benieuwd,
want helemaal "vanzelfsprekend goed" hoeft het niet te zijn.
Maar daar hoop ik natuurlijk wel op.
 
Best wel erg, ik dacht dat ik het al geschreven had...

Enorme verbetering t.o.v. de originele shocks, die veren zijn gewoon te zacht en de demping laat ook te wensen over.

Deze dempers zijn wat straffer en de veren wat zwaarder, was even wennen maar het komt het weggedrag echt ten goede, heb de grond niet meer geraakt sindsdien en de Metzelers zijn al van rand tot rand benut:)
 
De DT is voor erbij:-)

En ja, ik heb al iets op het oog...iets smaller (ivm heupprobleem) maar wel iets meer vermogen (niet dat ik het gebruik of zo).
 
Het is een R1200RT geworden, 2005 met 56K op de teller.

Leuke originele opties als cruise-control, alarm, topkoffer, cilinder- en kofferbescherming.

Schitterende fiets, werkelijk als nieuw!

















 
Geen Honda meer, dat had ik niet verwacht :)

Jaren terug heb ik wel eens op een 1150r en 1100s gereden, dat reed zeer goed. En het boxergeluid sprak mij aan weet ik nog.
 
Ikzelf ook niet....maar ja, steeds meer last van de breedte (zit) en gewicht.
RT is een stuk lichter en smaller, boxergeluid is verslavend!
 
Laatst bewerkt:
Dat lichte is bij stilstaand manoeuvreren?

De boxers waarop ik heb gereden vond ik qua trekkracht lekker door het middengebied lopen. Als je ze langs hoort rijden klinken ze als een stofzuiger, maar als je erop zit voel en hoor je het karakter van het blok. Dat heb ik overigens ook wel met andere motoren ervaren, terwijl ik ook motoren heb gehad die van voor tot achter open waren dus ik schrik niet van een beetje geluid.
 
Ja, met name dan, je merkt het bij het rijden ook goed!

Er zit een gewichtsverschil tussen van een fotomodel met morbide obesitas (60Kg).

Er komt een lekkere donkere sonore roffel uit, echt stofzuigerachtig niet, zo klonk mijn Pan.

Middengebied is inderdaad heerlijk, en ook lekkere lange versnellingen, waar ik bij de Pan bij 60 als in de 3 zat, schakel ik op de RT net naar de 2, wel ff wennen aan de 6 versnellingen en ook het verder terugschakelen, anders wordt het onaangenaam.
 
Zeker leuk spul, je moet er alleen wel de ruimte voor hebben.

Ze bouwen volgens mij ook de BMW scooterblokken.
 
Die bouwt Kymco idd ja, onder licentie.

Toch best een prestatie voor een bedrijfje dat vroeger echt pruldingen maakte!
 
Ik had begrepen dat de BMW eerst inderdaad met een Kymco blok geleverd werd maar de latere modellen met een onbekend Chinees blok waar het niet beter van geworden is.
 
Volgens Wikipedia zijn ze begonnen met onderdelen produceren voor Honda. Of ze voor bijvoorbeeld de Honda Cub hebben geproduceerd of ook voor de CB750 staat er dan even niet bij :)
En of dat verschil in essentie veel uitmaakt om een goede scooter te bouwen weet ik dan weer niet :)

In ieder geval vind ik Kymco op kwaliteit niet onderdoen voor de concurrentie. In prijs ook niet meer volgens mij, maar dat is al meerdere keren aangehaald.

Volgens hetzelfde Wikipedia heeft Kymco ook fabrieken in Indonesië en China. Lekker lui om het van wiki te halen. Als je het echt wilt weten moet je toch in de business zitten dicht bij het vuur.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag het 15.000 km onderhoud laten doen, de scooter is nu net anderhalf jaar oud.
Niks speciaals te melden of het moest zijn dat de klepspeling, zowel in als uit wel erg ruim stond. Het 0,20 voelermaatje kon er zelfs tussen, nu bijgesteld naar 0,10.
135€ inclusief motor en cardan-olie, luchtfilter, bougie, ook alle dichtingen vervangen.
 
Dat valt op zich mee!

Wat bedoel je met dichtingen? De ringetjes om de aftapplugjes?

De mijne is nu net over de 2000 heen, heb een ongelukje met mijn RT gehad dus die ligt nu helemaal uit elkaar!

Als het weer zo blijft zal ie ook niet snel meer oplopen.
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn DT300 verloopt de klepspeling ook wel. Daar staat tegenover dat het stellen niet veel werk is bij de DT. Hij staat nu op 35k en moet een beurt hebben.

@ Ben: balen van je RT. Die zag er nagelnieuw uit.
 
Ja, ben er ook ziek van.....hele linker cilinderkop ligt in elkaar, inclusief cilinder en zuiger en nog wat spul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan