Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Oh ja, en nog een ander puntje nu ik de motor wat beter leer kennen: de achterkant (koffer e.d.) was gisteren na een half/half regenritje echt onwijs smerig. Ben ik gewoon niet gewend van eerdere fietsen natuurlijk, maar de "kettingkast" lijkt me ook niet bepaald groot. Zeker aangezien ik mijn Pro-oiler er nog op wil bouwen zou ik daar wel wat meer bescherming willen hebben ivm rondvliegende oliedruppels. Iemand hier die een andere kettingbeschermer gebruikt?
 
Oh ja, en nog een ander puntje nu ik de motor wat beter leer kennen: de achterkant (koffer e.d.) was gisteren na een half/half regenritje echt onwijs smerig. Ben ik gewoon niet gewend van eerdere fietsen natuurlijk, maar de "kettingkast" lijkt me ook niet bepaald groot. Zeker aangezien ik mijn Pro-oiler er nog op wil bouwen zou ik daar wel wat meer bescherming willen hebben ivm rondvliegende oliedruppels. Iemand hier die een andere kettingbeschermer gebruikt?
Er is van alles op de markt wat beter beschermt.
Zo staat deze van Puig nog op mijn lijstje: langere kettingbeschermer en een hugger in een.
Achterspatbord Puig Triumph Tiger 800/ XC 11-14
 
Er is van alles op de markt wat beter beschermt.
Zo staat deze van Puig nog op mijn lijstje: langere kettingbeschermer en een hugger in een.
Achterspatbord Puig Triumph Tiger 800/ XC 11-14
Mja, ik heb ook naar een hugger zitten kijken, maar ik vraag me af of die echt wat toevoegt. Als ik nu naar m'n Tiger kijk zit de hele achterkoffer vol met zand/modder, dan zal zo'n klein stukje hooguit de demper iets afdekken lijkt me.

Ik begreep dat een XRX-kettingkast ook langer is (en past op een pre-2015 800), anders overweeg ik deze variant (colour matching met het frame ;)) nog.
 
Mja, ik heb ook naar een hugger zitten kijken, maar ik vraag me af of die echt wat toevoegt. Als ik nu naar m'n Tiger kijk zit de hele achterkoffer vol met zand/modder, dan zal zo'n klein stukje hooguit de demper iets afdekken lijkt me.

Ik begreep dat een XRX-kettingkast ook langer is (en past op een pre-2015 800), anders overweeg ik deze variant (colour matching met het frame ;)) nog.
Niet zo fraai, maar wel functioneel is een spray guard (ala 1200GS)
Pyramid Plastics Online - Tiger 800 Black Spray Guard 2013 -
 
De ene 'haak' van het hengsel gaat in de pijp. Het andere uiteinde beetje ombuigen met een tang zodat je er een blokje tegen kunt houden en in tegengestelde richting met een hamer kunt slaan. Dan met 3 a 4 tikken is 'ie eruit. Snappie? O-)
Nondeju zeg, zojuist mijn pauze opgeofferd, maar hij is er nog niet uit :?

Ik heb een stuk "draad" van 4 a 5mm dik in een hoekje gebogen, netjes in een gaatje van de dB-killer gehaakt, maar met geen mogelijkheid kwam dat los... zit echt gruwelijk vast :X Ook wrikken met een dikke pijp hielp niet :/

Ik ga maar een soort pully-trekker achtige constructie maken denk ik :')
 
Oh ja, en nog een ander puntje nu ik de motor wat beter leer kennen: de achterkant (koffer e.d.) was gisteren na een half/half regenritje echt onwijs smerig. Ben ik gewoon niet gewend van eerdere fietsen natuurlijk, maar de "kettingkast" lijkt me ook niet bepaald groot. Zeker aangezien ik mijn Pro-oiler er nog op wil bouwen zou ik daar wel wat meer bescherming willen hebben ivm rondvliegende oliedruppels. Iemand hier die een andere kettingbeschermer gebruikt?
Ik heb deze: Tiger 800 (2011-2014) Sorry, het door u gevraagde artikel is niet gevonden
 
De mijne heeft dus een Torx (T30) -O-

Ook niet spannend natuurlijk, maar die heb ik ff net niet in een haakse sleutelbos zitten ;) En misschien ben ik wel te voorzichtig met het lasje :X
Raar dat de ene Torx heeft en de andere inbus.

Het viel mij trouwens ook op dat mijn merkteken (Arrow plaatje) een kant hoger zit dan veel plaatjes die ik op internet zie (zoals deze: ScubaRider in "Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4").

En die dB-killer eruit krijgen.... :X .
 
Laatst bewerkt:
Mja, ik heb ook naar een hugger zitten kijken, maar ik vraag me af of die echt wat toevoegt. Als ik nu naar m'n Tiger kijk zit de hele achterkoffer vol met zand/modder, dan zal zo'n klein stukje hooguit de demper iets afdekken lijkt me.

Ik begreep dat een XRX-kettingkast ook langer is (en past op een pre-2015 800), anders overweeg ik deze variant (colour matching met het frame ;)) nog.

Ik heb de kettingkast van touratech en ook de achter spatbordverlenger komt van touratech,geen vuil op de topkoffer!
De hugger is van RG en is met afstand de mooiste [vind ik ;) ]
 
Dan zit bij jou ook de linkpijp vast aan de demper neem ik aan? Ik begreep dat de "oude" nog een losse linkpijp had (dan kon je evt. nog vanaf de andere kant duwen i.p.v. trekken). Ik heb nog met een lange bezemsteel geprobeerd om een beetje hefboomeffect te creëren, maar dan beweegt de complete demper en ben ik bijna bang dat ik de ophangbeugel verkloot.
 
Yup. En ook geprobeerd.

Net met het ijzer van een emmer, een stuk hout en hamer aan de slag geweest. Noppes.

De schroef kon ik na de tijd er gewoon weer rechtstreeks indraaien :+.
 
Ik ga maar eens even rechtstreeks bij Triumph/de dealer informeren hoe dat ding eruit moet. "Volgens het boekje" is de vermogenswinst van ca 4pk zonder de dB-killer, dus dan zou er toch ook een officieel voorschrift moeten zijn voor het verwijderen?
 
Ik ga maar eens even rechtstreeks bij Triumph/de dealer informeren hoe dat ding eruit moet. "Volgens het boekje" is de vermogenswinst van ca 4pk zonder de dB-killer, dus dan zou er toch ook een officieel voorschrift moeten zijn voor het verwijderen?
Vreemd dat 't zoveel moeite kost. Heb 'm er overigens 1 ritje uit gehad. Daarna weer gemonteerd. Iets te luid en een irritante resonantie op snelwegsnelheid. Leuk voor een keertje })
 
Ik ben niet van plan standaard zonder killer te rijden. Dat kan niet meer vind ik. Maar ik heb potjandorie een verwijderbare DB killer. En een keer in een opstandige bui moet dat kunnen.
 
Zo, even een kickje voor het weekend. Op Tiger800.co.uk zag ik behoorlijk wat mensen actief in de weer om zelf met kabel en laptop andere ECU-mappings te laden. Zijn er hier eigenlijk ook mensen die dat zelf doen?
 
Van de week spotjes uit China gemonteerd op de Tiger.
Goed licht komt eruit en voor 2 tientjes vind ik de bouwkwaliteit ook zeker niet slecht.
Heb hiervoor de officiële stekker afgetapt om alles aan te sluiten. Gebruikte brackets zijn van SW motech.

mosFbrp.jpg
MYMAclN.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan