VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is de specifieke richting niet problematisch omdat de verhakselde motoren niet de mooiste zijn?

Je kan overwegen om een volledig nette originele te kopen en die dan zelf op te zagen.

Of een lelijke te kopen en alles volledig aanpakken. ;)

db
 
Ja orginele zowieso want je vind zelden iets naar je zin tussen wat een ander verhakselt heeft. Maar de volgende sukkel die doet alsof hij een unieke briljante perfecte motor heeft en het is een motor die niet goed rijd en liegt dat hij dat allemaal niet weet hamer ik een deuk in de tank erbij.
 
Laatst bewerkt:
Op zoek naar een Magna V30... liefst eentje die al een beetje verchopt of verbobbert is. Mijn vriendin past er ook op zeker met een lager zadeltje. Wil er een topding van maken met nieuwe vering, carburatiekitje en kortere vertanding net als mijn huidige magna. Wil wel een goede basis dus moet ik goed zoeken denk ik, er wordt een hoop takkezooi aangeboden. Opgepoetste strond, net ook weer 250km voor niks gereden.
Is een weinig populair model geweest in NL geloof ik, hier ging men toch voor de 700/750cc en zwaarder. VF500F blokken passen 1 op 1 zover ik weet
 
Het was mijn eerste motor de V30. Een bonk roest met maar 8000miles op de teller, gewoon honderden meters aangeduwd zoals je een brommer aan de praat helpt en gaan. Wist niet wat ik meemaakte ik was 17 en dacht een snelle zundapp te hebben.

Vandaag de dag nog steeds een snelle motor natuurlijk, ik denk zelfs nog steeds de snelste in zijn klasse want welke 500cc cruiser (en welke motor?) zipt in 4sec naar de 100? Hij blijkt als ik sommige test kan geloven min of meer net zo snel te zijn bij de 1/4mile sprint als de 750 dankzij het lagere gewicht en kortere overbrenging.

Moet er echt eens komen toch weer en wel met mijn eigen bouwjaar 84.
 
Wellicht een vraag voor een andere forumpagina, maar eerst maar even voorgelegd aan de VF-vrienden.

Begin september breng ik (met hun auto) mijn ouders naar vakantie-adres in Midden-Frankrijk; eind oktober haal ik ze weer op. Het lijkt me een mooi idee om dan de VF op een aanhanger mee te nemen, en met de VF terug te rijden; eind oktober dan omgekeerd, met de VF naar Frankrijk en achterop de aanhanger weer mee terug naar huis.

De aanhanger zou dan dus zo'n 7 weken in Frankrijk staan, bij mijn ouders.

Is er iemand van wie ik voor die periode een motoraanhanger kan lenen, of huren tegen een schappelijke prijs?
 
Opknappen van de magna, met lekkende carbs, gaat in de papieren lopen dus rijst nu de vraag.. een technisch perfekte magna slopen of toch weer opknappen.
Want de rubbers zijn 240 euri, arbeidsloon, monteren, afstellen enz. komen erbij + motor moet op aanhanger naar garage vervoerd worden voor het eea dan.
Of demonteren en verkopen in onderdelen.

Maarja voor zeg 750 euri vind ik niet meer zo'n apparaat, daarentegen is het natuurlijk wel een zwaar beest en ben geen 30 meer. En heb nog andere motoren staan om op te rijden.

Kortom.. overwegingen te over.
 
JPi, ik kan je eventueel helpen met de carburators.
Mijn project rijdt nog niet, maar vraag maar na bij Fozzie en Tomcat, ik weet hoe ik een carbu set zo proper krijg dat je er van kunt eten. PM maar indien interesse.
 
Kun je ze niet zelf vervangen? Desnoods met een setje gebruikte rubbers. Op ebay staan er wel wat voor een paar tientjes. Kun je het afstellen eventueel uitbesteden.

Slopen alleen vanwege de inlaat rubbers lijkt me nogal zonde. Bovendien blijf je denk ik lang met onderdelen zitten omdat er al genoeg gesloopte worden aangeboden. Kun je hem beter compleet verkopen.
 
Het punt is dat ALLE o-ringen, ook die binnenin, vervangen dienen te worden ivm die fijne benzine hiero.
Daar waag ik me niet aan hoewel ik het best zou kunnen als ik een werkplaats had oid.
Het gaat dus niet om de inlaatrubbers.. dat is ieziepiezie.
Originele hondasets zijn duur en dealers werken alleen met die rubbers ivm garantie en kreeg de waarschuwing dat ebayrubbers met dezelfde nrs dat toch niet blijken te zijn? Lekkage, na montage van de carbs, is iets waar ik helemaal geen zin in heb want dan moet alsnog weer alles uiteen.
Liever wat duurder en meteen goed met garantie dan gaan lopen kloten.
Verkopen terwijl niet lopend is geen optie want dat is weggooien van een heleboel goeds voor weinig.
Maximus: ik houd het zeker in beraad! Bedankt voor het aanbod, ik moet nu eerst even wachten op een andere optie die ook nog loopt.
Je zit in Belgie zie ik? Leuke website trouwens!
Afstand hoeft overigens geen bezwaar te zijn hoewel.. ik zit in Hoorn NH... lol
 
Kogel is door de kerk: de magna blijft maar gaat verbouwd worden.
Nieuw project dus.
 
Laatst bewerkt:
JPi, ik kan je eventueel helpen met de carburators.
Mijn project rijdt nog niet, maar vraag maar na bij Fozzie en Tomcat, ik weet hoe ik een carbu set zo proper krijg dat je er van kunt eten. PM maar indien interesse.
Vandaag nog uit de carburateurs gegeten.....nou dat niet maar zijn wel perfect na een behandeling bij huize Maximus. (en heel erg gezellig praten over motoren)
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend met een VFR rijder naar Tiel om zijn fiets op de bak te testen (hij had zijn carbs van een setje andere sproeiers/naalden voorzien).


Omdat het toch rustig was, miijn VF'ke oook maar ff op de bank laten zetten.
Wil wel eeens weten wat er in zit, en had zowieso nauwelijk dyno charts van de VF gezien.
De door Honda opgegeven (crank) PK's van 70 worden als öptimistisch"beschreven, maar met een verlies van zet 10% naar het achterwiel is dit denk ik een prima resultaat toch?


598ef7810a852_dynorunShare_0(003).thumb.PNG.60edb164f915382b276da92cd053074a.PNG




V4rrroooooaaaapppppp
https://youtu.be/ugNehSulvmc





en ja, het regende ietwat....

P8120570.thumb.jpg.54b84e2c36f5bf6cf1a41add6f44f0ce.jpg


P8120574.thumb.jpg.14945a763c17cccc68d72b1093a8eaf3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Supervette foto! En leuk die dynorun. Honda's magic 500. Wil ooit nog eens een Magna V30 erbij. Stond pas een prachtige vf500f tekoop ook.
 
Heeft iemand enig idee hoe ik iemand kan bereiken in het forum op: Forum - Honda VF 750 F
Ik meld mij al 3 dagen aan als nieuw lid maar krijg geen bevestigingsmail. Ik kan daar dus ook geen berichten posten dus ook niets vragen.
Ik ga dinsdag kijken voor een VF750F en wil daarom lid worden vandat forum.
 
Heeft iemand enig idee hoe ik iemand kan bereiken in het forum op: Forum - Honda VF 750 F
Ik meld mij al 3 dagen aan als nieuw lid maar krijg geen bevestigingsmail. Ik kan daar dus ook geen berichten posten dus ook niets vragen.
Ik ga dinsdag kijken voor een VF750F en wil daarom lid worden van dat forum.
Heb je ook je spam-folder gecontroleerd?
In dit topic kun je ook eventuele vragen kwijt ;) Het forum is daar ook een beetje dood zo te zien, slechts 1 post nieuwer als 2016 :?
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook je spam-folder gecontroleerd?
In dit topic kun je ook eventuele vragen kwijt ;) Het forum is daar ook een beetje dood zo te zien, slechts 1 post nieuwer als 2016 :?
Nee, maar ik ben vandaag wezen kijken in Gilze Rijen (hopend dat het droog bleef) naar deze.
https://www.marktplaats.nl/a/motore...0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=2
Ik had afgesproken hem te ruilen voor mijn Suzuki 700 Madura cruiser.
Ik kwam daar bij een soort loods met allerlei troep, kapotte skelter, kruiwagens, aanhangwagens, etc.
De motor pompte ik een keer omlaag met de voorrem ingeknepen en de (verse) olie spoot uit de voorvork onder de stofkap vandaan. De man hield vol dat het water was. De voorschijven waren glad van deze olie. (Ik wil dus niet weten hoeveel er op de remblokken zit). Het contactslot zat op een vreemde plaats, onder de tank. Ik weet niet of dit de normale plaats is maar de plaats op het balhoofd waar je het slot zou verwachten was afgedekt met een brandweerrood plaatje.
Onder de koplamp kwamen losse draden uit. Verder zaten hier draden (meest zwart en bruin) in elkaar gedraaid met een stukje tape eromheen. De voorband vertoonde veel droogtescheuren. (Ok, banden zijn regulier onderhoud dus daar wil ik het verder niet over hebben).

Ik heb er dus maar vanaf gezien. Jammer, maar ik kijk wel verder om mijn motor te ruilen.
 
Nee, maar ik ben vandaag wezen kijken in Gilze Rijen (hopend dat het droog bleef) naar deze.
https://www.marktplaats.nl/a/motore...0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=2
Ik had afgesproken hem te ruilen voor mijn Suzuki 700 Madura cruiser.
Ik kwam daar bij een soort loods met allerlei troep, kapotte skelter, kruiwagens, aanhangwagens, etc.
De motor pompte ik een keer omlaag met de voorrem ingeknepen en de (verse) olie spoot uit de voorvork onder de stofkap vandaan. De man hield vol dat het water was. De voorschijven waren glad van deze olie. (Ik wil dus niet weten hoeveel er op de remblokken zit). Het contactslot zat op een vreemde plaats, onder de tank. Ik weet niet of dit de normale plaats is maar de plaats op het balhoofd waar je het slot zou verwachten was afgedekt met een brandweerrood plaatje.
Onder de koplamp kwamen losse draden uit. Verder zaten hier draden (meest zwart en bruin) in elkaar gedraaid met een stukje tape eromheen. De voorband vertoonde veel droogtescheuren. (Ok, banden zijn regulier onderhoud dus daar wil ik het verder niet over hebben).

Ik heb er dus maar vanaf gezien. Jammer, maar ik kijk wel verder om mijn motor te ruilen.
Heeeeeeeeeele goede beslissing als ik je verhaal zo lees en de foto's zie. In de advertentie zetten "mooi en origineel" en dan al 2 verschillende zijkapjes er op hebben zitten en een 4 in 1 _O-
 
Heeeeeeeeeele goede beslissing als ik je verhaal zo lees en de foto's zie. In de advertentie zetten "mooi en origineel" en dan al 2 verschillende zijkapjes er op hebben zitten en een 4 in 1 _O-
Het kontje was de witte lijn met de hand geverft.
Ja, wel jammer want het lijkt mij een hele fijne motor. Zeker omdat het gewoon een ruil zou zijn zonder geld. Ik heb een CBX gehad. Bijna hetzelfde maar een 4 in lijn. Rijd natuurlijk best anders, hoger op toeren. Maar Honda bevalt mij juist wel. Ik kijk gewoon verder naar een Honda. Liefst inderdaad een VF of VFR.
 
Het kontje was de witte lijn met de hand geverft.
Ja, wel jammer want het lijkt mij een hele fijne motor. Zeker omdat het gewoon een ruil zou zijn zonder geld. Ik heb een CBX gehad. Bijna hetzelfde maar een 4 in lijn. Rijd natuurlijk best anders, hoger op toeren. Maar Honda bevalt mij juist wel. Ik kijk gewoon verder naar een Honda. Liefst inderdaad een VF of VFR.

Hahaha.
Ik kreeg net een mailtje van de verkoper. Hij had nagevraagd wat vernieuwen van voorvorkkeeringen zou kosten. Dit was volgens hem € 100. Die kosten zou hij voor zijn rekening nemen.
Hij wil er geloof ik graag vanaf. Rest alleen de overige dingen nog: Handgeverfde streep, 2 verschillende zijdeksels, knullig in elkaar gedraaide bedrading onder de koplamp, benzinestank (carbs reinigen en synchroniseren, dus ook kleppen eerst stellen.
En dan heb ik nog niet eens naar de remblokjes gekeken en koppelingsplaten getest.
(Ketting was trouwens wel goed).
Ik wil hem dus toch niet.
Kijken hoe hij op dit antwoord reageert. :-)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag maar ff de Autobahn opgegaan...


IMAG8107_1.jpg.c4e3360be0df8f1c108adade163c53ff.jpg


En dat van een 31 jaar oude 500.... :}
Bijna volle tank, volledig in het leer, dus met een kleine Jap erop en 15 kilo minder benzine moet de 200 te doen zijn! :+
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel heel respectabel voor je VF :o
Doet hij er dan een paar kilometer over om aan 194 te raken, of valt dat ook mee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan